تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پایان نفس‌گیر اطفای حریق در جنگل‌های هیرکانی/ آتش به خط پایان رسید

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانابه نقل از گلستان ما، بالاخره بعد از چهار روز از وقوع آتش سوزی در بخشی از مناطق جنگلی کردکوی عملیات اطفای حریق با موفقیت به پایان رسید و تلاش‌های شبانه‌روزی مردم و مسوولان و سرعت باران رحمت الهی نتیجه داد.

آتشی که از یک شهریورماه جاری به جان جنگ‌های هیرکانی افتاده بود عامل انسانی داشت و بی‌توجهی گردشگران و دامداران محلی به این اتفاقات ناگوار دامن زد، که نیاز است در این باره تدبیر اساسی صورت بگیرد تا شاهد چنین اتفاقات تلخی نباشیم، این فقره آتش سوزی باعث شد تا ذخایر طبیعی و ارزشمند استان بسوزد و از بین برود.

* وقوع 4 روز آتش‌سوزی منجر به سوختن 200 هکتار از جنگل‌های کردکوی شد

200 هکتار از اراضی جنگلی کردکوی در آتش سوخت و میزان خسارت آتش به عرصه‌های جنگلی به طور کامل برآورد نشده است، وزش باد و صعب‌العبور بودن منطقه باعث شده بود تا روند اطفای حریق کمی به درازا بکشد، همچنین کمبود امکانات و نیروی انسانی از دلایل کندی عملیات بود.

استاندار گلستان روز گذشته در گفت‌وگویی اختصاصی با خبرنگار گلستان ما اعلام کرده بود که هر 30 الی 45 روز این استان با وقایع پرخطر از جمله سیل، زلزله، آتش‌سوزی و امثالهم مورد تهدید واقع می‌شود این استان ۴۵۲ هزار هکتار عرصه جنگلی و ۸۶۲ هزار هکتار عرصه مرتعی دارد و حفظ این ذخایر ارزشمند کمک همگان را می‌طلبد.

باران رحمت الهی به کمک اطفای حریق آمد

رئیس منابع طبیعی شهرستان کردکوی از پایان عملیات نفس گیر اطفای حریق در ارتفاعات درازنو خبر داد و گفت: روز گذشته عملیات اطفای حریق کاملا مهار شده بود و به لطف الهی همچنین تلاش نیروهای مردمی، نیروهای محیط زیست، منابع طبیعی، بسیج، سپاه، نیروی انتظامی، جمعیت هلال احمر این آتش سوزی مهار شد.

امین کیا افزود: امروز تعدادی از کنده های درخت که دود داشت را بازدید کردیم که به خاطر شدت باد دیشب آتش برخی از آنها فعال شده بود و اکنون همه آنها مهار شده است.

وی باران رحمت الهی را در اطفای کامل حریق موثر دانست و گفت: در این چند روز که عرصه های جنگلی کردکوی گرفتار آتش شده بود با کمترین امکانات و با دستان خالی عملیات اطفای حریق با موفقیت انجام شد.

دود کنده‌های درختان، فعالان عرصه خبری را نفس انداخت

اتمام این عملیات نفس گیر در عرصه های جنگلی کردکوی البته مصدومانی هم بر جای گذاشت و فعالان عرصه خبر که برای انعکاس آخرین جزئیات این اتفاق به محل حادثه اعزام شده بودند به علت دود ناشی از اطفای حریق دچار تنگی نفس شدند و در حال حاضر وضعیت جسمانی آنها خوب است. 

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پایان نفس‌گیر اطفای حریق در جنگل‌های هیرکانی/ آتش به خط پایان رسید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..