تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




عدم حمایت استانداری از «رینوتکس»/ هزینه‌های بالا، دادِ متقاضیان را درآورد!

ساعت: 14:35 منتشر شده در مورخ: 1400/07/27 شناسه خبر: 1777476

حمایت از ایده‌های دانش‌بنیان از حرف تا عمل؛

برخلاف سال‌های قبل عدم حمایت استانداری آذربایجان شرقی از نمایشگاه رینوتکس و افزایش هزینه‌های ثبت نام، موجب اعتراض متقاضیان شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج؛ در سال‌های اخیر میزان حمایت از ایده‌های دانش بنیان و علمی‌در سطح کشور افزایش یافته است. هرچند این حمایت‌ها کافی نیست اما نسبت به گذشته از تفاوت ملموسی برخوردار است. ایده‌های نو، اختراعات جدید و محصولاتی بر پایه دانش بومی‌موتور پیشران اقتثاد و علم یک کشور محسوب می‌شود.

یکی از محل‌های بروز و ظهور این ابتکارات، نمایشگاه‌های تخصصی علمی‌در کشور است. «رینوتکس» یا همان نمایشگاه فناوری و نوآوری ربع رشیدی از جمله قسمت‌هایی است که در سال‌های اخیر توانسته بخش مهم و تاثیرگذاری در عرصه ارتباط علم و فناوری با واحدهای اقتصادی برقرار کند. این نمایشگاه که سال قبل به دلیل کرونا به صورت مجازی برگزار گردید قرار است امسال از ۱۷ الی ۲۱ آبان ماه در نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار شود.

افزایش هزینه ثبت نام و هزینه متراژ غرفه یکی از اصلی ترین چالش‌های شرکت کنندگان در این نمایشگاه است. طبق پیام‌های ارسال شده به تحریریه آناج، میزان مبلغ دریافتی برای ثبت هر طرح در رینوتکس ۳۰۰ هزار تومان است که این مبلغ دو سال پیش، ۷۵ هزار تومان بود. همچنین نمایشگاه به صورت پیش فرض غرفع ۳ متر مربعی در اختیار ثبت نام کنندگان می‌گذارد که در صورت افزایش متراژ غرفه، مبلغ ۲۰۰ یا ۳۰۰ هزارتومان به ازای هر متر از متقاضیان در یافت خواهد شد که این میزان در سال ۹۸ چیزی حدود ۸۵ هزار تومان بود.

با یک حساب سرانگشتی، شرکت دانش بنیان یا فردی که به دنبال جذب سرمایه گذار برای تولید تجاری محصول خود است بین ۳۰۰ یا چند میلیون هزینه نماید. محمدحسین جعفری عضو اسبق شورای شهر تبریز روز گذشته درباره این نمایشگاه با انتشار محتوای انتقادی در صفحه شخصی خود نوشت: «نمایشگاه رینوتکس، تبدیل به بازار کسب عده‌ای شده است. یک نوآور جوان باید هزینه گزاف پرداخت کند تا ایده و فکر خود را به نمایش بگذارد. چرا باید هزینه شرکت در این نمایشگاه چندین برابر شود.»

اعلمی‌مسئول روابط عمومی‌نمایشگاه رینوتکس در مصاحبه با خبرنگار آناج، با اشاره به افزایش قیمت ثبت نام در رینوتکس می‌گوید: نسبت به سال ۹۸ هزینه‌های افزایش یافته و از طرفی هیچ حمایتی از سوی سازمان‌ها و نهادهای مسئول از این نمایشگاه نمی‌شود.

او می‌افزاید: استانداری آذربایجان شرقی در سال ۹۸ از نمایشگاه حمایت کرد اما امسال هیچ حمایتی انجام نداده است.

اعلمی‌در ادامه به هزینه‌های برگزاری نمایشگاه اشاره داشته و میگوید: نمایشگاه بین المللی تبریز رقم چند میلیاردی برای برگزاری رینوتکس از ما خواسته که مجبوریم این هزینه را از شرکت کنندگان بگیریم از طرفی سعی کرده‌ایم کمترین فشار اقتصادی را برای متقاضیان ایجاد کنیم.

وی گفت: طبق سال ۹۸ مبلغ ناچیزی از دانش آموزان گرفته میشود و از طرفی اگر متقاضی بتواند با نهادهای مسئول رایزنی داشته باشد میتواند از تخفیف برخوردار شود.

او همچنین به رویکرد امسال رینوتکس اشاره کرده و گفت: سعی کرده‌ایم از سرمایه گذاران معتبر برای حضور در این نمایشگاه دعوت کنیم تا ارتباط بین طرح‌‌‌های نوآورانه و سرمایه گذاری به بیشترین حد خود برسد.

به نظر می‌رسد بخش مهمی‌از هزینه دریافتی از متقاضیان حضور در نمایشگاه رینوتکس مربوط به محل نمایشگاه بین المللی تبریز باشد. این موضوع با توجه به زمان باقی مانده برگزاری می‌تواند در دستور کار مسئولین جدید استانداری آذربایجان شرقی قرار گیرد. موضوعی که در سال‌های قبل با تدبیر و رایزنی مسئولان اجرایی و در راستای حمایت از جوانان خلاق و مبتکر، با هزینه پایین تری برگزار شده است.

 

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «عدم حمایت استانداری از «رینوتکس»/ هزینه‌های بالا، دادِ متقاضیان را درآورد!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..