تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نگرانی اسرائیل از گرم شدن روابط ایران و کشور‌های عربی

صراط:

 برخلاف ادعا‌های اسرائیل و تلاش برای منزوی کردن و تحمیل تحریم علیه ایران، روابط تهران و کشور‌های عربی به ویژه بعد از روی کار آمدن ابراهیم رئیسی که در اسرائیل «تندرو و افراطی» توصیف می‌شود، بهبود یافته است و به نظر می‌رسد که سیاست‌های اسرائیل در این باره شکست خورده است به خصوص اینکه سیاست آن‌ها با سیاست دولت آمریکا در تناقض است و واشنگتن تمایل دارد که توافق هسته‌ای را با ایران ازسربگیرد.

به گزارش ایسنا، یوآف لیمور، تحلیلگر نظامی روزنامه اسرائیل هیوم می‌گوید که گرم شدن روابط ایران و برخی کشور‌های معتدل منطقه در روز‌های اخیر اسرائیل را نگران کرده است و امید اسرائیل برای ایستادن کشور‌های معتدل عربی در کنار اسرائیل و علیه ایران شکست خورده است.

این تحلیلگر رژیم صهیونیستی تاکید کرد: بعد از روی کار آمدن ابراهیم رئیسی ایران تلاش زیادی کرده است تا روابطش با کشور‌های خاورمیانه از جمله عربستان بهبود یابد و احتمال می‌رود که بعد از قطعی چند ساله روابط میان دو کشور، روابط دیپلماتیک میان آن‌ها از سرگرفته شود و کنسولگری‌ها نیز باز شوند.

در این گزارش آمده است: در موازات آن روابط ایران و قطر نیز گرم شده است و از سوی دیگر حسین امیر عبداللهیان، وزیر خارجه ایران تماسی تلفنی با ایمن الصفدی، همتای اردنی خود داشته است.

لیمور می‌گوید: اسرائیل این گام‌ها را با نگرانی فراوان دنبال می‌کند و این امر تنها به معنای اعتماد به ایرانی‌ها در عرصه منطقه و جهان نیست بلکه نشان دهنده این است که خروج آمریکا از منطقه زمینه برای فعالیت و تاثیرگذاری آن‌ها را گسترده‌تر کرده است. ایران همچنین به دنبال ایجاد توازن در مقابل توافقات موسوم به آبراهام است، زیرا آن را تهدیدی برای منافع خود در منطقه می‌داند. یقینا هدف اسرائیل از توافقات صلح، علاوه بر عادی سازی روابط با کشور‌های عربی بر اساس معادله «صلح در مقابل صلح» ایجاد ائتلاف منطقه‌ای و در راس آن اسرائیل علیه ایران است.

در بخش دیگر این گزارش آمده است: مسئولان اسرائیلی در مناسبات مختلف این موضوع را با آمریکایی‌ها در میان گذاشته اند و گفته اند که اقداماتی برای ممانعت از تلاش‌های ایران برای قرار دادن بخشی از کشور‌های عربی در کنار خود نیاز است.

نویسنده آورده است که رژیم صهیونیستی و غربی‌ها بر این باورند که افزایش غنی سازی اورانیوم در ایران با هدف دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست بلکه هدف آن‌ها رسیدن به "گنج" دیگری است تا از طریق آن به توافق بهتری با آمریکایی‌ها برسند.

وی می‌گوید: آمریکایی‌ها نیز به مسئولان اسرائیلی اعلام کردند که در مرحله کنونی تعیین ضرب الاجل در مقابل ایران برای ازسرگیری مذاکرات هسته‌ای یا وضع تحریم‌های سخت و حتی تهدید نظامی فعلا مطرح نیست و در نتیجه آن سردرگمی و نگرانی فراوانی اسرائیل را فرا گرفته است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نگرانی اسرائیل از گرم شدن روابط ایران و کشور‌های عربی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..