تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اینفوگرافی/ ۸ علامتی که بدن یک ماه قبل از سکته قلبی نشان می‌دهد

یک ماه قبل از یک حمله قلبی، بدن شما با این ۸ سیگنال اخطار خواهد داد، بنابراین پیشگیری بهتر از درمان است، این قاعده ساده برای هر بیماری در نظر گرفته می‌شود و زمانی که علائم به درستی تایید نشوند بسیار ارزشمند خواهد بود. در این جا علائم حیاتی را که ممکن است یک ماه و یا (حتی قبل از آن) قبل از حمله قلبی رخ دهد برای شما آورده است.

شما نیاز به تبدیل شدن به یک متخصص کامل ندارید، اما کمی آگاهی از سلامتی هرگز به کسی آسیب نزده است، در مواردی که در معرض خطر هستید توجه دقیقی به آن‌ها داشته باشید.

۸ نشانه اولیه سکته قلبی

۱. خستگی:خستگی غیر معمول، یکی از علائم اصلی یک حمله قلبی قریب الوقوع است، زنان این نوع علائم را بیشتر از مردان گزارش داده اند.

فعالیت بدنی یا فیزیکی دلیل خستگی نیست و ممکن نیست که تا پایان روز افزایش بیابد، این نشانه کاملا مشهود است و از بین نمیرود، اما در خستگی‌های غیر معمول برای انجام وظایف ساده مانند مرتب کردن یک تخت یا حتی دوش گرفتن دچار خستگی مفرد میشوید.

۲. درد شکمی: درد شکم، حالت تهوع، احساس خالی یا پر بودن شکم یا ناراحتی معده، از شایع‌ترین علائم هستند، این اتفاق در مردان و زنان به یک اندازه رخ می‌دهد.

درد‌های شکم قبل از حمله قلبی، یک اتفاق طبیعی هستند و سپس بعد از مدت کوتاهی کاهش می‌یابد، تنش فیزیکی نیز ممکن است باعث تشدید درد شکم شود.

۳. بی خوابی: بی خوابی نیز با افزایش خطر ابتلا به حمله قلبی و سکته مغزی همراه است که در میان زنان شایع‌تر است، علائم بی خوابی معمولا شامل بالا رفتن سطح اضطراب و نداشتن تمرکز می‌شود. علائم شامل مشکل در شروع خواب، خوابیدن آرام و صبح زود بیدار شدن است.

۴. تنگی نفس: تنگی نفس یا نفس نفس زدن، یک احساس قوی است که قادر به نفس عمیق کشیدن نیست، این اغلب در میان مردان و زنان بیش از ۶ ماه قبل از حمله قلبی رخ میدهد و معمولا یک نشانه هشدار دهنده از یک وضعیت پزشکی است.

احساس شما در این موارد سرگیجه و سخت نفس کشیدن است.

اینفوگرافی/ ۸ علامتی که بدن یک ماه قبل از سکته قلبی نشان می‌دهد

۵. ریزش مو: ریزش مو‌های شما یک شاخص قابل مشاهده برای خطر بیماری قلبی است، اغلب اوقات مردان بالای ۵۰ سال را تحت تاثیر را قرار میدهد، اما بعضی از زنان نیز ممکن است در این گروه قرار بگیرند. البته در بخش سلامت نمناک گفته بودیم که کچلی نیز به دلیل افزایش سطح هورمون کورتیزول است.

به ریزش مو از تاج سر خود توجه بسیار داشته باشید.

۶. ضربان قلب نا منظم: ضربان قلب شدید یا بی نظمی در ضربان قلب اغلب با حمله قلبی و اضطراب، بویژه در میان زنان همراه است، این اتفاق به طور غیر منتظره و خود به خود رخ میدهد، اما تمرینات جسمانی ممکن است محرک اضافی برای افزایش ضربان قلب، به خصوص در مورد بیماری آترواسکروروز باشد.

ضربان قلب نامنظم به مدت یک تا دو دقیقه طول میکشد، اگر این اتفاق بیش از این طول کشید، ممکن است احساس سرگیجه و خستگی شدید که باید بلافاصله با پزشک تماس بگیرید.

۷. عرق کردن بیش از حد: عرق کردن غیر عادی و بیش از حد، یکی از نشانه‌های هشدار اولیه از حمله قلبی است و ممکن است در هر زمان از شبانه روز رخ دهد، این علائم در زنان بیشتر است و اغلب با عرق‌های شبانه معمول دوران یائسگی اشتباه گرفته می‌شود و گیج کننده است.

۸. درد قفسه سینه: زنان و مردان در شدت و اشکال مختلفی دچار درد قفسه سینه میشوند، در مردان این علامت جزو مهمترین نشانه‌های اولیه قلبی است که نباید نادیده گرفته شود، از سوی دیگر تنها ۳۰ درصد از زنان را تحت تاثیر قرار میدهد.

درد قفسه سینه میتواند منجر به احساس ناراحتی و سوزش در یک یا هر دو دست (اغلب اوقات سمت چپ)، پایین فک، گردن، شانه‌ها یا شکم میشود، که ممکن است دائمی یا موقت باشد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اینفوگرافی/ ۸ علامتی که بدن یک ماه قبل از سکته قلبی نشان می‌دهد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..