تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جنگنده سوخو ۳۰ در راه ایران

هواپیمای سوخو ۳۰ SM جنگنده‌ای چند منظوره است که برای عملیات در تمام شرایط آب و هوایی طراحی شده و برای ماموریت‌های هوا به هوا و هوا به سطح بسیار مناسب است. صراط:

رضا سراج، کارشناس مسائل سیاسی گفت: هواپیمای سوخو ۳۰ SM جنگنده‌ای چند منظوره است که برای عملیات در تمام شرایط آب و هوایی طراحی شده و برای ماموریت‌های هوا به هوا و هوا به سطح بسیار مناسب است. این هواپیما از ویژگی و توانایی خلبان اتوماتیک در تمام مراحل پرواز از جمله پرواز کم ارتفاع یا کروز برخوردار است.

به گزارش مثلث آنلاین، برد عملیاتی این جنگنده ۱۵۰۰ کیلومتر است و با مخزن اضافی سوخت برد عملیاتی آن ۳۰۰۰ کیلومتر می‌گردد. همچنین با استفاده از سیستم سوخت گیری هوایی، می‌توان آن را تا ۵۲۰۰ کیلومتر (۳۲۰۰ مایل) افزایش داد. این هواپیما با ذخیره سوخت می‌تواند نزدیک به ۴/۵ ساعت پرواز کند؛ و در حالت پرواز کروز برد، مداومت پروازی این جنگنده به حدود ۱۰ ساعت افزایش پیدا می‌کند.

این جنگنده‎ همچنین می‎تواند نبرد‌های ضدالکترونیکی را نیز انجام دهد. جنگنده سوخو ۳۰ SM قادر به حمل تسلیحات پیشرفته تا حداکثر وزن ۸ تن است. تسلیحات این جنگنده شامل تیربار، انواع بمب، موشک‌های هوا به هوا و نیز موشک‌های فراصوتی ضد ناو است. موشک‌های فراصوتی که می‌توان بر روی این جنگنده نصب کرد، اونیکس نام دارد که دارای برد ۱۲۰ تا ۳۰۰ کیلومتر است.

نخستین نمونه‎ های ساخته شده از جنگنده‎های سوخو ۳۰ SM در سال ۲۰۱۲ در اختیار وزارت دفاع روسیه قرار گرفت. این جنگنده با جنگنده‌های F ۱۵ و F ۱۶ و F ۱۸ آمریکایی برابری می‌کند و تمامی نیاز‌های عملیاتی کشور پهناور ایران را تامین می‌نماید. با در اختیار گرفتن این جنگنده، ایران از برتری بسیار محسوسی درنبرد هوایی برخوردار می‌گردد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جنگنده سوخو ۳۰ در راه ایران»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..