تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مسجد امام زین العابدین(ع) قم تخریب می شود؟

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، علیرضا رشیدپور،معاون امور زیربنایی شهرداری منطقه یک قم با اشاره به  پیشرفت ۹۷ درصدی طرح بلوار شهیدان برقعی گفت: به دلیل قرار گرفتن مسجد امام زین العابدین (ع) در مسیر طرح ،ادامه کار ساخت بلوار متوقف شد.

او افزود: مسجد امام زین العابدین قم مسجدی تاریخی است که در سال ۹۸ از سوی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری به عنوان میراث ملی به ثبت رسیده است.

 رشیدپور افزود: مصوبه اجرای طرح شهیدان برقعی در دل طرح تفصیلی شهرداری منطقه یک قرار دارد که در سال۹۶ مصوب شد.

او تصریح کرد: این درحالی است که مدیرکل وقت میراث فرهنگی و گردشگری ذیل طرح مصوب سال ۹۶ را امضا کرده و در سال ۹۸ یعنی دو سال بعد با ثبت میراث شدن مسجد هم موافقت کرده است.

اما معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری گفت: از همان زمان شروع طرح با شهرداری مکاتبه شده و بافت‌های تاریخی در مسیر طرح معرفی شده است.

عمار کاووسی با بیان ناهمخوانی طرح شهیدان برقعی با ضوابط عمومی بافت تاریخی افزود: ضوابط عمومی حفاظت از بافت تاریخی مصوبه سال ۸۱ است.

او گفت: هنوز امکان آن وجود دارد که با اصلاح طرح هم بلوار اجرا شود و هم  اثر تاریخی مسجد امام زین العابدین(ع) باقی بماند.

گفتنی است :این ناهماهنگی بین شهرداری و میراث فرهنگی سبب شده ساکنان و مجاوران طرح شهیدان برقعی از گرد و خاک و رفت و آمد‌های غیراصولی در محیط کارگاهی گله‌مند باشند.

انتهای پیام/ش




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مسجد امام زین العابدین(ع) قم تخریب می شود؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..