تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نگرانی از وقوع خیز کرونا در دو هفته آینده

آفتاب‌‌نیوز :

دکتر مهران احمدی‌بلوطکی در جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد مدیریت و کنترل کرونا شهرستان اهواز که امروز (۲۷ مهرماه) در فرمانداری اهواز برگزار شد، اظهار کرد: مرز رنگ‌بندی شهرها به راحتی تغییر می‌کند اما فعلا وضعیت به گونه‌ای است که موارد سرپایی و بستری در مهرماه نسبت به ماه قبل از آن، ۷۰ درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به پیش‌بینی وقوع پیک بعدی کرونا در آبان‌ماه افزود: سال گذشته نیز با این شرایط مواجه بودیم و از هفته دوم آبان‌ماه پیک بیماری رخ داد اما پیک کوتاه‌تری بود. بروز آلرژی‌های پاییزه، مطرح شدن تاثیر کنوکارپوس در حملات تنفسی و بروز همزمان آنفلوآنزا و کرونا، این نگرانی را ایجاد می‌کند که در یکی دو هفته آینده دوباره خیز بیماری را داشته باشیم.

دبیر شورای سلامت اهواز گفت: با وجود همه تلاش‌ها هنوز حدود ۲۰ درصد جامعه شهری اهواز و ۴۰ تا ۴۵ درصد جمعیت روستایی غرب اهواز واکسن دریافت نکرده‌اند.

احمدی‌بلوطکی بیان کرد: نباید پروسه واکسیناسیون روستاییان غرب اهواز که در یک هفته قابل انجام است، شش ماه طول بکشد. امیدوارم با همیاری بخشداران و دهیاران، واکسیناسیون جوامع روستایی سریع‌تر انجام شود.

وی گفت: در شهریورماه، ۱۳۰ فوتی ناشی از کرونا در غرب اهواز داشتیم که در مهرماه این رقم به ۳۷ مورد و به یک‌پنجم رسید. بر اساس بررسی‌های انجام‌شده، ۹۰ درصد فوتی‌های شهریورماه، واکسن دریافت نکرده بودند یا یک مرحله واکسن را دریافت کرده بودند. ۱۰ درصد فوتی‌ها نیز دارای بیماری زمینه‌ای پیشرفته بودند یا دیر برای درمان مراجعه کرده بودند.

دبیر شورای سلامت اهواز افزود: واکسیناسیون، عملیات موفقی است که در سراسر دنیا در حال انجام است و از دهه‌های گذشته در مورد بیماری‌های دیگر نیز این کار انجام شده است اما با این وجود هنوز تردیدهایی در جوامع مختلف در خصوص واکسیناسیون وجود دارد و برخی نیز به این ذهنیت‌های غلط دامن می‌زنند و این موارد موجب می‌شود همچنان برخی افراد برای دریافت واکسن دست به عصا راه بروند.

احمدی‌بلوطکی بیان کرد: با گذشت ۹ ماه از واکسیناسیون، دیگر جای تردید در این زمینه نمانده است و اکنون حتی تزریق دوز یادآور به کادر بهداشت و درمان را آغاز کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: زمانی در پاندمی‌ها موفق عمل کرده‌ایم که حداقل ۷۰ درصد جامعه را در بازه زمانی شش ماهه واکسینه کنیم. نمی‌شود واکسیناسیون یک سال طول بکشد زیرا دریافت‌کنندگان واکسن پس از شش ماه، آنتی بادی ندارند و مانند این است که واکسن تزریق نکرده‌اند.

دبیر شورای سلامت اهواز افزود: از طرفی ایمنی دریافت‌کنندگان واکسن از بین می‌رود و از طرف دیگر به تعداد افراد نیازمند دریافت واکسن افزوده می‌شود و مانند این است که کاری انجام نشده است و به هدف مورد نظر دسترسی پیدا نمی‌کنیم. فرآیند واکسیناسیون باید به صورت عملیاتی و در یک بازه زمانی خاص انجام شود.

وی با اشاره به عقب ماندن در واکسیناسیون دانش‌آموزان، گفت: تقریبا فعالیت مدارس از جمله هنرستان‌ها آغاز شده است. هر چند دریافت‌کنندگان یک دوز واکسن در حال رفتن به مدرسه هستند اما یادمان باشد که با یک مرحله واکسیناسیون، ایمنی لازم ایجاد نمی‌شود بنابراین باید دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت شود.

احمدی‌بلوطکی افزود: در برخی خانواده‌ها نیز یکی دو عضو خانواده تنها یک مرحله واکسن دریافت کرده‌اند یا اصلا واکسن دریافت نکرده‌اند که این مساله نیز یک تجربه ناموفق است. باید پیوستن به کمپین "خانوادگی واکسن بزنیم" در جامعه ترویج یابد زیرا تنها در صورت واکسیناسیون کامل موفقیت مورد نظر حاصل می‌شود.

وی بیان کرد: با توجه به ثبات بیماری، اکنون بهترین فرصت برای تزریق واکسن است. ادارت و سازمان‌ها ورود و خروج کارکنانی که واکسن دریافت نکرده‌اند را کنترل کنند و نسبت به کنترل ارائه کارت واکسن ارباب رجوع اقدام کنند و به کسانی که کارت واکسیناسیون ندارند اجازه ورود ندهند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نگرانی از وقوع خیز کرونا در دو هفته آینده»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..