تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




افتتاح ۱۰ پروژه گردشگری با اشتغال ۱۷۳ نفر در هفته گردشگری

ساعت: 15:50 منتشر شده در مورخ: 1400/07/04 شناسه خبر: 1771625

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی خبر داد؛

جباری گفت: همزمان با آغاز هفته گردشگری ۱۰ پروژه گردشگری آماده افتتاح بوده که زمینه اشتغال ۱۷۳ نفر را با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان فراهم نموده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم‌نیوز، جلیل جباری، در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت آغاز هفته گردشگری در هتل جهانگردی ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: برنامه های مختلفی برای هفته گردشگری در دستور کار قرار دارد که بازدید از اماکن تاریخی و سرکشی از واحدهای اقامتی که شرایط مناسبی در این ایام ندارند، دیدار با ائمه جمعه و همچنین دیدار با اعضای شورای شهر از جمله برنامه‌های هفته گردشگری به شمار می‌رود.

وی، افزود: همزمان با آغاز هفته گردشگری ۱۰ پروژه گردشگری آماده افتتاح بوده که زمینه اشتغال ۱۷۳ نفر را با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان فراهم نموده است.

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان غربی، ابراز کرد: طی ۶ ماهه نخست سال جاری، ۴۹ موافقت‌نامه اصولی با سرمایه‌گذاری ۶۰۰ میلیارد تومان به‌عنوان مجوز جدید سرمایه‌گذاری برای استان صادر شده و همچنین۱۹۰ میلیارد تومان تسهیلات برای طرح های گردشگری از سوی صندوق ملی مصوب شده است.

جباری، تاکید کرد: درحال‌حاضر ۲۱۹۱ اتاق و ۵۱۶۲ تخت اقامتی در هتل‌ها و مرا‌کز اقامتی استان آماده ارائه خدمات به مسافران و گردشگران عزیز هستند.

وی گفت: به مناسبت ۷ مهرماه و بزرگداشت شمس تبریزی، مراسمی نیز به‌صورت مجازی در شهرستان خوی برگزار خواهد شد.

جباری به راه‌اندازی سایت میراث آذربایجان به چند زبان شاره کرد و گفت: این سایت پرتال جامعی برای معرفی مناطق گردشگری استان است که ظرفیت بسیار خوبی در این زمینه خواهد بود.

جباری با اشاره به اینکه، تا پیش از شیوع کرونا، ضریب اشغال ۶۰ و حتی ۱۰۰ درصدی توسط گردشگران و مسافران را در هتل‌های استان شاهد بودیم، ابراز کرد: تهیه طرح‌ حمایتی ویژه برای واحدهای گردشگری آسیب دیده از شرایط کرونایی کشور از دیگر برنامه‌هایی بوده که در دستور کار قرار گرفته است و امیدواریم این بسته حمایتی بخش مهمی از مشکلات تاسیسات گردشگری را حل کند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان در رابطه با پروژه‌های مهم توسعه گردشگری استان، بیان کرد: توسعه مجموعه فرهنگی گردشگری شمس تبریزی خوی در دستور کار قرار داشته که ۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه مصوب شده و در مرحله انتخاب پیمانکار قرار دارد.

وی گفت: موزه صلح سردشت نیز به عنوان یکی از پروژه های محرک توسعه گردشگری در دستور کار قرار دارد که می‌تواند موجبات حضور گردشگران داخلی و خارجی بسیاری را فراهم کند.

جباری ادامه داد: در رابطه با پادگان ارومیه، نزدیک ۹ هکتار از این مجموعه شامل باغ موزه بوده که لکه‌گذاری صورت گرفته و در دست ترمیم و بازسازی قرار دارد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «افتتاح ۱۰ پروژه گردشگری با اشتغال ۱۷۳ نفر در هفته گردشگری»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..