تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




حضور معلولین در جاذبه صفر برای یافتن راه‌های مناسب‌ سازی فضا برای ناتوانان جسمی

دوازده «سفیر معلولیت» در ماموریتی پرواز با جاذبه صفر در ارتفاع ۹.۷۵ کیلومتری از سطح زمین را تجربه کردند. این ماموریت بخشی از یک برنامه برای مناسب‌ سازی فضا برای ناتوانان جسمی است.

به گزارش دیلی میل، این گروه که اعضایش معلولیت حرکتی، بینایی و شنوایی داشتند بی وزنی را تجربه کرده و به انجام یک سری آزمایش پرداختند تا بدین وسیله دریابند که چطور می شود لباس های فضانوردی و سفینه را برای افراد معلول مناسب‌ سازی کرد. در این گروه دانشمند، کهنه سرباز، مهندس و هنرمند وجود داشت.

مناسب‌ سازی فضا

رهبری این ماموریت به عهده ی AstroAccess بود، ابتکاری که مختص پیشبرد مشارکت معلولین در اکتشاف های فضایی است. گروه مذکور در هواپیمای جاذبه صفرِ G-Force One در روز یکشنبه از لانگ بیچ در کالیفرنیا از زمین بلند شدند. هواپیما در الگویی سهمی‌شکل پرواز می کرد تا زمان های کوتاهی از بی وزنی را به وجود بیاورد.

مناسب‌ سازی فضا برای معلولین

در طول مسیر پرواز، گروه وظایف مختلفی شامل ارزیابی محیط فیزیکی از لحاظ دسترسی پذیری، انتقال رویه های امنیتی به وسیله استفاده از روش های چندحسی و جمع آوری داده از آزمایش هایی که در حین بی وزنی انجام می شوند، را به انجام رساندند. این گروه در حین پرواز، جاذبه ی قمری، جاذبه ی مریخی و وضعیت جاذبه ی صفر را تجربه کردند.

این ماموریت با هدف مناسب‌ سازی فضا توسط گروهی از سازمان های فضایی و همچنین سازمان های مرتبط با معلولیت من‌جمله «کهنه سربازهای معلول امریکایی»، «دانشگاه گالودت» و «انجمن نابینایان و کم‌بینایان ماساچوست» حمایت می شد.

آنا ولکر، مدیر اجرایی SciAccess و مدیر پروژه ی AstroAccess می گوید: «فضا سد بین آدم ها را از میان برمی دارد؛ حالا وقت آن رسیده که سد رسیدن به فضا نیز برداشته شود. AstroAccess دارد این پیام را به افرادی که در طول تاریخ به آن ها فرصت مشارکت در مباحث علمی و فناورانه داده نشده می فرستد که نه تنها جا برای شما در فضا هست بلکه به وجود شما نیاز است.»

علاوه بر این ۱۲ سفیر، اعضای چند شرکت امریکایی سازنده ی سفینه نیز در این ماموریت حضور داشتند.

بیشتر بخوانید:

آیا فضانورد ناسا عمداً به فضاپیمای روس آسیب رسانده است؟

بازگشت عوامل اولین فیلم ساخته شده در فضا به زمین

مطلب برای شما مفید بود؟

به مطلب امتیاز دهید

ثبت امتیاز

میانگین امتیازها 0 / 5. تعداد رای: 0

تاکنون رأی داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «حضور معلولین در جاذبه صفر برای یافتن راه‌های مناسب‌ سازی فضا برای ناتوانان جسمی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..