تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




حرکت کاروان های پیاده به سمت مشهد ممنوع است/ پیاده روی اربعین در تمام شهرستان های خراسان شمالی برگزار می شود +مسیر حرکت

ساعت: 14:20 منتشر شده در مورخ: 1400/07/04 شناسه خبر: 1771585

حجت الاسلام حمید رفیعی در رابطه با دسته روی آخر صفر گفت: حرکت کاروان های پیاده به سمت مشهد ممنوع است و در طول مسیر هیچ خدماتی برای زائران پیاده ارائه نخواهد شد، اما ورود زائر و هیئت ها به شهر مشهد برقرار خواهد بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام حمید رفیعی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک اظهار داشت: متولی اعزام به اربعین در سال جاری سازمان حج و زیارت بوده، بنابراین آمار دقیقی در دست سازمان تبلیغات نیست.

وی با اشاره به اینکه در اربعین امسال تعداد زیادی از زائران از غافله جامانده اند، گفت: یکی از دلایل این جاماندن ها، دیر اقدام کردن مسئولان کشور، عدم اختصاص سهمیه زائر توسط عراق و محدودیت های کرونایی است.

وی تصریح کرد:  تاخیر در روند اعلام شرایط اعزام نیز باعث شد تعداد کمی از افراد موفق به دریافت ویزا شوند.

حجت الاسلام رفیعی با بیان اینکه ممنوع شدن سفر زمینی در اربعین سال جاری و هزینه های سفر هوایی، کار دشوارتر کرد، گفت: براین اساس بنا داریم برای جاماندگان اربعین همچون سایر استان ها، طی برنامه ریزی با ستاد استانی کرونا و همکاری هیئت ها و مردم در روز اربعین در تمام شهرستان های استان، کاروان جاماندگان برپا شود.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه نگاه به اربعین صرف زیارت نیست، بلکه یک اجتماع عظیم تمدن ساز است، افزود: این اتفاق نباید فراموش شود، همچنین باید نسبت به سال های قبل پرشورتر شود، اما به دلیل شیوع میروس کرونا باید رعایت دستورالعمل های بهداشتی صورت گیرد.

وی یادآور شد: روال برپایی کاروانهای جاماندگان اربعین این شکل است که در هر شهرستان مبدا و مسیر مشخص می شود و مسیری همچون مسیر پیاده روی اربعین، فضا سازی شده و در مقصد عزاداری و قرائت زیارت اربعین را خواهیم داشت.

حجت الاسلام رفیعی خاطرنشان کرد: مسیرهای حرکت در مرکز استان روز دوشنبه ساعت 9 صبح از میدان شهید به سمت چهارراه باسکول، هفده شهریور و در انتها در امامزاده سید عباس اجتماع خواهند داشت.

این مقام مسئول اضافه کرد: همچنین در شهرستان های شیروان ساعت 9 صبح از محل آستان مقدس امامزاده نقی الهادی (ع) تا آستان مقدس امامزاده حمزه رضا(ع)، اسفراین ساعت 9 صبح ای میدان امام خمینی تا گلزار شهدای گمنام، مانه و سملقان ساعت 9 صبح از مسجد جامع آشخانه تا آستان مقدس امامزاده دلاور(ع)، جاجرم 10 صبح از میدان امام خمینی تا گلزار شهدا، گرمه ساعت 15 از مسجد جامع تا گلزار شهدا و شهرستان رازو جرگلان ساعت 9 و 30 دقیقه از مسجد امام رضا(ع) تا میدان معلم برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه دسته روی به شیوه سینه زنی و زنجیر زنی برقرار نیست، گفت: مسیر پیاده روی است، اما اگر هیئتی برنامه عزاداری دارد، باید در زمان دیگر به صورت ثابت در فضای باز طبق رعایت پروتکل ها این برنامه را داشته باشند و شب اربعین هیئت ها همچون دهه محرم با رعایت پروتکل ها برگزاری مراسم دارند.

حجت الاسلام رفیعی خاطرنشان کرد: در رابطه با دسته روی آخر صفر نیز با توجه به محدودیت هایی که مطرح شده، اعزام کاروان پیاده  به سمت مشهد ممنوع بوده و در طی مسیر هیچ خدماتی برای زائران پیاده ارائه نخواهد شد.

وی یادآور شد: اگر کاروانی تمایل داشته باشد، در مشهد حضور پیدا کند، امکان برگزاری مراسم در فضای باز  و خیابان های مشهد برقرار است.

حجت الاسلام رفیعی با اشاره به اینکه هم اکنون مسیر ورودی به مشهد باز است، گفت: باتوجه به اقتضائات پیشنهاد می شود تا جایی که مقدور است، عزاداری در محل شهرها انجام شود، زیرا شلوغی و تجمع ممکن است باعث تشدید ماجرای کرونا شود.

وی افزود: براین اساس توصیه به هیئت ها این است که امسال نیز باتوجه به اینکه موج سنگینی را پشت سر گذاشته ایم، در مکان های شهرستانی اقامه عزا داشته باشد تا مردم بیشتری همراهی داشته و همچنین از شیوع بیماری خودداری شود، اما در عین حال از سمت مشهد، ممنوعیتی برای حضور هیئت ها و زائران به صورت پروتکل های ابلاغی محرم اعلام نشده است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «حرکت کاروان های پیاده به سمت مشهد ممنوع است/ پیاده روی اربعین در تمام شهرستان های خراسان شمالی برگزار می شود +مسیر حرکت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..