تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فاجعه انسانی در انتظار مردم افغانستان/ شیعیان افغانستان همواره منشأ خدمت در این کشور بوده‌اند

در تجمع اعتراضی به اقدامات تروریستی در افغانستان بیان شد؛

فاجعه انسانی در انتظار مردم افغانستان/ شیعیان افغانستان همواره منشأ خدمت در این کشور بوده‌اند

به گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان، حجت‌الاسلام سیدعبدالهادی حسینی سعیدی، از روحانیون افغانستان در تجمع اعتراضی طلاب و روحانیون حوزه علمیه اصفهان به اقدامات تروریستی در افغانستان که امروز، 27 مهرماه در مدرسه علمیه صدر بازار برگزار شد، اظهار کرد: شیعیان افغانستان همواره در طول سال‌های گذشته به انحای مختلف مورد هجمه وحشیانه دشمنان اسلام قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به انفجار در مسجد شیعیان در قندوز و قندهار و قبل از آن به خاک و خون کشاندن دبستان دخترانه، گفت: مسببان این انفجارها اعلام کرده‌اند که شیعیان افغانستان خطرناک‌اند، لذا در برابر خطر شیعیان احساس مسئولیت کرده‌اند، حال سؤال ما این است که آیا شیعیان خطرناک هستند؟

این عالم افغانستانی خطاب به داعشی‌ها، تصریح کرد: آیا شیعه جز خدمت و گذشت کاری انجام داده است؟ شیعیان هزاره افغانستان یک‌چهارم جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند و در طول تاریخ افغانستان در برابر هیچ حکومتی قیام نکرده‌اند.

حجت‌الاسلام حسینی سعیدی خطاب به شورای علمای بلخ و هرات، گفت: با چه زبانی بگویم که ما با شما تعامل داریم؟ شیعیان افغانستان قابل‌اطمینان‌ترین مردم نزد همه اقوام این کشور هستند.

وی ادامه داد: اگر به تاریخ افغانستان نیم‌نگاهی بیندازید، متوجه خواهید بود چه زمان‌های متعددی که شاهان به جای اعتماد به پشتوها به شیعیان افغانستان اعتماد می‌کردند، آشپزخانه‌های سلطنتی در اختیار شیعیان هزاره بود و آنها بودند که به‌عنوان سرباز دوره خدمتشان را در خانه‌های صاحب‌منصبان سپری می کردند، چراکه قابل اعتماد بودند.

این روحانی افغانستانی اضافه کرد: این شیعیان افغانستان بودند که در داخل این کشور برای کارهایی که لازم بود، آستین بالا زدند. شیعیان اقداماتی انجام دادند که دنیا و تکفیری‌ها باید قضاوت کنند از کدام یک از آنها احساس خطر می‌شود.

وی بیان کرد: شیعیان افغانستان در نخستین اقدامات خود، مسجد و بزرگترین مدرسه علمیه در جهان اسلام را با ۳۶ هزار متر مربع و امکانات و تجهیزات روز در کابل ساختند، مدارس ابتدایی و متوسطه و مدارس عالی خودگردان را ما تأسیس کردیم و منتظر دولت نماندیم، آیا این امور خطرناک است؟

حجت‌الاسلام حسینی سعیدی گفت: ایجاد دانشگاه‌های خودگردان در شهرهای شیعه‌نشین، ساخت کتابخانه‌ها و مراکز فرهنگی، راه‌اندازی تلویزیون‌های خصوصی و چاپخانه‌ها، ایجاد ورزشگاه، تحول در کشاورزی و باغداری سنتی و رواج کشت گلخانه‌ای، از دیگر خدمات شیعیان افغانستان است. آیا این امور خطرناک هستند؟

وی با بیان اینکه ما هیچگاه با دولت‌ها نجنگیدیم و اگر جنگی هم بوده، در خانه خود با متجاوز جنگیده‌ایم، تصریح کرد: امروز دشمن در مقدس‌ترین مکان‌ها و مساجد به جنگ با ما آمده است و علما و برادران دینی و مذهبی، خصوصاً شیعیان افغانستان سخت‌ترین دوران را سپری می‌کنند.

این روحانی افغانستانی اظهار کرد: حکومت قانونی افغانستان فروپاشیده، بانک‌ها خالی شده، دولت جدید را به رسمیت نشناخته‌اند و فقر بیداد می‌کند، اگر مراجع معظم تقلید امروز به فریاد مردم گرسنه افغانستان نرسند، چه زمانی خواهند رسید؟ مراجع اجازه کمک متمولین شیعه افغانستانی در خارج را تا عادی شدن اوضاع در افغانستان صادر کنند.

وی افزود: از کمیته امداد، جمعیت هلال احمر و مؤسسات خیریه جمهوری اسلامی ایران این انتظار را داریم که کمپینی برای کمک‌رسانی به مردم مظلوم افغانستان، خصوصاً شیعیان این کشور راه‌اندازی کنند و امروز به فریاد آنها برسند. اگر جامعه جهانی و مسلمانان به فریاد افغانستان و مردمش نرسند، یک فاجعه بزرگ انسانی رخ خواهد داد.

حجت‌الاسلام حسینی سعیدی گفت: انتظار ما از علما و طلاب، گویندگان، نویسندگان و هنرمندان این است که صدای مظلومیت ما را به گوش دنیا رسانده و از مردم دنیا بخواهند به فریاد ما برسند. همه جهان اسلام و خاصه جمهوری اسلامی در معرض امتحان هستند، همیشه در امتحان پیروز بودید، این مرحله را هم با پشتیبانی و حمایت پشت سر بگذارید.

انتهای پیام



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فاجعه انسانی در انتظار مردم افغانستان/ شیعیان افغانستان همواره منشأ خدمت در این کشور بوده‌اند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..