تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دلالان عامل اصلی افزایش قیمت گوشت در کردستان می باشند

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان:

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،خالد جعفری معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان در جلسه کارگروه تنظیم بازار محصولات کشاورزی، در خصوص دلیل بالا بودن قیمت گوشت قرمز در سنندج اظهار داشت: بخش زیادی از گوشت قرمز (دام سنگین) استان توسط چوبداران و دلالان از استان‌های دیگر و به صورت خرید قرضی تامین می‌شود و هزینه دیرکرد در پرداخت، به مصرف کننده نهایی تحمیل می‌شود.

جعفری کیفیت بالای گوشت عرضه شده در سنندج را دیگر دلیل بالا بودن قیمت گوشت قرمز عنوان کرد و گفت: کشتارگاه و دامپزشکی سنندج، بسیار سختگیرانه بر پاک کردن گوشت نظارت دارند و این امر سبب شده گوشت باکیفت تری در سنندج توزیع شود.

او اضافه کرد: قیمت دام سنگین استان پایین‌تر از قیمت سایر استانهاست، اما دلالان و قصابان به خرید قرضی تمایل دارند و این امر هم موجب می‌شود هم گوشت گرانتر به دست مصرف کنند برسد و هم گاهاً دام روی دست دامداران استان بماند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان بر لزوم ساماندهی و کنترل عرضه و قیمت گوشت قرمز تاکید کرد و گفت: اتحادیه قصابان در این بحث ورود نمی‌کنند، چون منافعشان ایجاب می‌کند، اما اتحادیه دامداران به عنوان متولی و حامی دامداران باید با حمایت جهاد کشاورزی و صندوق توسعه کشاورزی به موضوع ورود کنند.

جعفری خاطرنشان کرد: اگر کنترل این زنجیره، از سرحلقه توسط اتحادیه دامداران انجام شود، روی کاهش قیمت نهایی گوشت قرمز تاثیر مثبت خواهد داشت.

بازار مرغ با ثبات است

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان با اشاره به اینکه در حال حاضر، مرغ با قیمت هر کیلو ۲۶ هزار و ۴۵۰ تومان و به مقدار کافی در بازار موجود است، تاکید کرد: بازار مرغ با ثبات است و نه تنها مشکلی وجود ندارد بلکه مازاد تولید هم داریم.

 جعفری  بر ضرورت ثبت مرغ تولید شدهٔ استان در سامانه جامع تجارت تاکید و خاطرنشان کرد: هر چه بیشتر شفافیت ایجاد کنیم بیشتر از سوءاستفاده‌های احتمالی جلوگیری می‌شود.

او در ادامه، روند فراهم نمودن نهاده‌های دامی را مناسب دانست و ابراز امیدواری کرد با بهتر شدن این روند، تاخیر در تامین آن کمتر شود.

جعفری یادآور شد: کماکان در بحث تامین جو کمبود داریم و عدم عرضه آن به مقدار کافی موجب تعلل در تحویل گندم شده است.

او اظهار داشتت: خوشبختانه با توجه به فراوانی کالا، بازار ثبات دارد، اگرچه قیمت‌ها بالاست، اما اقلام مورد نیاز به وفور موجود است.

انتهای پیام/م




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دلالان عامل اصلی افزایش قیمت گوشت در کردستان می باشند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..