تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




قانون خرید آثار هنری توسط دستگاه‌های دولتی پیگیری می‌شود

وی افزود: در تاریخ معاصر نیز قزوین یکی از مهم‌ترین جایگاه‌های تولید فرهنگ و هنر است و خاک این استان، خاک فرهنگ و هنر بوده و بزرگان بسیاری را به کشور تقدیم کرده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد تاکید کرد: قزوین در این دوره تاریخی و در طول ۴۰ سال انقلاب اسلامی، هم‌پای مناطق دیگر کشور و در بسیاری از بخش‌ها هم جلوتر از سایر مناطق نقش‌آفرینی داشته و ما به وجود قزوین بزرگ در قلب ایران عزیز افتخار می‌کنیم.

قزوین از عناصر اصلی تمدن ایرانی_شیعی در دوره صفوی است

این‌ مقام‌ مسئول بیان کرد: در حوزه فرهنگ و هنر اتفاقات بزرگی در طی سال‌های اخیر رخ داده است و وقتی به هردوره تمدنی که در تاریخ ایران‌زمین به وجود آمده است نگاه می‌کنیم نشانه‌های روشن و غیرقابل اقماضی از شکوه فرهنگ و هنر را می‌بینیم. اگر دوره پرشکوه تمدن اسلامی را در قرون طلایی سوم تا پنجم را نگاه کنیم، شاهد آثار و ابنیه‌‌های تاریخی و شخصیت‌های بزرگ و ماندگار فراوانی خواهیم بود.

وی ادامه داد: اساسا تمدنی شکل نمی‌گیرد مگر اینکه پایه‌های آن بر حوزه هنر استوار شده باشد؛ اگر در خیزش دوباره تاریخ ایران زمین در دوره صفوی که قزوین نیز یکی از عناصر و موقعیت‌های سه گانه‌ این تمدن پرشکوه اسلامی_شیعی است دقت کنید آثار ماندگار فرهنگی و هنری را مشاهده می‌کنید.

اسماعیلی تصریح کرد: اگر مدعی هستیم که امروز در آغاز قرن پانزدهم درحال سیر به سمت شکوفایی تمدن نوین ایرانی_اسلامی هستیم، حتما جایگاه فرهنگ و هنر باید در جایگاه شایسته‌ای قرار بگیرد؛ نمی‌توانیم حوزه فرهنگ و هنر را جدا کنیم و فکر کنیم که با توسعه یک‌جانبه در حوزه‌های علمی، صنعتی و اقتصادی می‌توانیم به بنای رفیع تمدن اسلامی دست پیدا کنیم.

توسعه و تکمیل زیرساخت‌های فرهنگی و هنری در صدر برنامه‌های دولت قرار دارد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: تمدن نوین اسلامی زمانی شکل می‌گیرد که در صدر آن توسعه فرهنگی و هنری رخ دهد، به همین دلیل امروز در آغاز کار دولت مردمی توجه ویژه به فرهنگ و هنر در دستور کار قرار گرفته است چراکه ما معتقدیم اگر قرار است در یک هدف‌گذاری تاریخی به آن دوره درخشان تمدن نوین اسلامی برسیم می‌بایست بتوانیم گذرگاه‌های فرهنگی و هنری را ایجاد کنیم.

وی گفت: اینکه شما می‌بینید دولت امروز در اوج مشکلات اقتصادی و ناشی از تحریم، بنای فعالیت خود را یک حرکت متوازن میان اقتصاد، فرهنگ و هنر قرار داده است به دلیل هدف‌گذاری بلند است؛ بنابراین توسعه و تکمیل زیرساخت‌های فرهنگی و هنری در صدر برنامه‌های دولت مردمی قرار دارد.

اسماعیلی ادامه داد: ما این معنا را در سفرهای استانی رئیس‌جمهور اجرایی می‌کنیم و به امید خدا در سفر به قزوین نیز گام بزرگ و بلندی را برای تکمیل و بهره‌برداری از زیرساخت‌های فرهنگی و هنری برخواهیم داشت.

این مقام مسئول تاکید کرد: توجه ویژه به مناطق پیرامونی خارج از تهران، ایجاد مراکز هنری باتوجه به ظرفیت‌های استانی و منطقه‌ای در دستور کارهای جدی ما قرار دارد؛ ما امروز در شهرهای مختلف درحال طراحی توسعه فرهنگی و هنری متناسب با ظرفیت‌های آن منطقه هستیم.

وی با بیان اینکه جشنواره دوسالانه خوشنویسی ویژگی و ظرفیت بین‌المللی شدن را دارد؛ اذعان کرد: حمایت جدی از اصحاب فرهنگ و هنر در دستور کار ما است و بحث برگزاری نمایشگاه‌های خارج از کشور را به عنوان یک کار جدی دنبال می‌کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان گفت: مدت‌ها پیش قانون خرید آثار هنری را داشتیم که اجرا نمی‌شود؛ امروز باید در اتاق‌های مدیران ارشد نظام تابلوهای آثار خوشنویسی بزرگ این حوزه بدرخشد که به این بحث‌ها در دولت رسیدگی می‌شود.

نتوانستیم از ظرفیت فرهنگی و هنری قزوین برای مردم ثروت آفرینی کنیم

هدایت‌االه جمالی‌پور نیز در این اختتامیه اظهار کرد: قزوین یکی از پایلوت‌های مهم فرهنگ و هنر کشور است و ظرفیت‌ بسیار بزرگی در این حوزه در خود جای داده است.

وی ادامه داد: نزدیک به هشت هزار سال تاریخ و تمدن در این منطقه وجود دارد و آثار آن امروز در تاکستان، سگز آباد و خود قزوین برجسته می‌باشد؛ همچنین قزوین افتخار داشته است که یک دوره ۵۰ساله پایتخت ایران باشد و در عرصه سیاسی و فرهنگی نقش‌آفرینی کند.

استاندار قزوین تاکید کرد: بزرگان زیادی در این شهر و دیار پرورش یافته‌اند و قزوین نقش پررنگی در خلق آثار مختلف و توسعه علمی و فرهنگی کشور ایفا کرده است.

این مقام مسئول عنوان کرد: درواقع اصفهان امروز مدیون قزوین دیروز است و همه داشته‌های قزوین به پایتخت بعدی که اصفهان بود منتقل و در سطح وسیع‌تری بازسازی و ایجاد شد؛ از این رو قزوین در بعد تاریخی از جایگاه بسیار برجسته‌ای برخوردار است و ما نتوانستیم از این طرفیت بهره بگیریم.

جمالی‌پور تصریح کرد: وقتی به قزوین نگاه می‌شود بیشتر نمای صنعتی آن خود را در اذهان نمایان می‌کند؛ خیلی‌ها وقتی از قزوین صحبت می‌کنند از آن به عنوان شهر صنعتی یاد می‌کنند حال آنکه جنبه فرهنگی و تاریخی قزوین بسیار باارزش‌تر و اثرگذارتر است و ما نتوانسته‌ایم از این ظرفیت در خلق درآمد برای مردم و ایجاد ظرفیت‌های فرهنگی برای کشور بهره بگیریم.

استان قزوین از نبود امکانات فرهنگی و هنری رنج می‌برد 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه وقتی به پیکره قزوین نگاه می‌کنیم یک ظرفیت بزرگ از تاریخ و فرهنگ‌ می‌بینیم؛ ادامه داد: مدارس علمیه قزوین نقش بی‌بدیلی در خلق علم و فرهنگ داشتند و مدرسه‌ای داریم که ۷۰۰ سال در تربیت هنرجویان، عالمان و فرزانگان مختلف نقش داشته است.

وی ابراز کرد: متاسفانه علی رغم استعداد و ظرفیت فراوان فرهنگی اما از فقر در امکانات فرهنگی در استان قزوین رنج می‌بریم و هنوز یک تالار و یک موزه و امکان ظرفیتی مناسب نداریم به طوری که تالار شهر قزوین با پیشرفت فیزیکی کمتر از ۲۰ درصد معطل مانده و به دلیل شرایط اقتصادی هم امکان استفاده از اعتبار دولتی فراهم نشد.

استاندار قزوین در پایان گفت: گاهی شرمنده هنرمندان استان می‌شویم که عمر خود را در این مسیر گذاشته‌اند، اما حداقل امکانات مانند بیمه برای آنها فراهم نشده است؛ باید هنرمندان مورد حمایت جدی دولت قرار بگیرند و آثار آنها خریدار شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «قانون خرید آثار هنری توسط دستگاه‌های دولتی پیگیری می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..