تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بیش از یک میلیون اصل نهال صنوبر در کردستان توزیع می‌شود

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،ارکان حیدری رییس اداره جنگل کاری و جنگلداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان اظهار داشت: ۵۴۵ هکتار از زمین‌های مستعد شهرستان‌های دیواندره، بیجار، سقز و مریوان برای اجرای طرح زراعت چوب مکان یابی و شناسایی شده است.

حیدری افزود: این طرح در راستای برنامه‌های اجرایی شعار سال سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری کشور، به نام طرح "سه در چهار" در ۱۴۰۰ و همچنین طرح ملی زراعت چوب که با هدف تامین چوب مورد نیاز صنایع سلولزی کشور و کاهش فشار بر منابع جنگلی جلوگیری از قطع و درختان خودرو و جنگلی اجرایی شده است.

او اکید کرد: بخشی از این طرح در اراضی ملی و در قالب ماده سه قانون حفاظت و بهره برداری انجام می‌گیرد.

رییس اداره جنگل کاری و جنگلداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان گفت: در اجرای تکالیف قانونی و سیاست‌های سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری کشور در راستای طرح زراعت چوب هرساله نسبت به تولید نهال صنوبر و گونه‌های چوبده دیگر نظیر افرا، زبان گنجشک، اقاقیا و سنجد در نهالستان‌های تحت مدیریت و توزیع آن در بین متقاضیان واجد شرایط بصورت رایگان اقدام می‌کند.

حیدری با بیان اینکه راهکار‌های مختلفی برای جلوگیری از تخریب منابع طبیعی پیشنهاد می‌شود، تاکید کرد: یکی از موثرترین راه‌ها برای ممانعت از قاچاق چوب و صدمه جبران ناپذیر به طبیعت، ترغیب علاقه‌مندان به زراعت صنوبر و بهره‌برداری از آن در صنعت چوب است.

او افزود: با زراعت چوب می‌توان از راه قانونی و بدون هرگونه تخلف، درآمدزایی داشت وهمچنین چوب مورد نیاز بازار را تامین و برای چند نفر هم اشتغالزایی کرد.

رییس اداره جنگل کاری و جنگلداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان با بیان اینکه در واقع کاشت صنوبر فرصت تازه‌ای برای تنوع‌بخشی به درآمد و تولیدات کشاورزی محسوب می‌شود، گفت: اگر به موضوع زراعت چوب توجه کافی نشود، با کمبود مواد سلولزی در آینده مواجه خواهیم شد، لذا برای حفظ اکوسیستم مناطق مختلف درختکاری باید توسعه یابد.

حیدری با بیان اینکه سرمایه گذاری، استمرار و تلاش در کار و نگاه درست به آینده یکی از ملزومات کشاورزی موفق است، اظهار داشت: برای رسیدن به سود بالا در صنوبر کاری باید سرمایه حداقل ۲ سال و حداکثر هشت سال در این کار باقی بماند.

انتهای پیام/م




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بیش از یک میلیون اصل نهال صنوبر در کردستان توزیع می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..