تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




امیرعبداللهیان: ملاک تصمیم نهایی ایران برای مذاکره رفتار عملی آمریکاست

آفتاب‌‌نیوز :

رئیس دستگاه دیپلماسی عصر شنبه به وقت محلی پیش از ترک نیویورک اظهار داشت: در سفر پنج روزه ای که به نیویورک داشتم، این فرصت فراهم شد که با حدود ۵۰ مقام سیاسی ملاقات کنم. همچنین دو نشست مهم با اصحاب رسانه، اندیشکده ها و اساتید دانشگاهی آمریکا داشتم.

سبقت کشورها از یکدیگر برای ملاقات

وزیر امور خارجه اظهار داشت: در مجموع ارزیابی که می توانم ارائه دهم، اولا به دلیل اهمیت جمهوری اسلامی ایران کشورها در ملاقات کردن و شنیدن سیاست دولت جدید جمهوری اسلامی ایران سعی می کردند از هم سبقت بگیرند.

رئیس دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: حقیقتا اگر این امکان برای من وجود داشت که دو سه روز دیگر در نیویورک بمانم، هنوز بعضی از ملاقات ها در برنامه کاری پیش بینی می شد که بدلیل ضیق وقت نتوانستم این ملاقات ها را انجام دهم و بعضی ها را بصورت تلفنی و در حاشیه اجلاس دنبال کردیم.

وزیر امور خارجه گفت: فرصتی شد که به روشنی سیاست خارجی دولت سیزدهم تبیین شود. طرفهای خارجی، اروپایی ها، آمریکای لاتین، آفریقا و کشورهای عربی، همه از محورها و رویکرد دولت جدید استقبال می کردند.

تمرکز بر توسعه همکاری های اقتصادی و تجارت بین الملل

ارشدترین دیپلمات جمهوری اسلامی ایران افزود: تمرکز ما در بحث ها بر چند موضوع بود. موضوع اول، توسعه همکاری های تجاری و اقتصادی و تمرکز بر تجارت بین الملل با کشورها بود.

امیرعبداللهیان اظهار داشت: ان شاء الله اتفاقات خوبی در آینده نه چندان دور در این عرصه در کشور رخ خواهد داد.

چگونگی بازگشت ایران به برجام و مذاکرات وین

وی افزود: موضوع دیگر که از بحث های جدی هم در دیدار با آقای گوترش دبیر کل سازمان ملل و هم با تعدادی از وزرای خارجه از جمله فرانسه، آلمان و انگلیس و نماینده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا انجام شد، بحث چگونگی بازگشت ایران به برجام و مذاکرات وین بود.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: ما به صراحت رفتار آمریکایی ها را به ویژه در جلسه بسته با سران و مدیران اندیشکده های آمریکایی و اساتید روابط بین الملل در آمریکا تبیین کردیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی گفت: جلسه ای اقناعی داشتیم نسبت به اینکه بر سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، متانت، حکمت و منطق حاکم است، اما بر رفتار تصمیم گیرندگان و کاخ سفید در آمریکا یک شتابزدگی و بی منطقی حاکم شده است که جهانیان در وضعیت امروز افغانستان بخشی از این سیاست های نادرست و ناکارامد آمریکایی ها را ملاحظه می کنند.

وزیر امور خارجه اظهار داشت: البته ما در آمریکا این مطلب را هم با صراحت اعلام کردیم که بر مبنای رفتار عملی آمریکایی ها قضاوت خواهیم کرد و پیامهای متعارض آمریکایی ها که از کانال های رسانه ای یا کانال های دیپلماتیک به ما منتقل می شود، ملاک تصمیم گیری نهایی ما نخواهد بود.

استقبال دولت جدید از رفت و آمد و حضور ایرانیان

امیرعبداللهیان گفت که آخرین برنامه با مسوولان و کارکنان دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران در واشنگتن بود که در نیویورک، موضوعات متنوع مربوط به جامعه بزرگ ایرانیانی را که در خارج از کشور حضور دارند و بخشی از ایرانیان که در آمریکا حضور دارند، دنبال می کنیم.

وزیر امور خارجه افزود: در همین جا مایلم تاکید کنم به ایرانیان مقیم خارج از کشور که دولت جدید به گرمی استقبال می کند از رفت و آمد و حضور ایرانیان استقبال می کند و از اینکه هرکدام از ایرانیان سفیر فرهیخته ای برای ایران اسلامی در خارج از کشور بوده و باشند، ما افتخار می کنیم.

وی تصریح کرد: همه ما ایرانی ها در هر جای دنیا که باشیم دلمان برای ایران اسلامی می تپد و برای اعتلای پرچم جمهوری اسلامی ایران تلاش خواهیم کرد.

وی ابراز امیدواری کرد: از این سفر و گفتگوهای فشرده دیپلماتیک، توافقاتی که در پی آن انجام شده و از استقبال گرم کشورهای مختلف از دولت جدید در ایران و توجه ویژه شان به جمهوری اسلامی ایران، حداکثر منافع را مردم عزیز کشورم شاهد باشند و ان شاء الله در همه ابعاد زندگی شان تاثیر مثبت و موثرش را بتوانیم ببینیم




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «امیرعبداللهیان: ملاک تصمیم نهایی ایران برای مذاکره رفتار عملی آمریکاست»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..