تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




حمایت ائتلاف نوری مالکی از تمام مخالفان نتایج انتخابات عراق

رئیس ائتلاف «دولت قانون» به دنبال تشکیل فراکسیون بزرگتر در پارلمان آینده عراق است و از معترضان به نتایج اخیر انتخابات و ائتلاف‌های شیعی به جز ائتلاف صدر حمایت می‌کند.

به گزارش ایسنا، ائتلاف دولت قانون به رهبری نوری مالکی که حدود ۳۶ کرسی پارلمان را به دست آورده است، به منظور تشکیل فراکسیون بزرگتر (اکثریت) در پارلمان آتی عراق از همه ائتلاف‌ها و گروه‌هایی که به نتایج انتخابات معترض هستند، حمایت می‌کند.

به نوشته الشرق الاوسط، «مالکی می‌خواهد فراکسیون بزرگتر را بدون در نظر گرفتن مخالفان سنتی خود در میان گروه‌های شیعه، تشکیل دهد».

الشرق الاوسط در ادامه نوشت که قرار است به زودی نشستی در شهر محل زندگی مقتدی صدر با هدف کاهش تنش‌ها میان گروه‌های شیعی برگزار شود تا شکل توافقات آینده مشخص شود.

طبق نتایج اولیه و تقریبا قطعی انتخابات پارلمانی عراق، حزب مقتدی صدر با کسب ۷۳ کرسی، بزرگترین برنده این انتخابات اعلام شد و تأثیر بسزایی در تشکیل دولت خواهد داشت.

 ائتلاف نوری مالکی، نخست‌وزیر پیشین عراق با کسب ۳۷ کرسی، پس از جریان صدر بیشترین کرسی‌های پارلمان در میان احزاب شیعه را از آن خود کرد؛ اما ائتلاف فتح به رهبری هادی عامری نسبت به سال ۲۰۱۸ کرسی‌های کمتری در پارلمان به دست آورد. احزاب کُرد هم ۶۱ کرسی به دست آوردند.

میزان مشارکت در این انتخابات ۴۱ درصد اعلام شده که پایین‌ترین میزان مشارکت از زمان سقوط صدام  در سال ۲۰۰۳ محسوب می‌شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «حمایت ائتلاف نوری مالکی از تمام مخالفان نتایج انتخابات عراق»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..