تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




وزیر خارجه ارمنستان: از رویکرد ایران نسبت به تمامیت ارضی ارمنستان قدردانی می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری بسیج، «آرارات میرزویان» وزیر خارجه ارمنستان که به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده، امروز (دوشنبه) پس از دیدار با همتای ایرانی خود در نشسست خبری مشترک با حسین امیرعبداللهیان در تهران ضمن قدردانی از دعوت به عمل آمده، گفت که مذاکرات خوبی با همتای ایرانی خود داشته است.

وزیر خارجه ارمنستان خاطرنشان کرد: در مذاکراتی که در فضای دوستی و اعتماد متقابل صورت گرفت، آینده خیلی خوبی در انتظار ماست.

وی افزود: دوستی و روابط ما قرن‌ها سابقه دارد و توافق کردیم روابط راهبردی خود را تعمیق ببخشیم.

وزیر خارجه ارمنستان ادامه داد: تمام تحولات منطقه را به صورت جامع مورد بررسی قرار دادیم.

* حضور مزدورانی از سایر کشور‌ها در تهاجم به ارمنستان

به گزارش فارس، آرارات میرزویان گفت که امیرعبداللهیان را در جریان تحولات مرتبط با قره‌باغ قرار داده است و گفت: به تهاجم نظامی گسترده‌ای که از سوی جمهوری آذربایجان صورت گرفت اشاره کردم و عنوان کردم که در این تهاجم مزدورانی از سایر کشور‌ها هم حضور داشتند.

میرزویان بیان کرد: علیرغم اینکه آذربایجان بعد از خاتمه جنگ مکلف شده بود شهروندان و اسرای در بند را آزاد کند، ولی هنوز چنین نکرده است و آزادی اسرا و بازگشت آن‌ها به کشور باید هر چه سریع‌تر انجام شود.

وزیر خارجه ارمنستان ادامه داد: باید مذاکرات و بررسی‌هایی با حضور آذربایجان و ایران و روسیه داشته باشیم و درباره بازگشایی و بهره‌برداری از تمام مسیر‌های ارتباطی منطقه صحبت کردیم.

* آمادگی برای بازگشایی مسیر‌های ارتباطی

این دیپلمات ارشد ایرانی بیان کرد: ارمنستان اعلام می‌کند که آمادگی برای بازگشایی مسیر‌های ارتباطی را داریم.

وی گفت: همیشه آذربایجان تفسیر و تحلیل اشتباهی درباره این صحبت‌ها دارد و صحبت‌هایش درباره ایجاد کریدور «زنگه زور» معنی می‌شود.

وزیر خارجه ارمنستان خاطرنشان کرد: تهاجم و دست درازی‌های آذربایجان نسبت به این مسئله و نسبت به مرز‌ها و پهنه رسمی جمهوری ارمنستان، همه تلاش و جدیت ما را در راستای صلح و ثبات در منطقه به خطر می‌اندازد.

* قدردانی از رویکرد ایران نسبت به تمامیت ارضی ارمنستان

میرزویان افزود: در این ارتباط از رویکرد جمهوری اسلامی ایران نسبت به مسئله تمامیت ارضی جمهوری ارمنستان قدردانی می‌کنیم.

وزیر خارجه ارمنستان افزود: به آگاهی همتای ایرانی خود رساندم که در نیویورک موفق شدیم مسئله حضور گروه مینسک سازمان همکاری اروپا را در روند گفت‌وگو‌ها بین ارمنستان و آذربایجان در سطح وزرای خارجه احیا کنیم.

این دیپلمات ارشد ارمنستانی خاطرنشان کرد: یک بار دیگر می‌خواهم بر اعلام آمادگی جمهوری آذربایجان بر ادامه روند مذاکرات در مورد مناقشه قره باغ در چارچوب گروه مینسک تأکید کنم.

وی گفت: یکی از موضوعات مورد گفت‌وگوی امروز راه‌های ارتباطی و رفع محدودیت از این راه‌های ارتباطی بود. با جزییات کامل آقای وزیر را از روند احداث راه‌ها و همه مسائلی که در این خصوص وجود داشته مطلع کردم و به آگاهی ایشان رساندم که راه جایگزینی که درباره آن صحبت شده، تقریبا آماده بهره‌برداری است.

وزیر خارجه ارمنستان همچنین عنوان کرد: درباره همکاری‌های اقتصادی و توافقاتی که در زمینه‌های مختلف داشتیم و همچنین درباره ادامه روند اجرا و تحقق این توافقات صحبت کردیم.

«آرارات میرزویان» ادامه داد: رهبران دو کشور مصمم هستند و از هیچ تلاشی فروگذار نخواهند کرد که در تمام زمینه‌ها روابط موجود دو کشور توسعه یابد.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که هر چه زودتر میزبان امیرعبداللهیان در ایروان باشد و افزود: بی صبرانه منتظر دیدار با شما در ایروان هستم.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «وزیر خارجه ارمنستان: از رویکرد ایران نسبت به تمامیت ارضی ارمنستان قدردانی می‌کنیم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..