تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بزرگداشت پاتریس لومومبا نخست وزیر فقید کنگو در تهران

گزارش اختصاصي

بیش از ۶۰ سال از مبارزات ضد استعماری پاتریس لومومبا می‌گذرد، مبارزاتی که از مرز‌های کنگو فراتر رفته و الهام بخش بسیاری از مبارزات در کشور‌های جهان بوده است.    

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، مراسم بزرگداشت پاتریس لومومبا در تهران برگزار شد. نشستی که بهانه‌ای شد برای بیان مبارزات و صدای شورافکن نخستین نخست وزیر کنگو.
ظلم‌های استعماری پادشاه وقت بلژیک که کنگو را جزو اموال خود می‌دانست در ۶۰ سال پیش، آغازی می‌شود برای مبارزات پاتریس لومومبا، و پس از سال‌ها و راه اندازی جنبش ملی کنگو، لومومبا نخست وزیر این کشور موجب کوتاهی دست غارتگران غربی از منابع و اموال کشورش می‌شود.


پادشاهی وقت بلژیک با ایالات متحده آمریکا که مدعی حقوق بشر هستند، با نقض حاکمیت ملی کنگو، اقدام به ربودن و قتل لومومبا می‌کنند.
گرچه آمریکا، سازمان سیا و بلژیک در آن سال‌ها اقدام به ترور آزادیخواهان در کشور‌های مختلف از جمله آفریقا کردند، اما فریاد استقلال طلبی ملت ها، هرگز خاموش نمی‌شود؛ و حالا بیش از ۶۰ سال از مبارزات ضد استعماری پاتریس لومومبا می‌گذرد، مبارزاتی که از مرز‌های کنگو فراتر رفته و الهام بخش بسیاری از مبارزات در کشور‌های جهان از جمله کشور‌های آفریقایی بوده است.    




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بزرگداشت پاتریس لومومبا نخست وزیر فقید کنگو در تهران»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..