تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ایران و روسیه در مسیر رشد و پیشرفت

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان در مسکو تاکید کرد نگاه نزدیک به منافع مشترک ایران،روسیه از مسائل منطقه ای و بین المللی باید به توسعه هر بیشتر مناسبات دو کشور بیانجامد.

به گزارش سیدعلی دارابی خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از مسکو؛ رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح کشورمان در مسکو با بیان اینکه ایران و روسیه درباره بسیاری از مسائل منطقه‌ای و بین المللی نگاهی نزدیک به هم دارند گفت: همین دیدگاه نزدیک موجب شده است تا روابط دو کشور در همه عرصه‌ها در مسیر رشد و پیشرفت قرارگیرد.

سرلشکر باقری به ضرورت گسترش روابط با روسیه در همه ابعاد و بویژه در زمینه نظامی و دفاعی اشاره کرد و اظهارداشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران از سال‌های دور بر تعمیق و گسترش روابط با روسیه تاکید کرده‌اند.
سردار سرلشکر پاسدار محمدباقری درنشستی صمیمی با حضور کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران و مدیران نهاد‌های ایرانی مستقر در روسیه افزود: در مقطع کنونی، به دلیل شرایط بین‌المللی و بویژه نگاه ویژه رئیس جمهور روسیه نسبت به تحکیم مناسبات با جمهوری اسلامی ایران، فرصت مغتنمی بوجود آمده است تا این روابط بیش از پیش گسترش یابد.
سردار باقری با اشاره به اینکه در حال حاضر نقشه راه برای روابط بلندمدت با روسیه وجود ندارد گفت: به دلیل نبود نقشه راه درازمدت، متاسفانه دولت‌های مختلف هرکدام طرح و برنامه‌های مقطعی را به پیش برده‌اند و به همین دلیل روابط دو‌کشور آنگونه که باید پیشرفت نکرده است.
رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح کشورمان به سند جامع ۲۵ ساله همکاری با چین اشاره و تاکید کرد: شاید با استفاده از تجربه سند ۲۵ ساله با چین، در روابط با روسیه نیز چنین سندی بین دو کشور وجود داشته باشد.
وی به نقش مهم نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در کشور‌های خارجی اشاره و تصریح کرد: نمایندگی‌های ایران و بویژه نمایندگی کشورمان در روسیه باید برنامه‌ای منسجم، قوی و با نگاهی واقع‌بینانه در زمینه نقشه راه روابط بلندمدت به مرکز ارسال کنند تا با مشورت بخش‌های گوناگون بتوان یک سند کامل، جامع و بلندمدت برای روابط دوجانبه تعریف کرد.
سردار سرلشکر باقری به توسعه و گسترش چشمگیر روابط ایران و روسیه در زمینه نظامی و دفاعی طی پنج سال اخیر اشاره کرد و تاکید کرد: هرچقدر روابط و مناسبات با کشور‌های دوست افزایش یابد، به همان میزان ذهنیت‌های منفی نیز از میان خواهد رفت.
رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح به سفر اخیر خود به پاکستان اشاره کرد و افزود: در همین سفر بسیاری از ذهنیت‌های موجود حل شد.
وی گفت: در سفر به روسیه نیز درباره موضوعات دوجانبه دفاعی-نظامی و تحولات منطقه‌ای گفتگو خواهیم کرد.
سرلشکرباقری با اشاره به قرارداد‌های خرید هواپیما‌های جنگنده، جت آموزشی و بالگرد‌های رزمی از روسیه یادآور شد: این قرارداد‌ها پس از لغو تحریم تسلیحاتی ایران منعقد شده است و در این سفر درباره اجرایی شدن آن مذاکره می‌کنیم.
رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح کشورمان به نگاه نزدیک و منافع مشترک ایران، روسیه و چین در خصوص غرب اذعان کرد: این نگاه نزدیک باید به توسعه هرچه بیشتر مناسبات دو کشور منجر شود.
سردار باقری موضوع افغانستان را یکی دیگر از دستور کار‌های مهم در مذاکرات خود با مقامات روسی عنوان کرد و گفت: در کنار موضوع افغانستان، تداوم همکاری دو کشور در سوریه تا دستیابی به امنیت کامل مورد بحث قرار می‌گیرد.
سرلشکر باقری با تمجید از رشادت و دلیرمردان سرداران ایرانی و بویژه سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی افزود: این مجاهدت‌ها موجب شد طرح و نقشه آمریکا و برخی رژیم‌های منطقه‌ای خنثی شود.
رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح به موفقیت‌های جمهوری اسلامی ایران در ابعاد مختلف اشاره و تصریح کرد: همانگونه نیرو‌های مسلح در شرایط تحریم توانستند به موفقیت برسند و انواع تسلیحات و تجهیزات نظامی و دفاعی مورد نیاز خود را بسازند، دیگر بخش‌های کشور نیز باید با همین رویکرد به پیش روند و فرض را بر این قرار دهند که تحریم‌ها هیچگاه برطرف نمی‌شود.

شات لیست:
سردار سرلشگر محمد باقری - رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ایران و روسیه در مسیر رشد و پیشرفت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..