تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اختتامیه پنجمین جشنواره بین‌المللی شعر حوزه در قم برگزار می‌شود

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،حجت‌الاسلام محمد شیخ‌الاسلامی معاون دفتر تبلیغات اسلامی در نشست‌خبری پنجمین جشنواره بین‌المللی شعر حوزه (اشراق) که ظهر امروز در سالن همایش غدیر دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، گفت: قدیمی‌ترین نهاد هنری حوزه علمیه در دفتر تبلیغات شکل گرفت، نخستین مرکز در زمینهٔ هنر و پر سابقه‌ترین مرکز در زمینهٔ شعر در حوزه علمیه که نسبت به هنر دغدغه داشت، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه بود.

معاون هنر و فضای مجازی دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای برگزاری پنجمین جشنواره بین‌المللی شعر حوزه (اشراق) بیان کرد: عملیات اجرایی این جشنواره از اسفندماه سال ۹۹ آغاز شد و حجت‌الاسلام شفیعی دبیر این جشنواره شد، یک سال زمان می‌برد که این جشنواره به نتیجه نهایی برسد و اختتامیه آن آذرماه برگزار می‌شود.

شیخ‌الاسلامی عنوان کرد: کاری تخصصی در حال انجام است و اصل بین‌المللی شدن آن در این دوره شکل گرفت و برای شرکت در پنجمین جشنواره بین‌المللی شعر حوزه (اشراق) ۵ زبان غیر از زبان فارسی فراخوان داده شد و شکل کار برجسته شد، در رشته‌هایی که در این دوره داریم تنوع داریم.

او تصریح کرد: بخش نوحه و سرود و آسیب‌هایی که وجود دارد در این جشنواره موردتوجه قرارگرفته است، رشته جدیدی تحت عنوان بخش ویژه در قالب کتاب برگزار می‌شود و پیشکسوتان این عرصه به ما کمک می‌کنند.

معاون هنر و فضای مجازی دفتر تبلیغات اسلامی ادامه داد: در چند شهر شب‌های شعر و دوره‌های آموزشی و کارگاه‌ها را برگزار کردیم و استعدادیابی خوبی انجام‌شده است، قرار شد شعر اشراق تمرکزی بر موضوع روحانیت و طلبگی داشته باشد و در محور اصلی و مخاطبان این جشنواره به‌خوبی پیگیری و انجام می‌شود.

حجت الاسلام شیخ‌ الاسلامی استعدادیابی را مهم‌ترین موضوع پنجمین جشنواره بین‌المللی شعر حوزه (اشراق) دانست و گفت: بیرون جشنواره مسئله هنر در حوزه علمیه مورد توجه است که باید هنر در حوزه به‌صورت رسمی شناخته شود.

او با بیان اینکه دستمایه اصلی هنر خیال است، افزود: هنر و خیال‌پردازی که مبنای مثبت دارد، از این جشنواره‌ها موضوعی که دنبال می‌کنیم اینکه حوزه علمیه ظرفیت بالایی برای پرداختن به هنر دارد و برخی اوقات این موضوع مغفول مانده و باید در این زمینه فعالیت بیشتری انجام شود.

حجت‌الاسلام سید محمدمهدی شفیعی دبیر جشنواره بین‌المللی شعر حوزه (اشراق) در این نشست بیان کرد: دبیرخانه پنجمین جشنواره شعر اشراق از اسفندماه سال ۹۹ شکل گرفت و از تیمی همدل و همراه با استفاده از تجربیات عزیزان دوره قبل بهره‌مند شده‌ایم.

او افزود: تیرماه امسال رونمایی از فراخوان جشنواره را داشتیم، با توجه به اینکه یکی از سیاست‌های این جشنواره تمرکززدایی از قم است ظرفیت‌های استان‌های مختلف بررسی شد، در شهر کاشمر استان خراسان شب‌شعر و کارگاه را برگزار کردیم و در برخی شهر‌ها ازجمله اصفهان شب‌شعر برگزار شد.

دبیر جشنواره بین‌المللی شعر حوزه (اشراق) بیان کرد: در برخی شهر‌ها ازجمله همدان بسته برنامه را همراه خود بردیم و برنامه محصور در شب‌شعر نبوده است، نشست رسانه‌ای با حضور اصحاب رسانه برگزار شد که توجه دور پنجم به رسانه را می‌رساند.

شفیعی بابیان اینکه اردوی ویژه برادران پنجمین جشنواره بین‌المللی شب‌شعر حوزه با حضور چهل شاعر و طلبه در مشهد برگزار و اردوی خواهران در اهواز برگزار می‌شود، بیان کرد: یکی از سیاست‌های جدی جشنواره پنجم توجه به فضای مجازی و رسانه است و این موضوع نشان‌دهنده اهمیت آن است، کرونا سبب شد که ویژه به موضوع فضای مجازی پرداخته شود.

او افزود: چند شب‌شعر و نشست تخصصی با مشارکت بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) در فضای مجازی برگزار شد و ۱۰۰ کلیپ شعرخوانی بر اساس تقویم جشنواره تولید کردیم و از رسانه‌های مرتبط به جشنواره و رسانه‌های مختلف در حال پخش شدن هستند.

دبیر جشنواره بین‌المللی شعر حوزه (اشراق) بیان کرد: علاوه بر بخش‌هایی که در دوره‌های گذشته جشنواره داشتیم دو بخش جدید نوحه و سرود و کتاب به این جشنواره اضافه شد، چون ازنظر نوحه و سرود خلأ و آسیب‌هایی وجود دارد و نسبت به این موضوع توجه شد و بخش نوحه و سرود را اضافه کردیم.

شفیعی تصریح کرد: به هر جشنواره‌ای که بخش کتاب اضافه شود بار کیفی آن افزوده می‌شود، مهلت ارسال آثار به جشنواره انتهای مهرماه است، ولی با توجه به اینکه زمان‌بندی برای داوری مناسب بوده و همچنین استقبالی که توسط طلاب داشتیم مهلت ارسال آثار تا نیمه آبان ماه تمدید شد.

او افزود: مراسم اختتامیه جشنواره بین‌المللی شعر حوزه آذرماه برگزار می‌شود و پیوست‌های اختتامیه تا بهمن‌ماه ادامه خواهد داشت و پرونده جشنواره پنجم به لطف خدا بسته می‌شود.

سید علی نقیب دبیر اجرایی پنجمین جشنواره شعر حوزه (اشراق) در این مراسم بیان کرد: تا امروز در ۵ شهر برنامه و نشست و بسته برنامه برگزار کردیم ازجمله در شهر شاهرود در ایام محرم و صفر با توجه به‌اضافه شدن نوحه و سرود کارگاه نوحه‌سرایی برگزار شد و شب‌شعر شور شیدایی با همکاری جشنواره شعر اشراق برگزار کردیم.

او افزود: در شهر همدان با همکاری کنگره ملی حبیب حرم برنامه‌هایی ازجمله میزگرد تخصصی هم‌افزایی شعر مقاومت، شعر هیئت، کارگاه شعر نوی عاشورایی و عصر شعر حبیبانه برگزار شد و دو کارگاه تخصصی نقد شعر حوزه و باید و نباید‌های شعر حوزه برگزار شد.

دبیر اجرایی پنجمین جشنواره شعر حوزه (اشراق) بیان کرد: در حرم رضوی دوستان شاعر شب‌شعری برگزار کردند که ماندگار شد، همچنین برنامه شعری در منزل استاد سید رضا مؤید برگزار شد، در آبان ماه اردوی بانوان طلبه در خوزستان برگزار می‌شود و گزارش‌های آن اعلام می‌شود.

انتهای پیام/ح




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اختتامیه پنجمین جشنواره بین‌المللی شعر حوزه در قم برگزار می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..