تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




صنعت کفش با ممنوعیت واردات به اندازه ۲۰ سال رشد کرد/امکان صادرات ۷۰۰ میلیون جفت کفش در سال

رئیس انجمن صنفی کارفرمایی کفش و صنایع وابسته ایران گفت: تلاش می‌کنیم تا با برنامه‌ریزی‌های انجام شده صادرات کفش را به ۷۰۰ میلیون جفت در سال برسانیم.

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا اژدرکش، امروز در نشستی خبری اظهارداشت: امروز صنعت کفش و صنایع وابسته کشور با وجود پتانسیلی بالای که در زمینه اشتغال زایی و ایجاد ارزش افزوده دارد اما نتوانسته در جایگاه صنعتی و صنفی کشور جای خود را باز کند.

وی افزود: این صنعت نزدیک ۲۰۰ هزار اشتغال مستقیم و حدود ۳۰۰ هزار اشتغال مستقیم در توزیع ایجاد کرده و در حدود ۷ استان این صنعت بطور کامل بومی شده است.

* سهم اندک ایران از بازار بزرگ دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون کفش کشورهای  همسایه

رئیس انجمن صنفی کارفرمایی کفش و صنایع وابسته ایران با اشاره به بازار خوب صادرات کفش در اطراف ایران گفت: با توجه به جمعیت حدود ۷۰۰ میلیون نفری کشورهای منطقه و با در نظر گرفتن میانگین جهانی ۳ جفت کفش در هر سال یک بازار دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون جفت کفش در اطراف منطقه وجود دارد که سهم ایران از این بازار بسیار اندک است.

وی با بیان اینکه صنعت کفش مورد غفلت قرار گرفته است، تصریح کرد: هدف از تشکیل انجمن صنفی کارفرمایی کفش نیز حل مشکلات این صنف در راستای توسعه این صنعت است.

اژدرکش با بیان اینکه یکی از اهداف ما رسیدن به تولید یک میلیارد جفت کفش در کشور است، گفت: این هدف بزرگی است و رسیدن به آن نیازمند زمان است.

وی افزود: براساس آمار غیررسمی حجم تولید کفش در کشور حدود ۲۵۰ میلیون جفت است اما در حال حاضر توان تولید حدود ۵۰۰ میلیون جفت کفش در کشور وجود دارد.

رئیس انجمن صنفی کارفرمایی کفش و صنایع وابسته ایران با بیان اینکه برای توسعه صنعت کفش نگاه ویژه‌ای به بازارهای جدید و صادراتی داریم، افزود: هدف صادراتی ما کشورهای CIS، آسیای میانه و کشورهیا عضو پیمان شانگهای و کشورهای حاشیه خلیج فارس است.

* برنامه‌ریزی برای  کسب درآمد ۶ میلیارد دلاری صادرات کفش

اژدرکش افزود: در صورتی که بتوانیم سالانه ۷۰۰ میلیون جفت کفش  تولید کنیم و قیمت میانگین صادراتی هر کفش را بین ۸.۵ تا ۱۰ دلاری در نظر بگیریم لذا اگر به این میزان صادرات دست یابیم و در صورتی که میانگین قیمت هر جفت کفش را حدود ۸ و نیم دلار در نظر بگیریم درآمد حاصل از این صادرات سالانه حدود ۶ میلیارد دلار خواهد بود.

رئیس انجمن صنفی کارفرمایی کفش و صنایع وابسته ایران اظهار داشت: از سال ۱۳۹۷ که واردات ۱۴۰۰ قلم کالا به کشور از جمله واردات کیف و کفش نیز به کشور ممنوع شده و ما امروز هیچ واردات قانونی به کشور نداریم.

وی افزود: واردات قاچاق کیف و کفش به کشور بسیار کم است و مشکل خاصی در این زمینه نداریم.

اژدرکش اظهار داشت: صنعت کفش زیر مجموعه صنعت مد است و لذا در این صنعت باید در زمینه مواد اولیه بسیار گسترده کار کرد و بنابراین در کنار مواد اولیه خوب داخلی باید حتما مواد اولیه با کیفیت خارجی را داشته باشیم تا هم بازار کنترل شود و تولیدکنندگان داخلی نیز با استانداردهای روز دنیا آشنا شوند و فضا نیز رقابتی شود.

وی افزود: برندسازی نه تنها در صنف و صنعت کفش بلکه در تمام صنوف نقش ویژه‌ای دارد و برند فقط یک نام تجاری نیست بلکه یک هویت برای محصولی است که به مشتری ارائه می‌شود.

رئیس انجمن صنفی کارفرآیی کفش و صنایع وابسته ایران بیان داشت: امروز تولیدکنندگان ما از نظر دانش و زیرساخت‌های تولیدی و ابزارها اتفاق خوبی برندسازی برای آنها رخ نداده و  برند برای آنها به بهترین شرایط به یک اسم تجاری تبدیل شده است و گاها برخی تولیدکنندگان از اسم تجاری خود برای محصول استفاده نمی‌کنند و از اسامی خارجی استفاده می‌کنند.

* رشد چشمگیر صنعت کفش پس از ممنوعیت واردات

علیرضا جبّاریان رئیس اتحادیه کفاشان تبریز با بیان اینکه قبل از ممنوعیت واردات کفش در سال ۹۷ آسیب‌های شدیدی به صنعت کفش کشور وارد شد، گفت: با واردات کفش‌های چینی ۴۰ درصد صنعت کفش ریزش کرد اما بعد از ممنوعیت واردات و افزایش قیمت ارز قیمت کفش خارجی افزایش یافت و واردات قاچاق آن نیز کم شد.

وی افزود: کفش‌هایی که با عنوان کفش خارجی در فضای مجازی عرضه می‌شود، اغلب کفش‌های‌های کپی تولید داخل است.

رئیس اتحادیه کفاشان تبریز گفت: در سه سال اخیر بعد از ممنوعیت واردات کفش صنعت کفش به اندازه ۲۰ سال رشد داشته و اکنون کفش‌های مد روز جهانی در کشور تولید می‌شود و نسبت به ذائقه مردم کفش‌های با کیفیت تولید می‌شود.

* واردات مواد اولیه تسهیل شود

سعید حیاتی رئیس اتحادیه چرم طبیعی و مصنوعی و مواد اولیه کفش  با بیان اینکه مواد اولیه مورد نیاز وارداتی مدت زیادی در انبارهای گمرک می‌ماند تا ترخیص شود، گفت: در حالی که تولیدکنندگان برای واردات این کالاها هزینه‌های هنگفتی صرف می‌کنند و ارز کشور برای آن صرف می‌شود اما در مواردی با ماندن این کالا در گمرک، مواد وارداتی از بین می‌رود و قابل مصرف نیست.

وی بیان داشت: برای دستیابی به محصول نهایی خوب احتیاج به مواد اولیه خوب داریم که بخشی از این مواد توسط پتروشیمی‌های داخلی تولید می‌شود اما بخشی را باید از محل واردات تامین کرد.

حیاتی افزود: در تمام دنیا برای واردات سه تعرفه ۴، ۱۵ و ۲۰ درصدی وجود دارد اما در ایران تعداد تعرفه‌های وارداتی بی‌نهایت است که این مسائل مشکلات تولیدکنندگان را بسیار زیاد می‌کند.

وی با بیان اینکه صنعت کفش غیرقابل تحریم و بومی شده است، گفت: با شرایط سخت واردات مواد اولیه نباید توقع داشت که کالایی در کیفیت برندهای معتبر دنیا تولید کنیم و به همین دلیل ما مسئولان می‌خواهیم که واردات مواد اولیه مورد نیاز تولید را تسهیل کنند.

منبع: فارس

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «صنعت کفش با ممنوعیت واردات به اندازه ۲۰ سال رشد کرد/امکان صادرات ۷۰۰ میلیون جفت کفش در سال»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..