تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مطالبات مهم مردم استان اردبیل از آیت‌الله رئیسی/ وقتی روزنه امید در دل اردبیلی‌ها روشن می‌شود

به گزارش ایکنا از اردبیل٬ حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، روز پنجشنبه، به همراه جمعی از اعضای هیئت دولت در قالب هشتمین سفر استانی میهمان مردم اردبیل خواهد بود.

در آستانه نخستین سفر دولت سیزدهم روزنه امید در دل مردم استان اردبیل روشن شده و مردم و مسئولان مطالبات مهم و اساسی را از رئیس جمهور دارند تا با ورود آیت‌الله رئیسی به استان خواسته‌های خود را مطرح کنند و در رفع مشکلات و موانع گام‌های اساسی و هدفمند برداشته شود.

در سفر گذشته آیت‌الله رئیسی در استان اردبیل اقدامات بسیار ارزشمند و یادگار در استان انجام یافته که این موضوع سبب شده تا مردم بار دیگر به امید رفع مشکلات برای ریل‌گذاری مسیر رونق و پیشرفت آماده باشند.

در این باره نمایندگان مردم استان اردبیل خواسته‌ها و مطالبات مردم را منعکس می‌کنند تا فردا برای بار دیگر اتفاقات خوبی در استان اردبیل رقم بخورد.

اختصاص حق‌آبه قزل‌اوزن به اردبیل مطالبه مردم و مسئولان است

حجت‌الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی٬ نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی٬ در این باره اظهار کرد: امیدواریم در سفر رئیس‌جمهور به استان شاهد رفع مطالبات بحق مردم باشیم٬ به طوری که با اختصاص اعتبارات ویژه شاهد طرح‌های عمرانی و اقتصادی در منطقه رونق یابد.

مطالبات مهم مردم استان اردبیل از آیت‌الله رئیسی/ روزنه امید در دل اردبیلی‌ها روشن شدوی اظهار کرد: یکی از مطالبات چندین ساله استان اردبیل اجرای پروژه راه‌آهن اردبیل و تسریع‌بخشی در اجرای آن است که هم‌اکنون با رسیدن به پیشرفت فیزیکی 90 درصدی انتظار می‌رود وزیر راه و شهرسازی در راستای تکمیل این پروژه گام‌های اساسی و هدفمند بردارد تا عملیات اجرایی پروژه تسریع یابد.

موسوی تصریح کرد: اتمام پروژه راه‌آهن اردبیل - میانه اردبیل را از بن بست خارج کرده و منطقه را به کریدور شمال به جنوب کشور تبدیل می‌کند که به همین منظور خواستار تسریع در روند اجرایی منطقه آزاد تجاری و صنعتی استان اردبیل از سوی دولت هستیم تا منطقه آزاد تجاری و صنعتی منجر به توسعه اقتصادی و اشتغالزایی در استان اردبیل شود.

وی اظهار کرد: ایجاد منطقه آزاد تجاری و صنعتی از دومین مواردی است که با توجه به نامگذاری یک نقطه از این استان به نام منطقه آزاد و در محدوده 10 هزار هکتاری پیشنهاد شده محدوده پارس‌آباد، بیله‌سوار، گرمی و نمین به عنوان منطقه آزاد انتخاب شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: منطقه آزاد تجاری و صنعتی امتیازی ویژه برای منطقه محسوب می‌شود که به همین منظور نیاز است تا با برنامه‌ریزی‌های اساسی مشکلات مربوطه برطرف و توسعه استان برطرف‌سازی شود.

موسوی بیان کرد: اختصاص حق‌آبه استان از قزل‌اوزن از مهمترین خواسته‌های مردم و مسئولان منطقه است و هرگونه کم‌توجهی در این خصوص لطمات غیرقابل انکاری به توسعه‌ پایدار استان به ویژه‌ در بخش کشاورزی خواهد زد.

وی اظهار کرد: در برآوردی منطقی و کارشناسی باید تا 538 میلیون مترمکعب از آب این حوزه در سال به استان اردبیل درنظر گرفته شود که در این زمینه تامین آب مهم‌ترین و استراتژیک‌ترین نیاز برای رونق بخش کشاورزی استان اردبیل است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی، گفت: با ادامه روند برداشت آب‌های زیرزمینی برای کشاورزی در مناطقی از استان٬ افت سطح زمین و شور شدن آب در آبخوان‌های این مناطق دور از انتظار نیست که این موضوع ضرورت تسریع در تخصیص و انتقال آب از قزل‌اوزن به استان را نمایان‌تر می‌کند.

موسوی افزود: استان اردبیل یکی از قطب های مهم کشاورزی بوده و نقش بسزایی در تامین محصولات کشاورزی مورد نیاز کشور دارد که به همین منظور مذاکرات و پیگیری‌ها در خصوص حق‌آبه استان از قزل‌اوزن تا حصول نتیجه عادلانه ادامه خواهد یافت و تساهل و تسامح در این زمینه پذیرفتنی نیست.

وی ادامه داد: طرح پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در محلات حاشیه اردبیل به صورت پایلوت اجرا و احصای تمامی مشکلات در دستور کار قرار گرفته که به همین منظور بایستی اقدامات اساسی انجام یابد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی، گفت: عملیات احداث بیمارستان یک هزار تخت‌خوابی اردبیل راکد مانده اما با گذشت یک سال هنوز اقدام عملی در این زمینه انجام نشده که از این موضوع نگرانیم که اجرای پروژه ده‌ها سال زمان ببرد و مهم‌ترین تلاش ما این است اجرای این پروژه را تسریع بخشیده و اجرایی کنیم.

اردبیل 60 هزار جوان بیکار دارد

عباس جهانگیرزاده٬ نماینده مردم پارس‌آباد٬ بیله‌سوار و اصلاندوز در مجلس شورای اسلامی، نیز در ادامه گفت: استان اردبیل در احداث بزرگراه از میانگین کشوری عقب بوده و یکی از استان‌های فقیر کشور در این حوزه است که نیازمند کارهای جهادی برای رفع مشکلات و موانع هستیم.

مطالبات مهم مردم استان اردبیل از آیت‌الله رئیسی/ روزنه امید در دل اردبیلی‌ها روشن شدوی بیان کرد: وجود راه‌های ارتباطی یکی از شاخص‌های مهم توسعه بوده که با توجه به وضعیت گردشگری استان اردبیل بایستی راه ارتباطی مناسبی برای مردم و گردشگران فراهم گردد.

جهانگیرزاده ادامه داد: احداث بزرگراه اردبیل - سرچم ضروری است که به منظور تسهیل در رفت و آمد مردم و ارتقای سطح سرویس این محور با هدف کاهش حوادث رانندگی تبدیل راه ارتباطی اردبیل - سرچم به بزرگراه یکی از نیازهای اساسی استان است تا شاهد جاده‌ای ایمن و کم خطر در این مسیر باشیم.

نماینده مردم پارس‌آباد٬ بیله‌سوار و اصلاندوز در مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: ایجاد واحدهای صنعتی مادر در استان یکی از نیازهای استان اردبیل است که در حال حاضر بیش از 60 هزار بیکار در استان وجود دارد و بایستی با احداث کارخانجات بزرگ و فراهم کردن زمینه اشتغال برای جوانان منطقه فراهم شود.

وی بیان کرد: بایستی برای جلوگیری از مهاجرت و کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی شاهد رونق و توسعه اقتصادی منطقه باشیم که انتظار می‌رود تسریع در اجرای منطقه آزاد تجاری با مرکزیت شهرستان مرزی بیله‌سوار مبنای کار قرار گیرد.

جهانگیرزاده تصریح کرد: در این زمینه کارشناسی‌های انجام یافته و بررسی های میدانی و نظارتی نهادهای مختلف حاکمیتی از منطقه برای تسریع‌بخشی در دستیابی به اهداف مورد نظر اولویت اساسی و مهم است تا آینده‌ای روشن برای منطقه مغان محقق شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی، گفت: امیدواریم مطالبات مردم و مسئولان استان اردبیل در سفر رئیس‌جمهور محقق شود تا شاهد رونق و توسعه استان در آینده‌ای نزدیک باشیم.

جهانگیرزاده افزود: تصمیم‌گیری بر این است تا بتوانیم به تمامی اهداف خود در این زمینه دست یابیم که این مسئله به عنوان اولویت اساسی و مهم مطرح است.

مطالبه مردم شهرستان‌ خلخال اشتغال‌زایی است

در ادامه سیدغنی نظری‌خانقاه٬ نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی، گفت: مطالبه مردم شهرستان‌ها اشتغال‌زایی بوده که به عنوان مطالبه اصلی مردم این شهرستان‌ها از رئیس‌جمهور است و بایستی مورد توجه ویژه دولت قرار بگیرد تا بتوانیم کمبود اشتغال امروز دغدغه اصلی مردم را برطرف کنیم.

مطالبات مهم مردم استان اردبیل از آیت‌الله رئیسی/ روزنه امید در دل اردبیلی‌ها روشن شدوی بیان کرد: سرمایه‌گذاری در بخش اشتغال در حال حاضر مهم‌ترین موضوع برای استان اردبیل است که در چند سال اخیر دولت‌ها به اشتغال جوانان بی‌توجهی کردند و نیاز است در این زمینه مشکلات را برطرف کرده و به اهداف خود در این زمینه دست یابیم.

نظری‌خانقاه بیان کرد: تامین زیرساخت‌ها توام با توسعه اشتغال٬ یکی دیگر از خواسته‌های ما از رئیس‌جمهور است تا بتوانیم با اشتغال‌زایی و کنترل تورم مشکلات را برطرف کرده و شاهد جلب رضایت مردم باشیم.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: استفاده عادلانه از نیروی انسانی متخصص در مدیریت‌هاست که در رده‌های مدیریتی به صورت عادلانه از جوانان استفاده نشده است.

وی افزود: ایجاد فرصت‌های شغلی در روستاها بایستی مورد توجه جدی مسئولان قرار بگیرد که روستاهای مناطق جنوب استان اردبیل از قطب‌های مهم گردشگری و تولید صنایع دستی هستند و ایجاد اشتغال روستایی در این بخش‌ها می‌تواند به توسعه اقتصادی و اجتماعی مردم کمک کند.

نماینده خلخال و کوثر در مجلس، بیان کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای جلب سرمایه‌گذاران در مناطق محروم جزو اولویت‌های اساسی بوده که در این زمینه باید بسترهای مناسبی در این راستا فراهم شود تا بتوان مسیر رونق و توسعه را فراهم کرد که با توجه به این که شهرستان‌هایی همانند خلخال و کوثر جزو مناطق محروم کشور محسوب می‌شود.

امیدواریم با سفر رئیس‌جمهور به استان اردبیل٬ شاهد رفع مشکلات و رونق مسیر توسعه استان باشیم که این مسئله نیازمند تامین اعتبارات مورد نیاز است.

انتهای پیام



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مطالبات مهم مردم استان اردبیل از آیت‌الله رئیسی/ وقتی روزنه امید در دل اردبیلی‌ها روشن می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..