تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ارتش اسلامی موجب عزت دین است

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،آیت الله سیدمحمد سعیدی امام جمعه قم در دیدار رئیس عقیدتی سیاسی پادگان منظریه قم و جمعی از فرماندهان ارتش استان قم که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، با تبریک آغاز امامت امام زمان (عج) که در سنین کودکی به امامت رسیدند، گفت: این نشان می‌دهد که خلیفه خدا و امام جامعه بودن ربطی به سن و سال ندارد و محاسباتی است که خداوند می‌داند.

امام جمعه قم با بیان اینکه امامت امام زمان (عج) از اسرار الهی است و جای تحقیق و تفحص ندارد، افزود: برخی منصب‌ها بر پایه علم، تجربه، تخصص و تعهد به افراد داده می‌شود، اما برخی منصب‌ها عنایت پروردگار است و وقتی نظر خداوند بر کسی و چیزی تعلق گرفت صحبت از تخصص و سابقه کار مطرح نیست.

نماینده، ولی فقیه در استان قم با بیان اینکه امام حسن و امام حسین علیهماالسلام هر دو فرزندان امیرالمؤمنین (ع) و حضرت زهرا سلام الله علی‌ها و تحت تربیت رسول خدا (ص) بودند، گفت: امام حسین علیه السلام چندین سال تحت امر امام مجتبی (ع) بودند، ولی در عین حال خداوند تداوم امامت را در نسل امام حسین علیه السلام قرار داد و این از مواردی است که محاسباتش را خداوند می‌داند و جای تحقیق ندارد.

تولیت حرم بانوی کرامت (س) با اشاره به تقارن ولادت پیامبر (ص) و امام صادق علیه السلام عنوان کرد: کسانی که دین اسلام را از طریق زحمات پیامبر (ص) پذیرفتند تداوم این دین به دست امام صادق علیه السلام است یعنی ما از نظر رسالت محمدی و از نظر مذهب جعفری هستیم و خداوند به شرطی ایمان ما را به پیامبر (ص) قبول می‌کند که مذهب خود را از امام صادق علیه السلام گرفته باشیم.

آیت الله سعیدی افزود: از این رو وقتی امام هشتم (ع) با مردم نیشابور که اهل سنت بودند روبرو شدند و آن‌ها درخواست کردند که حدیثی برای ما بخوانید حضرت مردم را به توحید دعوت کردند و فرمودند توحید شروطی دارد و من از شروط آن هستم یعنی اگر کسی ولایت ائمه (ع) را قبول ندارد خداپرستی اش هم مشکل دارد.

آیت الله سعیدی با اشاره به تأسیس عقیدتی سیاسی ارتش به دستور امام خمینی (ره) در چنین روزی، گفت: جایگاه عقیدتی سیاسی جایگاه بلند و رفیعی است و برخاسته از اعتقاداتی است که خدا و پیامبر (ص) به ما گفته‌اند و از بزرگان به ما رسیده است.

نماینده، ولی فقیه در استان قم با بیان اینکه امیرالمؤمنین (ع) در نامه ۵۳ نهج‌البلاغه ضمن تبیین ویژگی‌های سپاهیان در اسلام جایگاه عقیدتی سیاسی را مشخص کرده‌اند، تصریح کرد: حکومت‌های دیگر ارتش و نیرو‌های نظامی و انتظامی را برای اهداف دنیایی خود می‌خواهند، اما تنها جایی که برای نیرو‌های نظامی و انتظامی اهداف آخرتی تعیین شده است در اسلام است.

امام جمعه قم با اشاره به ویژگی‌های ارتش اسلام در نامه ۵۳ نهج‌البلاغه ابراز کرد: امیرالمؤمنین (ع) می‌فرمایند سپاهیان اسلام به اذن خداوند قلعه‌های مردم، زینت فرمانروایان، مایه عزت دین و مایه امنیت هستند و کار مردم جز به وسیله چنین ارتشی سامان نمی‌گیرد.

آیت الله سعیدی گفت: زمانی یک ارتش می‌تواند مایه عزت دین باشد که در چارچوب دین حرکت کند و اینجا جای عقیدتی سیاسی است که باید اهداف آخرتی را برای ارتش ترسیم کند و در کنار انجام وظایف دنیایی وظایف و تکالیف آخرتی را هم به ارتش نشان دهند.

تولیت حرم بانوی کرامت (س) با بیان اینکه بدون اهداف آخرتی وظایف دنیایی ارتش هم به درستی انجام نمی‌شود، گفت: عقیدتی سیاسی کارش این است که آیات قرآن کریم، روایات پیامبر (ص) و ائمه (ع) و فرمایشات، ولی فقیه که خط مشی ارتش اسلامی را مشخص می‌کند را بر اساس قانون بیان کنند و ارتش را نسبت به این امور آگاه کنند.

انتهای پیام/ح




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ارتش اسلامی موجب عزت دین است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..