تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کاهش دمای سه استان به زیر صفر

سازمان هواشناسی نسبت به کاهش دما به زیر صفر در سه استان هشدار داد و با توجه به احتمال وارد شدن خسارت به محصولات کشاورزی به کشاورزان، باغداران، عشایر و ... توصیه‌هایی را ارایه کرد.

به گزارش ایسنا، سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی‌رنگ آورده است: از اوایل وقت جمعه (۳۰ مهرماه) تا ظهر شنبه (اول آبان ماه) کاهش دما در خراسان جنوبی، کرمان و سیستان وبلوچستان به زیر صفر درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. در این شرایط جوی وارد شدن خسارت به محصولات کشاورزی دور از انتظار نیست.

سازمان هواشناسی در این شرایط جوی به صاحبان مزارع و باغات نسبت به تسریع در برداشت محصولات باغی و زراعی با توجه به کاهش دما، محلول‌پاشی با فروت‌ست بلافاصله بعد از برداشت با در نظر گرفتن شرایط جوی، خودداری از استفاده از هورمون برگ ریز پنبه و توقف کاشت غلات تا بعد از یخندان در استان خراسان جنوبی، خودداری از مصرف کودهای ازته به علت تحریک رشد رویشی و افزایش حساسیت به سرما، استفاده از کودهای پتاسیمی جهت افزایش تحمل به سرما، خودداری از انجام هرس سبز درختان و تسریع در برداشت برنج شهرستان فنوج استان سیستان و بلوچستان توصیه می‌کند.

تهویه، تنظیم دما و تامین سوخت سالن‌ها با توجه به کاهش دما، بسته نگهداشتن دریچه‌های گلخانه‌ها هنگام کاهش دما از توصیه‌های ارایه شده به صاحبان سالن‌های پرورش قارچ، گلخانه و انبار است و سازمان هواشناسی به صاحبان سالن‌های مرغداری و دامداری نسبت به تهویه، تنظیم دما و تامین سوخت سالن‌ها با توجه به کاهش دما، تهیه خوراک پر انرژی برای دام‌ها با توجه به کاهش دما، جلوگیری از نفوذ هوای سرد به داخل سالن‌ها و محافظت از بره‌ها و گوساله‌های تازه متولد شده در برابر کاهش دما توصیه می‌کند.

صاحبان استخرهای پرورش ماهی نیز خودداری از کوددهی به استخرهای پرورش ماهی گرم‌آبی و کاهش غذادهی به میزان نصف نرمال به دلیل کاهش دما و عشایر و زنبورداران عایق‌بندی و محافظت از کندوها در مقابل بارش، کاهش دما و وزش باد و تغذیه کمکی کلونی‌ها و خودداری از چرای دام در ارتفاعات و نقاط سردسیر را مد نظر قرار دهند.

تخلیه آب و جمع‏‌آوری لوله‌ها، اتصالات و تجهیزات سیستم آبیاری تحت فشار در مناطق سردسیر، استفاده از ضد یخ در رادیاتور ماشین‏آلات کشاورزی و محافظت از ادوات کشاورزی با توجه به روند کاهشی دما نیز توصیه می‌شود.

به گزارش ایسنا در هشدار نارنجی ‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کاهش دمای سه استان به زیر صفر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..