تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ورود به آموزش های مهارتی نیازمند هدایت تحصیلی مناسب است

صالحی عمران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ابراهیم صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آموزش های مهارتی اظهار کرد: ورود به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی یک دفعه‌ای امکان پذیر نیست، بلکه فرایندی را طلبد می‌کند که از شروع یا ورود در سیستم‌های رسمی یا آموزشی امکان پذیر خواهد بود.

او افزود: اگر بخواهیم آموزش‌های فنی و حرفه‌ای همواره مورد توجه قرار گیرد و شاهد جذب جوانان بیشتری به آموزش‌های مهارتی باشیم، این موضوع وابسته به دوره‌های قبل از خود است، طبیعی است که بخشی از این نگرش‌ها و علاقه مندی‌ها به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای باید در سال‌های اولیه رشد کودگان قرار گیرد.

صالحی عمران تصریح کرد: بخش عمده‌ای از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در خانواده رشد می‌کند و بخشی دیگر در آموزش و پرورش عمومی به خصوص ۶ سال ابتدایی است که در آن فرهنگ کار و فرهنگ آموزش فنی و حرفه‌ای خواهد بود.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور ادامه داد: هر کدام از جوانان بعد از فارغ التحصیلی باید وارد حرفه و کار و شغل شوند که در اینصورت لازم است تا محتوا‌های درسی، روش‌های آموزش، فرهنگ مدرسه، روابط موجود در مدرسه بتوانند زمینه، تبلیغات، آموزش‌ها و گرایش‌های لازم را در دانش آموزان ایجاد کنند.

صالحی عمران گفت: این امر و پدیده را شاید به هدایت تحصیلی مربوط بدانیم، بنابراین ورود به آموزش عالی و مهارتی نیازمند هدایت تحصیلی مناسب در آموزش و پرورش است که بخشی در خانواده و بخشی دیگر در نظام آموزش عمومی بایستی صورت گیرد تا شاهد علاقه جوانان زیادی به آموزش‌های مهارتی باشیم.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور اضافه کرد: یکی از اقداماتی که در راستای آمایش آموزش عالی مطرح است، رجوع آموزش عالی مهارتی است که می‌تواند سیستم آموزش عالی کشور را درست کند.

چند درصد دانشگاه های جهان مهارتی هستند؟

صالحی عمران ادامه داد: حدود ۵۰ درصد دانشگاه‌های آلمان و ۶۴ درصد دانشگاه‌ها فنلاند و اتریش و سوئیس مهارتی هستند و بیش از ۳۰ الی ۴۰ درصد دانشجویان را جمعیت آن کشور‌ها تشکیل می‌دهند که وارد رشته‌های مهارتی می‌شوند.

او گفت: در خصوص رشد کمی و کیفی دانشگاه‌های فنی سعی کرده ایم آن‌ها را ارتقا دهیم، بیشترین دغدغه ما در درون رشته‌های دانشگاه هاست و بیش از ۸۰۰ کد رشته تحصیلی جدید را به ۱۸۱ دانشکده فنی در سراسر کشور اضافه کرده ایم و برخی‌ها را حذف کرده ایم. گفتنی است که آموزش فنی و حرفه‌ای را فرصت تحقق عدالت اجتماعی می‌دانیم و یکی از مهم‌ترین آموزش‌ها در سراسر کشور است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای بیان کرد: فضای مناسبی را برای ادامه تحصیل دانشجویان در دوره‌های عالی و مهارتی ایجاد کرده ایم که توسعه تغییرات کیفی از مهم‌ترین تغییرات عمده ما در طول عمر دانشگاه بوده است که در این خصوص اقدامات زیادی انجام داده ایم.

بیشتر بخوانید

انتهای پیام/ 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ورود به آموزش های مهارتی نیازمند هدایت تحصیلی مناسب است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..