تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تهدید بزرگ برای پوشش گیاهی تالاب هامون

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: از مجموعه عوامل تهدید برای نابودی پوشش گیاهی بستر تالاب هامون، چرای دام گسترده‌ترین عامل تخریب است.

 پوشش گیاهی تالاب هامونبه گزارش ایکنا از سیستان و بلوچستان، وحید پورمردان، مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان، گفت: یگان حفاظت محیط زیست شهرستان زابل یک گله شامل ۵۰۰ نفر شتر را که بصورت شبانه و با استفاده از تاریکی شب وارد محدوده تالاب هامون شده بودند را شناسایی کردند.

وی ادامه داد: پس از شناسایی گله ۵۰۰ نفری شتر محیط‌بانان یگان حفاظت محیط زیست اقدام به بیرون راندن شتر‌ها از محدوده تالاب کردند.

پورمردان تصریح کرد: ده‌ها برنامه عمرانی در تالاب هامون با اهداف احیای تالاب و ایجاد پوشش گیاهی برای کنترل حداکثری پدیده گردوغبار انجام شده است و چرای دام و بخصوص شتر، موجب نابودی پوشش گیاهی و بیشتر شدن گردوغبار در شمال استان خواهد شد، لذا این اداره کل از طُرق مختلف اقدامات قضایی و سختگیرانه بیشتری را در این خصوص اعمال کرده است و از مقامات استانی مرتبط نیز درخواست مساعدت، همکاری و همراهی بیشتر جهت نظارت، کنترل و حفاظت از این ذخیرگاه زیست کُره را داریم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تهدید بزرگ برای پوشش گیاهی تالاب هامون»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..