تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نقش موثر واکسیناسیون در کاهش آمار ابتلا به کرونا در قم تبیین شود

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،بیژن سلیمان‌پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم  در جلسه ستاد اطلاع رسانی قم در سالن کرامت استانداری، با اشاره به این که ویروس کرونا بسیار خطرناک است، بیان کرد: لازم است همه رسانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی متولی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی نقش بسیار زیاد واکسیناسیون در مقابله با ویروس کرونا را برای مردم به خوبی تبیین کنند.

سلیمان پور افزود: بیان روشن و تولید آثار رسانه‌ای جذاب پیرامون نقش واکسیناسیون در کاهش چشمگیر آمار مبتلایان و فوتی‌های ناشی از کرونا در قم، عامل موثری برای تشویق به واکسن زدن در میان کسانی است که تاکنون این کار را انجام ندادند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم با تاکید بر این که همه باید برای مواجهه با موج‌های بعدی کرونا آماده باشیم، ادامه داد: بسیاری از کشور‌ها با واکسیناسیون توانسته‌اند مرگ ناشی از کرونا را به صفر برسانند و واکسیناسیون عاملی موثر برای مقابله با موج‌های بعدی این ویروس است.

سلیمان‌پور با اشاره به اینکه رعایت دستورالعمل ها در کنار واکسیناسیون باید تقویت شود، گفت: ویروس کرونا بسیار خطرناک است و باید برای مقابله با موج‌های احتمالی بعدی آن اقدام‌های جدی صورت گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از کسانی که واکسن هراسی را ترویج می‌کنند، بیان داشت: من اگر در قم خدمت نمی‌کردم باور نداشتم صدای مخالفت با واکسن توسط عده‌ای در این استان شنیده شود.

او ادامه داد: وقتی علمای اعلام بر واکسیناسیون و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تاکید دارند، مخالفت بر این امور چه توجیحی دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم گفت: نمی‌شود دین را بر اساس ذهن خود تفسیر کرد، حفظ سلامت مردم و جلوگیری از تحریف دین اقدامی ضروری است و باید از هرگونه دوقطبی سازی میان دین و علم پرهیز کرد.

سلیمان پور همچنین تاکید کرد: لازم است روند واکسیناسیون در استان مطابق برنامه‌ریزی تدوین شده صورت گرفته و نظارت موثر بر حسن اجرای آن، انجام شود.

همچنین در این جلسه مدیرگروه آموزش و ارتقا سلامت مرکز بهداشت قم، گفت: باید در کمترین زمان ممکن به پوشش حداکثری واکسیناسیون در قم برسیم تا در صورت بروز احتمالی پیک ششم، آن را با کمترین میزان مشکل سپری کنیم.

محمد تقی سلطانی ادامه داد: روند موارد بستری و فوت ناشی از کرونا در قم نزولی است که امیدواریم با همراهی مردم در انجام واکسیناسیون و رعایت دستورالعمل های بهداشتی این روند ادامه یابد.

او افزود: اما با این وجود میزان بستری و فوت ناشی از کرونا در استان قم از متوسط کشوری بیشتری است و این نشان می‌دهد که باید دستورالعمل‌های بهداشتی را به خوبی رعایت کنیم.

مدیرگروه آموزش و ارتقا سلامت مرکز بهداشت قم، با اشاره به این که باید مراقب باشیم تا اثر بخشی اقدام‌های انجام شده زیر سئوال نرود، اظهار داشت: وضعیت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در قم به طور متوسط ۴۸ تا ۵۲ درصد است که این عدد باید به بالای ۷۰ درصد برسد.

سلطانی گفت: زنگ خطر ورود به پیک ششم در صورت عدم توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی و استقبال حداکثری از واکسیناسیون به صدا درخواهد آمد و بر همین اساس لازم است که اقدام‌های پیشگیرانه با همراهی مردم صورت پذیرد.

مدیرگروه آموزش و ارتقا سلامت مرکز بهداشت قم، با اشاره به لزوم تشویق مردم به انجام واکسیناسیون، تاکید کرد: پیرامون واکسن‌هایی که در کشور استفاده می‌شود تحقیقات علمی فراوانی انجام و میزان اثر بخشی آن ثابت شده‌است.

وضعیت کرونایی قم که از ۲۳ تیرماه امسال در وضعیت قرمز از نظر شیوع کرونا قرار گرفته بود، براساس رنگ‌بندی اپلیکیشن ماسک، از بیستم شهریورماه جاری وارد مناطق پرخطر و نارنجی کرونایی شده است.

ویروس کرونا موجب بیماری عفونی «کووید۱۹» می‌شود و این ویروس ۲۴ آذر ۱۳۹۸ در شهر «ووهان» واقع در مرکز کشور چین گزارش شد، ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۹ دی ۱۳۹۸ به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

«کرونا»، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه‌های انتقال آن عطسه، سرفه، دست دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند، افراد علاوه بر پرهیز از دست‌دادن، روبوسی و حضور در مرکز‌های عمومی؛ به هنگام عطسه لازم است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا؛ رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از «ماسک» و «فاصله‌گذاری اجتماعی» توصیه شده است.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و برای کسب آخرین اخبار دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/ح




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نقش موثر واکسیناسیون در کاهش آمار ابتلا به کرونا در قم تبیین شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..