تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مهمترین علائم بیماری های مقعدی چیست؟

مهمترین علائم بیماری های مقعدی چیست؟

به طور معمول بیماری های نشیمنگاه از عدم توجه به دستورالعمل های بهداشتی و تغییر ندادن رژیم غذایی نامناسب بروز پیدا می کند. در ادامه با تعدادی از علائم و نشانه بیماری های مقعدی بیشتر آشنا خواهید شد که تمامی این موارد در عارضه هایی چون بواسیر, فیستول, کیست مویی, شقاق و ... یکسان می باشد.

التهاب و تورم در بافت های مجاور مقعد احساس درد و سوزش شدید با لمس نواحی نشیمنگاه اجابت مزاج سخت و همراه با خونریزی و درد تغییر رنگ دیواره کناری مقعد خروج چرک و عفونت به صورت ناخودآگاه از مقعد خارج می شود. وجود زائده کوچک در اطرافی که احساس درد دارید تب و لرز ناشی از تکثیر عفونت و چرک در نواحی نشیمنگاه بدن وجود شکاف و ترک که قابل مشاهد می باشد

انواع بیماری های نشیمنگاه

همانطور که در موارد بالا نیز به آن اشاره کردیم; بیماری های نشیمنگاهی موارد زیادی را شامل می شوند که تشخیص هر کدام از آن ها برای افرادی که به تازگی دچار آن شده اند, بسیار دشوار می باشد.

1. سینوس پیلونیدال یا کیست مویی

یکی از بیماری های شایع در ناحیه نشیمنگاه و انتهای دنبالچه, کیست مویی یا سینوس نام دارد که در اثر برگشت مو به زیر پوست به وجود می آید. اغلب افرادی که به این عارضه مبتلا می شوند دارای موهای ضخیم و انبوه در نواحی پایین کمر بوده و بعد از مدتی که دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نکنند, برجستگی هایی در لایه بیرونی مقعد بروز می کند. سینوس مویی به مرور زمان کیسه ای از تجمع عفونت و چرک را در لایه ای زیرین پوست به وجود می آورد که با حجیم شدن آن, احساس درد بیشتری را فرد بیمار به وجود می آورد. بهترین روش درمان کیست مویی, عمل با لیزر می باشد که توسط پزشک متخصص و با تجهیزات پیشرفته صورت می گیرد. اگر چه افرادی هستند که از جراحی حراس دارند ولی این موضوع را باید خاطر نشان کنیم که درمان های دارویی و گیاهی تاثیر چندایی بر بهبودی این عارضه نداشته و فقط جنبه تسکین دهندگی درد و التهاب را برای مراحل اولیه کیست مویی ایفا می کند.

2. هموروئید یا بواسیر

بالشتک های طبیعی در دیواره رکتوم که به دفع مدفوع کمک می کنند را بواسیر یا هموروئید گویند. به طور معمول بر اثر فشار زیاد به نواحی مقعد و همچنین تغذیه نامناسب, این بالشتک ها دچار التهاب و تورم شده و از حالت طبیعی خود خارج می شوند. این بیماری شایع ترین عارضه در سنین بالای 50 سال بوده و به طور تقریبی تمام افراد در طول زندگی خود یکبار آن را تجربه خواهند کرد. بهترین روش برای درمان بواسیر جراحی با لیزر می باشد که عوارض کمتری را برای بیماران به همراه دارد. از روش های دلایل زیادی در بروز این عارضه دخیل هستند که مهمترین آن ها عبارتند از:

اضافه وزن و چاقی مفرط فشار آوردن بیش از اندازه به ناحیه رکتوم در هنگام اجابت مزاج بارداری و زایمان مکرر اختلالات روانی و ژنتیکی مصرف مواد مخدر و اعتیاد به آن مصرف برخی داروها مصرف کم آب و کمبود مایعات در بدن عدم فعالیت و نشستن‌های طولانی مدت اسهال مکرر انجام برخی ورزش های سنگین که فشار زیادی به ناحیه رکتوم و نشیمنگاه وارد کند استفاده از غذاهای پر ادویه و تند که منجر به التهاب بافت های درگیر در دیواره کناری رکتوم شود

3. زگیل مقعدی

به طور معمول زگیل های تناسلی بر اثر یک ویروس در ناحیه مقعد با نام HPV ایجاد می شوند. این عارضه جزء خطرناک ترین بیماری ها در طبقه بندی نوع خود بوده که در صورت عدم درمان به موقع آن منجر به بروز سرطان های ناحیه تناسلی در نواحی دهانه رحم و آلت مردان می شود. این بیماری به شدت واگیردار بوده و اغلب در افرادی که اقدام به برقراری رابطه جنسی مشکوک بدون محافظت می کنند, شایع می باشد. روش های مختلفی برای درمان این بیماری وجود دارد ولی قطعی ترین راه حل برای مداوای آن, جراحی با لیزر است که عوارض زیادی را برای بیمارن به همراه نخواهد داشت. در ادامه با مزیت های لیزر بیشتر آشنا خواهید شد.

جراحی با لیزر سبب کاهش عارضه بی اختیاری بافت مقعد در دفع مدفوع و گازهای معده می شود. زخم ناشی از لیزر به سرعت بهبود پیدا کرده و عوارض جبران ناپذیری را برای بیمار به همراه نخواهد داشت. مهمترین مزیت لیزر این است که زمان کمتری را از کادر پزشکی گرفته و در نتیجه باعث افزایش تمرکز پزشک می شود. انتقال عفونت های خطرناک مانند هپاتیت و ایدز در جراحی با لیزر وجود نخواهد داشت. استفاده از این روش درمانی نیازی به پانسمان های طولانی و بزرگ نبوده و با مقداری باند کوچک می توان محل جراحی را پوشش داد. کاهش قابل توجه میزان خونریزی و کنترل عروق خونی از دیگر ویژگی های این روش درمانی است. مزیت دیگری که این روش درمان دارد, به خوبی پیش رفتن روند مداوا می باشد که در مقایسه با جراحی باز از امتیاز بالایی برخوردار است. عدم نیاز به بستری شدن در بیمارستان و ترخیص بیمار 30 دقیقه بعد از عمل زخم ناشی از جراحی لیزر عمیق نبوده و هیچ گونه آسیبی به بافت های مجاور نمی رساند جراحی با لیزر به دو نوع پر توان و کم توان تقسیم بندی می شوند که این فرصت را به پزشک می دهد که میزان و شدت اشعه را نسبت به وخامت بیماری, کم یا زیاد کند. فعال و سرپا شدن بیمار بلافاصله بعد از عمل از مزیت های مثبت برای بیماران کهن سال می باشد; چرا که این دسته از افراد به دلیل بی تحرکی و عدم فعالیت روزانه در معرض ابتلا به آمبولی (لخته شدن خون در رگ های پا)هستند.

مهمترین علائم بیماری های مقعدی چیست؟

4. فیستول مقعدی

فیستول آنورکتال یا آبسه مقعدی, یک کانال آلوده و چرکی بین مقعد و پوست بوده که در نتیجه بروز یک عفونت مزمن گسترش پیدا می کند. بهترین روش برای درمان این بیماری جراحی است که امروزه با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی در عرصه پزشکی, لیزر بهترین گزینه می باشد. همانطور که در موارد بالا نیز به آن اشاره کردیم; عمل فیستول به روش لیزر مزایای زیادی را برای بیمار در آینده به همراه خواهد داشت.

بیماران محترم باید این موضوع را بدانند که تعویق زمان درمان این عارضه منجر به تشدید عفونت در بافت های بدن شده و فرد با احساس درد و خونریزی همراه خواهد ساخت. در پایان باید خاطر نشان کنم که در صورت وجود هرکدام از این علائم در نواحی مقعد, با مرکز درمان بیماری های نشیمنگاه در ارتباط باشید.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مهمترین علائم بیماری های مقعدی چیست؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..