تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




انفاق، ضمانتی فراگیر در احکام و شریعت اسلام است

مسئول نمایندگی ولی فقيه ناحیه امام سجاد(ع) شهرستان قزوین؛

حجت الاسلام صادقی گفت: اسلام برای اکرام انسان ها و تامین حداقل های زندگی ضمانتی عمومی و فراگیر را تحت عنوان « انفاق» را در منظومه احکام و شریعت خود تعبیه کرده است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری بسیج قزوین، حجت الاسلام رضا صادقی مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه امام سجاد(ع) شهرستان قزوین در مراسم توزیع ۱۵۰بسته معیشتی و لوازم التحریر بسیج کارمندان ناحیه امام سجاد(ع) که در سازمان حمل و نقل اقبالیه برگزار شد،اظهار داشت: بذل و بخشش در راه خدا، یکی از ویژگی ‌های اخلاقی امام حسن مجتبی (ع) و زبانزد خاص و عام است تا جایی که امام حسن مجتبی(ع) سه بار تمامی دارایی ‌های خود را در راه خدا بخشیدند.

وی خاطرنشان کرد: سفره کریم اهل بیت(ع) همواره برای مردم به ویژه فقرا و ضعیفان گسترده بود. زندگی کریمانه و توام با عزت حق همه مردم است و انفاق یکی از راه‌هایی است که اسلام برای اکرام انسان ها به ویژه طبقات ضعیف تر درنظر گرفته است.

صادقی یادآور شد: درحقیقت، اسلام برای اکرام انسان ها و تامین حداقل های زندگی برای همگان، ضمانتی عمومی و فراگیر را تحت عنوان « انفاق» که انفاق های واجب و مستحب را دربرمی گیرد، در منظومه احکام و شریعت خود تعبیه کرده است.

این مسئول بیان کرد: هرگاه دست نوازشگر پدرانه ای خردمندانه بر سر یتیمی فرود آید و آلام و دردها را از قلب او بزداید و بخشی از روزی  خود را بعنوان کمک به یتیمان و مستمندان اختصاص دهد، خداوند در عرش کبریایی اش برای آن شخص حسنه می‌نویسد و به مالش برکت می‌دهد.

حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی، مسئول نمایندگی ولی فقیه ناحیه امام سجاد(ع) شهرستان قزوین، اظهار کرد: برخورداری از رفاه در زندگی، نعمتی است بزرگ و سعادتی است که برخی از مردم از آن محرومند. خداوند برای این که دیگران نیز از نعمت برخورداری ثروتمندان، بهره مند شوند و دل های مردم به هم نزدیک ترشود، در قرآن کریم سفارش بسیاری به انفاق و اطعام نیازمندان کرده است.

وی با بیان اینکه در آیین اسلام، ثروتمندان، مسئولیت سنگینی در برابر مستمندان و تهیدستان اجتماع به عهده دارند، اضافه کرد: به حکم پیوندهای عمیق معنوی و رشته‏‌های برادری دینی که در میان مسلمانان برقرار است، باید همواره در تامین نیازمندی ‌های محرومان اجتماع کوشا بود.

حجت الاسلام صادقی با بیان اینکه در زندگی هر یک از امامان معصوم(ع) یک نکته برجسته‌ وجود دارد که آن را از میان امامان دیگر متمایز می کند، ادامه داد: در زندگی امام حسن مجتبی(ع) بخشش کریمانه فارغ از هرگونه دلبستگی به حبیات دنیوی پررنگ تر از سایر امامان است.

وی با بیان اینکه امام حسن(ع) نه تنها از نظر علم، تقوا، زهد و عبادت، مقامی برگزیده و ممتاز داشت، بلکه از لحاظ بذل و بخشش و دستگیری از بیچارگان و درماندگان نیز در عصر خود زبانزد خاص و عام بود، افزود: وجود گرامی آن حضرت آرام بخش دلهای دردمند، پناهگاه مستمندان و تهیدستان و نقطه امید درماندگان بود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه ناحیه امام سجاد(ع) با تاکید بر اینکه کمک به محرومین نه تنها باعث کاهش اموال نمی شود، بلکه بر برکت و میزان آن می افزاید، تصریح کرد: همه باید انفاق کریمانه را از امام حسن مجتبی (ع) یاد بگیریم و سیره عملی و رفتاری ایشان را سرلوحه خود در زندگی قرار دهیم.

انتهای پیام




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «انفاق، ضمانتی فراگیر در احکام و شریعت اسلام است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..