تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو گوگل با تراشه اختصاصی، دوربین قدرتمند و قیمت معقول معرفی شدند

گوگل پیش‌‌تر برنامه‌ی خود برای عرضه‌ی پیکسل ۶ اعلام کرده بود؛ اما امشب به‌صورت رسمی پرچم‌داران جدید خود را در دو مدل با نام‌های پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو معرفی کرد. در ادامه با زومیت همراه باشید تا شما را با گوشی‌های هوشمند جدید گوگل و تغییرات آن‌ها نسبت به نسل گذشته آشنا کنیم.

طراحان شرکت مستقر در مانتین‌ویو زمان زیادی را صرف طراحی پیکسل ۶ کرده‌اند؛ دیگر از بدنه‌ی فلزی با پوشش پلاستیکی خبری نیست و پیکسل‌های جدید مانند اغلب گوشی‌های پرچم‌دار روی فریمی فلزی با پنل‌های شیشه‌ای سوار شده‌اند؛ البته برآمدگی عجیب پیکسل ۶، آن را از باقی محصولات بازار متمایز می‌سازد. دوربین‌های پیکسل ۶ زیر نواری شیشه‌ای محدبی به‌رنگ مشکی پنهان شده‌اند؛ نواری که بیش‌از هرچیز چهره‌ی شخصیت Cyclops در مجموعه‌ی X-Men را در ذهن تداعی می‌کند.

اندروید ۱۲

پیکسل‌های جدید از نخستین تراشه‌ی اختصاصی گوگل موسوم به Tensor قدرت می‌گیرند. تراشه‌ای که به‌گفته‌ی گوگل می‌‌تواند عملکردی هم‌سطح تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ ارائه دهد؛ اما مهم‌ترین ماژول این تراشه، TPU یا واحد پردازش تنسور است که به پیکسل ۶ اجازه می‌دهد تا پردازش‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی را روی خود دستگاه انجام دهد. Tensor نخستین تراشه‌ی دنیا با ۲ هسته‌ی پرقدرت Cortex-X1 به‌حساب می‌آید، این هسته‌ها به‌همراه ۲ هسته‌ی میانی و ۴ هسته‌ی کم‌مصرف، پردازنده‌ی مرکزی را تشکیل می‌دهند.

تراشه‌ی Tensor از واحد Titan M2 نیز برای افزایش امنیت بهره می‌برد؛ واحدی که از عکس‌ها، متن‌ها و سایز داده‌های حساس شما محافظت می‌کند. گوگل می‌گوید گوشی‌های پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو به مدت پنج سال، به‌روزرسانی‌های امنیتی را دریافت خواهد کرد.

پیکسل ۶

گوگل می‌گوید در تراشه‌ی Tensor از پردازنده‌ی اختصاصی سیگنال تصویر (ISP) خود بهره می‌برد و به‌موجب آن، عکاسی محاسباتی (Computational Photography) با پیکسل ۶ را به سطوح بالاتری می‌رساند.

به‌لطف واحد پردازشی تنسور، هر دو گوشی پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو درمقایسه‌با نسل گذشته بیش‌از ۸۰ درصد بهبود را در پردازش‌های هوش مصنوعی تجربه می‌کنند؛ بدین‌ترتیب پرچم‌داران جدید گوگل قابلیت‌هایی همچون Assistant Voice Typing در اپلیکیشن کیبورد Gboard و Live Translate را برای ایجاد زیرنویس بی‌درنگ از ویدئوها را دراختیارتان می‌گذارند.

هر دو گوشی از دوربین اصلی بسیار بزرگِ ۵۰ مگاپیکسلی و دوربین اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی بهره می‌برند؛ درحالی‌که مدل پرو، دوربین تله‌فوتوی ۴۸ مگاپیکسلی با قابلیت بزرگ‌نمایی اپتیکال ۴ برابری را نیز در بطن خود دارد؛ گوگل می‌گوید پیکسل ۶ پرو با کمک‌گرفتن از قابلیت نرم‌افزاری Super Res Zoom، بزرگ‌نمایی تا سقف ۲۰ برابر را ارائه می‌دهد.

پیکسل ۶

دوربین ۵۰ مگاپیکسلی پیکسل ۶ از حسگر 1/1.3 اینچی GN1 ساخت سامسونگ بهره می‌گیرد و با ترکیب هر ۴ پیکسل، عکس‌ها را با وضوح ۱۲٫۵ مگاپیکسلی ثبت می‌کند. ابعاد بزرگ حسگر دوربین اصلی باعث می‌شود تا پیکسل‌های جدید اکنون ۱۵۰ درصد نور بیشتری درمقایسه‌با گذشته جذب کنند و تجربه‌ی عکاسی بهتری را در تاریکی ارائه دهند.

تراشه‌ی اختصاصی Tensor قابلیت‌های AI-محور متعددی را نیز برای بهبود کیفیت عکس‌ها دراختیارتان می‌گذارد. پیکسل ۶ رنگ پوست افراد را با دقت به‌مراتب بیشتری ثبت می‌کند. قابلیت جدید Face Unblur به پیکسل ۶ اجازه می‌دهد تا چهره‌ی افراد را شفاف‌تر از گذشته ثبت کند؛ درحالی‌که به‌موجب قابلیت Magic Eraser در اپلیکیشن گوگل فوتوز، می‌توانید «تنها با لمس یک دکمه»، المان‌های ناخواسته را از عکس‌هایتان حذف کنید.

پیکسل ۶

پیکسل ۶ پرو از نمایشگر ۶٫۷ اینچی با پنل LTPO AMOLED استفاده می‌کند، این پنل از وضوح 1440p و نرخ نوسازی متغیر ۱۰ تا ۱۲۰ هرتز بهره می‌برد؛ در سوی دیگر میدان، نمایشگر ۶٫۴ اینچی پیکسل ۶، وضوح 1080p و نرخ نوسازی ثابت ۹۰ هرتز را ارائه می‌دهد. از نمایشگر هر دو گوشی لایه‌ای از پوشش شیشه‌ای Gorilla Glass Victus محافظت می‌کند؛ اما لبه‌های پیکسل ۶ پرو خمیده‌تر است. هر دو گوشی از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر استفاده می‌کنند.

پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو برای تأمین انرژی موردنیازشان به باتری‌های ۴۴۰۰ و ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی اتکا دارند و از شارژ سیمی تا سقف ۳۰ وات پشتیبانی می‌کنند. پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو را به‌ترتیب می‌توان با توان ۲۱ و ۲۳ وات به‌صورت بی‌سیم شارژ کرد. توجه داشته باشید که در جعبه‌ی هیچ‌یک از گوشی از شارژ سیمی یا بی‌سیم خبری نیست.

پیکسل ۶

پیکسل ۶ پرو از فریم آلومینیومی براق بهره می‌برد و در سه رنگ Cloudy White و Sorta Sunny و Stormy Black بهره می‌برد. این گوشی را می‌توان با یکی از دو نسخه‌ی ۱۲ | ۱۲۸ یا ۱۲ | ۲۵۶ گیگابایتی با قیمت پایه‌ی ۸۹۹ دلاری خریداری کرد.

پیکسل ۶ از فریم آلومینیومی مات بهره می‌برد و در رنگ‌های Sorta Seafoam و Kinda Coral و Stormy Black به‌فروش می‌رسد. این گوشی را می‌توان در یکی از دو حالت ۸ | ۱۲۸ و ۸ | ۲۵۶ گیگابایتی با قیمت پایه‌ی ۵۹۹ دلار تهیه کرد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو گوگل با تراشه اختصاصی، دوربین قدرتمند و قیمت معقول معرفی شدند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..