تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۵۵ وقف جدید در استان مرکزی در سال جاری به ثبت رسید

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی خبر داد

حجت الاسلام واحدی گفت: در سال جاری ۵۵ وقف جدید با اعتبار ۳۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان با رویکردهای کمک به درمان، تحصیل، فقرا ، خیرات و سایر امور در استان انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حجت‌الاسلام عبدالله واحدی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در جمع خبرنگاران گفت: پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد(ص) اولین واقف در تاریخ هستند و به همین مناسبت ایام پایانی ماه صفر به نام دهه وقف نامداری شده است.

واحدی اظهار کرد: ۸۰۰ نوع وقف در وقف نامه‌ها داریم که در موضوعات مختلف پیش‌بینی‌شده‌اند و بارزترین و شاخص‌ترین صدقات و نوع‌دوستی وقف است و متأسفانه امروز جایگاه وقف در جامعه دچار مشکلاتی شده و اصحاب رسانه نقش مهمی در احیای جایگاه وقف دارند و البته مسئولین اوقاف نیز با شفاف‌سازی و عملکرد مناسب در این راستا اثرگذار هستند.

وی ادامه داد: یکی از نیازهای امروز جامعه احیای جایگاه وقف و کارکردهای اصلی آن است که اگر بازگردند قطعاً برای جامعه و مردم برکات زیادی خواهد داشت چراکه احیای موقوفات می‌تواند کشور را در بسیاری از عرصه‌ها خودکفا کند و این نیازمند همکاری اصحاب رسانه و هم‌افزایی مسئولین است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی به نام‌گذاری روزهای دهه وقف اشاره کرد و افزود: دوشنبه، رسانه تکریم واقفین خیراندیش؛ سه شنبه، وقف، ترویج فرهنگ مهدویت؛ چهارشنبه، وقف خدمات فرهنگی و اجتماعی به جامعه؛ پنج شنبه، وقف بقاع متبرکه و ترویج فرهنگ زیارت؛ جمعه، وقف و کاهش آسیب های اجتماعی؛ شنبه، وقف و تشکیل تمدن اسلامی؛ یکشنبه، توسعه آموزش و پژوهش و حمایت از طرح های دانش بنیان؛ دوشنبه، وقف و سلامت ، بهداشت جامعه ؛ سه شنبه ، وقف و اشتغال و تولید و چهارشنبه وقف جمعی و توسعه مشارکت های اجتماعی روز شمار دهه وقف در سالجاری است.

واحدی بیان کرد: در دهه وقف سالجاری ۱۴۵ عنوان برنامه در استان مرکزی با محوریت موقوفات، ادارات اوقاف و بقاع متبرکه اجرا می شود.

وی اضافه کرد: همایش یاوران وقف، راه اندازی ایستگاه های همه واقف باشیم، برگزاری مراسمات روز ۲۸ صفر و شهادت امام حسن مجتبی و حضرت رضا(ع) و راه اندازی دسته جات عزاداری، گلباران قبور مطهر شهدا، دیدار با خانواده معظم شهدا با اولویت شهدای واقف و خانواده های آنها، برپای نمایشگاه دستاوردهای اوقاف، برگزاری محافل انس با قرآن در بقاع متبرکه، حضور ۳۰ مبلغ در استان برای انجام امورات تبلیغی، سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه، دیدار با مسئولین ارشد استان و شهرستان ها، برگزاری مسابقات فرهنگی، تکریم مدافعان سلامت، عیادت از بیماران، نشست با فعالان اقتصادی، دیدار با مجموعه های دانش بنیان و افتتاح و کلنگ زنی پروژه ها از مهمترین برنامه های دهه وقف سالجاری است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: در سالجاری ۵۵ وقف جدید با اعتبار ۳۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان با رویکردهای کمک به درمان، تحصیل، فقرا ، خیرات و سایر امور در استان انجام شده است.

واحدی ادامه داد: حمایت از ۵۴ خانواده زندانی با اعتبار ۷۲ میلیون تومان، حمایت از ۱۷ زوج جوان با اعتبار ۵۹۲ میلیون تومان، توزیع ۷۵ هزار بسته معیشتی با اعتبار ۲۲ میلیارد تومان، توزیع ۷۱ هزار پرس غذای گرم با اعتبار ۲۱ میلیارد تومان، توزیع ۵ هزار و ۶۶۹ بسته بهداشتی با اعتبار ۸۵۰ میلیون تومان، توزیع ۱ هزار و ۲۶ بسته لوازم التحریر با اعتبار ۲۱۱ میلیون تومان، کمک هزینه درمان و دارو به ۷۰۰ نفر با اعتبار ۲۶۰ میلیون تومان، کمک به ۴۷۰۰ ایتام و سادات با اعتبار ۱ میلیارد و ۲۸۹ میلیون تومان و کمک به ۲۱۵ نفر از مداحان با اعتبار ۲۳۵ میلیون تومان از جمله اقدامات در طی یک سال گذشته است.

وی پیگیری سرمایه‌گذاری در موقوفات برای افزایش بهره‌وری را یکی از اقدامات مهمی که در دستور کار قرار دارد عنوان کرد و گفت: این موضوع در موقوفات که اگر تحقق پیدا کند بسیاری از نیازمندی‌های مردم را پوشش می‌دهد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: پروژه ۸ هزار و ۱۰۰ واحدی مسکن در اراک، ابر پروژه مسکن در سازمان اوقاف کشور است و در دهه وقف کلنگ زنی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین کلنگ زنی فاز دوم پروژه انرژی خورشیدی که امروز به ۱۵ نیروگاه در استان رسیده ، اخذ ۱۶ مجوز از سازمان در حوزه ساخت‌وساز و کلنگ زنی مجموعه گلخانه‌ای کشت آناناس از دیگر پروژه‌های مهم در دهه وقف است.

انتهای پیام




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۵۵ وقف جدید در استان مرکزی در سال جاری به ثبت رسید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..