تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نقش استکبار جهانی در ترویج افراط گرایی تبیین شود

رهبر حزب اسلامی متحد افغانستان تأکید کرد: در راستای تقویت و اتحاد بیشتر جهان اسلام، نقش استکبار جهانی در ترویج افراط گرایی که با هدف خدشه به اسلام صورت می‌پذیرد باید روشن و افشا شود.

نقش استکبار جهانی در ترویج افراط گرایی تبیین شودبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، وحید الله سباوون رهبر حزب اسلامی متحد افغانستان تصریح کرد: بر اساس آنچه از آیات قرآن کریم و حدیث رسول الله (ص) برداشت می‌شود، ما عالمان اسلامی باید متعهد باشیم تلاش خود را برای اتحاد امت اسلامی مبذول داشته و اختلافات خود را به شکل مسالمت آمیز و از طریق مذاکره حل نماییم. 

وی اظهار داشت: خدمت به اسلام و مسلمین خصوصا حفظ اتحاد و پرهیز از اختلافات از نیاز‌های مبرم جوامع اسلامی به شمار می‌رود و اتحاد اسلامی بدون مبارزه و قبول تکلیف تحقق نخواهد یافت؛ جهان اسلام باید از صلح عادلانه برخوردار بوده و حقوق مسلمانان و مجاهدین اسلامی و نظر کلیه فرق اسلامی در آن محترم شمرده شود. 

سباوون اظهار کرد: کشور‌های اسلامی باید از دوستی و برادری برخوردار بوده و قرآن و سنت را مرجع این دوستی و برادری قرار دهند؛ اصول اسلامی و قوانین و مقرارت شرعی باید پایه و اساس موضوعات فقهی محسوب شوند؛ همچنین جهان اسلام باید از تجارت بین المللی و فن آوری‌های نوین در راستای توسعه پایدار استفاده کرده و در عین حال تلاش کند با تهاجم فرهنگی مقابله کند؛ اقدامات حسنه، شعائر دینی و افتخارات جهان اسلام و نیز فرهنگ اسلامی باید مورد محافظت قرار گیرد.

 وی افزود: در صورت جدایی ما کشور‌های اسلامی از یکدیگر، توان ایستادگی در مقابل دشمنان اسلام و طاغوت را نخواهیم داشت؛ در کلیه تحولات اسلامی و غیر اسلامی دنیا، انسان مبتکر و متفکر است که در زمینه‌های سیاسی و اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی نقش اصلی را ایفا می‌کند؛ لذا ما بدون اتحاد اسلامی و هماهنگی و همراهی و همدلی قادر به پایان دادن جنگ‌های خانمان سوز جهان اسلام نخواهیم بود.

رهبر حزب اسلامی متحد افغانستان گفت: تنها در صورت تحقق اتحاد اسلامی بر اساس صلح عادلانه بین مسلمانان و در نتیجه وحدت اسلامی است که مقابله با نیرو‌های غیر اسلامی امکان پذیر خواهد شد، ما باید از طریق جهاد اسلامی و همکاری با یکدیگر برای رهایی کشور‌های اسلامی از سیطره خارجی اقدام کنیم؛ همچنین در تقابل با سلاح‌های کشتار جمعی، بمباران‌های کور و اشغال سرزمین‌های اسلامی باید از خود ایستادگی نشان داده و اقدامات مناسبی را اتخاذ کنیم.

وی افزود: اخوت اسلامی و فضایل اخلاقی و نیز همزیستی مسالمت آمیز یک سنت در میان مسلمین به شمار می‌رود؛ در همین جهت لازم است که نخبگان علمی و فرهنگی جهان اسلام از این نهضت پایداری کنند؛ ما باید ابزار‌هایی که هدف آن‌ها از بین بردن حکومت اسلامی است را از کار انداخته و راه‌های ایجاد و تقویت گروه‌های تروریستی را از میان ببریم. 

رهبر حزب اسلامی متحد افغانستان خاطر نشان کرد: همچنین باید از طریق معاهدات جهانی رابطه حسنه خود را با دولت‌های جهان حفظ کنیم؛ باید به جریان‌های مؤثر سیاسی جهان اسلام احترام گذاشته و مقام انسانی را خدشه دار نکنیم؛ ما وظیفه داریم زمینه رشد این جریان‌ها را فراهم کنیم و نیز باید از طریق پشتیبانی مالی و اطلاعاتی نسبت به خنثی سازی اقدامات مربوط به سلاح‌های کشتار جمعی اقدام کنیم.

وی ادامه داد: ضروری است سازمان‌های اسلامی جهان برای جلوگیری از کشتار جمعی اقدامات ضروری را اتخاذ کنند. نظریات ضد دین و کمونیستی جهانی باید در جهان اسلام مورد تقبیح قرار گرفته و اعمالی که به نام اسلام و در شکل اسلام افراطی صورت میپذیرند باید در سراسر جهان اسلام متوقف گردد؛ همچنین در راستای تقویت و اتحاد بیشتر جهان اسلام نقش استکبار جهانی در ترویج افراط گرایی که باهدف خدشه به اسلام صورت میپذیرد باید روشن و افشا شود.

سباوون تأکید کرد: منازعات و درگیری‌های قومی و شخصی و گروهی موجب از بین رفتن اتحاد و همدلی اسلامی و همزیستی بین مسلمانان می‌شود؛ مجاهدان اسلامی باید در این خصوص برنامه مناسبی را طرح ریزی نموده و بین خود مصالحه و آشتی برقرار نمایند. 

وی افزود: مسلمانان نباید بیش از حد برای فرق و مذاهب خود تعصب نشان داده و متفکران و نخبگان جهان اسلام باید دلایل اختلافات قومی و مذهبی را ریشه یابی نموده و نسبت به رفع آن‌ها اقدام مورد نیاز را صورت دهند؛ دلایل عدم همدلی و نیز وقوع منازعات باید مورد شناسایی قرار گیرد و با توسل به همکاری و تعامل و از طریق صلح آمیز تشریح گردند و با توجه به گفته‌های مسئولان مربوط نسبت به رفع آن‌ها اقدام شود.

 سباوون تأکید کرد: ما کشور‌های اسلامی و نهضت‌های وحدت اسلامی وظیفه داریم از پخش برنامه‌های توهین آمیز در شبکه‌های فتنه انگیز و حرمت شکن بپرهیزیم؛ لازم است تمام قوای فکری، فرهنگی، فقهی و اخلاقی خود را نه برای مقابله با مسلمانان و بلکه برای مقابله با صهیونیسم بین المللی و استکبار جهانی و نیز کسانی که وحدت و یکپارچگی مسلمانان را مورد تهاجم خود قرار می‌دهند، استفاده کنیم. 

وی در ادامه به طرح مسأله فلسطین پرداخت و گفت: دفاع از مبارزه فلسطینیان برای کلیه مسلمانان یک اصل بوده که در مورد آن اجماع مناسبی وجود دارد؛ همچنین محافظت از مسجد الاقصی وظیفه کلیه کشور‌های اسلامی محسوب می‌شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نقش استکبار جهانی در ترویج افراط گرایی تبیین شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..