تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شناسایی ۳۰ بنای تاریخی قابل مرمت در نهاوند

نهاوند-رئیس میراث فرهنگی نهاوند از شناسایی ۳۰ بنای تاریخی قابل مرمت در نهاوند خبر داد.

شناسایی ۳۰ بنای تاریخی قابل مرمت در نهاوندبه گزارش خبرگزاری بسیج، محسن جانجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نهاوند به عنوان یکی از شهرهای تاریخی کشور به لحاظ برخورداری از سیما، منظر، بافت و بناهای تاریخی واجد ارزش بالایی است.

وی با بیان اینکه برای حفظ بناهای ارزشمند تاریخی باید نسبت به مرمت آنها اقدام شود، گفت: در سالیان گذشته به بافت‌های تاریخی اهمیت لازم داده نشده و یا مرمت آنان مورد غفلت قرار گرفته‌است.

رئیس میراث فرهنگی نهاوند با اشاره به مرمت بخشی از بناهای تاریخی در نهاوند افزود: طی چند سال اخیر تعدادی از اماکن تاریخی مانند حمام حاج‌آقاتراب، منزل شهید قدوسی، حمام گلشن، امامزاده بدیع‌الزمان، خانه عباد مهران و خانه صمصام با چندین میلیارد تومان مرمت شده‌اند.

وی بازسازی سایر بناهای تاریخی را مستلزم ثبت آنها در فهرست آثار ملی دانست و گفت: یک اثر تاریخی برای مرمت ابتدا باید در فهرست آثار ملی ثبت شود تا بتوان برای آن اعتبار لازم را جذب و هزینه کرد.

جانجان اضافه کرد: به این منظور تاکنون ۳۰ بنای تاریخی در نهاوند شناسایی شده که نیاز به مرمت دارند و برای انجام این کار همه آنها به ثبت آثار ملی رسیده‌اند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شناسایی ۳۰ بنای تاریخی قابل مرمت در نهاوند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..