تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تست بینایی کودکان در منزل با بهترین پزشک

تست بینایی کودکان نوعی آزمون غربالگری برای کودکان است؛ این تست نشان می‌دهد که چشم فرزند شما ضعیف نیست؟ آستیگماتیسم ندارد؟ دچار تنبلی نشده است؟ به جز مزایایی که آزمون بینایی چشم کودک دارد؛ در سال‌های اخیر چشم‌پزشکان، این تست را در منزل هم انجام می‌دهند؛ به این ترتیب کودک بدون غریبی کردن، ترس یا تشنج، اجازه می‌دهد که چشم‌پزشک، بینایی‌سنجی او را انجام دهد. در ادامه با این خدمات بیشتر آشنا می‌شویم. لطفا با ما همراه باشید.

تست بینایی کودکان دز منزل
تست بینایی سنجی کودکان شامل چه مواردی است؟

کارشناسان نظرات متفاوتی در مورد تست غربالگری بینایی کودک دارند. در این تست چشم کودکان معاینه می‌‌شود. تمام علایم احتمالی مشکلات بینایی یا علایم بینایی که بیماری دیگری را نشان می‌دهند؛ در تست بینایی سنجی کودکان انجام می‌شود. بنابراین به جز این راهنمای نی‌نی‌بان، باید درباره کیفیت و موارد این تست با پزشک معالج فرزندتان مشورت کنید. متخصص اطفال تمام نکات درباره این تست و هم‌چنین زمان مناسب بینایی‌سنجی را با شما درمیان خواهد گذاشت.

مطلب پیشنهادی: پزشک اطفال خوب سراغ دارید؟

تست بینایی سنجی برای کودکان شامل چیست؟

درباره موارد انجام تست بینایی‌سنجی باید دقت کنید که فرزندتان در کدام رده سنی قرار گرفته است؟ در ادامه به ترتیب سن تست بینایی‌سنجی کودکان را بررسی می‌کنیم:

تست بینایی کودکان در منزل با بهترین پزشک

تست بینایی سنجی کودکان زیر ۱ سال نزدیک‌بینی: در این موارد اگر کودک دچار نزدیک‌بینی باشد، اشیای نزدیک را واضح می‌بیند اما اشیای دور را تار مشاهده می‌کند. دوربینی: دوربینی نیز نوعض بینایی است که در آن کودک اشیای دور را واضح اما اشیای نزدیک را تار می‌بیند. آستیگماتیسم: در این مشکل، اجزای بینایی، به‌طور کامل شکل نگرفته‌اند  وبه طور کلی تمام تصاویر تار هستند. آمبلیوپی: این مشکل با تنبلی چشم هم شناخته می‌شود. در این بیماری، یک چشم ضعیف‌تر از چشم دیگر است زیرا ناحیه مغزی آن چشم، یک چشم به طور کامل رشد نکرده است. نحوه حرکت چشم ها: برای اطمینان از صاف بودن چشم‌ها به اصطلاح، چپ نبودن چشم انجام می‌شود. نحوه واکنش چشم ها در برابر تغییرات نور و تاریکی: اگر پزشک اطفال یا پزشک خانواده مشکوک به مشکل چشمی هستند، احتمالا به چشم پزشک اطفال ارجاع داده می‌شوید. تشخیص زود هنگام بیماری چشم، در دوران کودکی برای درمان موثر، بسیار مهم است.

مطلب پیشنهادی: ست بهداشتی کودک شامل چه لوازمی می‌شود؟

تست بینایی سنجی کودکان انلاین - تست بینایی کودکان در منزل با بهترین پزشک

چگونه فرزندم را برای تست بینایی کودک آماده کنم؟

اگر فرزندتان آن‌قدر بزرگ شده که می‌تواند بفهمد چه اتفاقی اطرافش می‌افتد؛ می‌توانید بنشینید و با او صحبت کنید. در این رابطه‌که: 

در طول ویزیت چه اتقاقی می‌افتند؟ چه اشیایی به کودک داده می‌شود تا آنها را نگاه کند؟ چه دستگاه‌ها یا ابزارهایی استفاده می‌شود؟ اگر قرار است به چشم او نور بتابانند؛ درباره‌اش صحبت کنید. گاهی برخی چشم‌پزشکان در چشم کودک قطره می‌ریزند که بهتر بتوانند داخل چشم را ببینند.

تست بینایی کودکان  تست بینایی کودکان در منزل با بهترین پزشک

تست بینایی کودکان در منزل چیست؟

به جز مواردی که توضیح دادیم باید درباهر کلینیک چشم‌پزشکی هم با فرزندتان صحبت کنید. این‌که تست بینایی در چه محیطی انجام می‌شود؟ پرستار و اپتومتریست کیست؟ چرا مطب شلوغ است و از این دست اطلاعاتی که درباره محیط چشم‌پزشکی باید بدهید.

مطلب پیشنهادی: نشانه های ضعیفی چشم در کودکان چیست؟

در سال‌های اخیر برای کسانی که دوست دارند، چشم فرزندشان با آرامش کامل معاینه شود، تست بینایی کودکان در منزل، طراحی شده است. در این سبک تست بینایی سنجی کودکان، چشم پزشک اطفال، آزمون‌گیرندگان را به منزل می‌فرستد. همچنین خانواده‌ها می‌توانند درخواست کنند که چشم‌پزشک هم به منزل‌شان بیاید.

تست بینایی کودکان در منزل با بهترین پزشک

تست بینایی برای کودکان 3-5 ساله

چشم‌پزشک برای معاینه فیزیکی چشم فرزندان خردسال تعدادی آزمایش انجام می‌دهد. مثلا:

بررسی دیدن تصاویر  نشان‌گرهای حروف E

اگر فرزند شما کمی بزرگتر است، ممکن است از او خواسته شود تا تصاویری مانند هواپیما، خانه، اردک یا دست را شناسایی کند. اصلاح بینایی ضعیف در روند رشد بینایی کودک بسیار مهم است.

مطلب پیشنهادی:‌ علت آبریزش چشم نوزاد چیست؟

آمبلیوپی یا تنبلی چشم، از دست دادن توانایی یک چشم در دیدن جزئیات است. آمبلیوپی وقتی زود تشخیص داده شود برگشت پذیر است. درمان شامل اصلاح تاری دید با استفاده از قطره های آتروپین است. آمبلیوپی شایع ترین علت مشکلات بینایی در کودکان است.

تست بینایی کودکان در خانه - تست بینایی کودکان در منزل با بهترین پزشک

تست بینایی سنجی کودکان آنلاین

باتوجه به شرایط کرونا ممکن است بخواهید به صورت آنلاین یک تست بینایی سنجی کودکان در منزل داشته باشید. متخصصان ابتدا در یک ویزیت آنلاین، شرایط کلی بینایی فرزندتان را می‌سنجند و اگر به بررسی تخصصی‌تری نیاز بودِ یک چشم‌پزشم متخصص اطفال را می‌تواندی، برای بررسی بیشتر و انجام تست بینایی سنجی کودک در منزل، دعوت کنید.

نشانه‌های ضعف بینایی کودک چیست؟

تمام این نکات را گفتیم، اما والدین از کجا بفهمند که فرزندشان، نیاز به چشم‌پزشک دارد؟ این علایم، در تشخیص این‌که فرزندتان باید از نظر بینایی، معاینه شود؛ بسیار مفید هستند.

چشمان کودک در یک جهت نیست‌اند. کودک از سردرد یا خستگی چشم شکایت دارد. بچه همیشه باید به تلویزیون یا کتابی که می خوانند بسیار نزدیک باشد. اگر متوجه شده‌اید که در هماهنگی حرکات خود مشکل دارد. رفتاری به طور غیرمعمول دست و پا چلفتی دارد. کودک همیشه چشم‌هایش خود را می مالد. کلینیک برای تست بینایی کودک در منزل

در این مطلب کاملا توضیح دادیم که خدمات تست بینایی سنجی کودک در خانه، چیست و چطور می‌تواند برای کودکان، مفید باشد. اگر می‌خواهید از این خدمات بهره‌مند باشید؛ توصیه‌ می‌کنیم کلینیکی را پیدا کنید که پرسنل و پزشکان آن با کودکان میانه خوبی دارند؛ می‌توانند با بچه‌ها ارتباط برقرار کنند و در کل بچه‌ها را دوست دارند. در این خصوص متخصصان چشم پزشکی نی‌نی‌بان، می‌توانند شما را راهنمایی کنند.

مطالب پیشنهادی:




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تست بینایی کودکان در منزل با بهترین پزشک»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..