تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




عدم توجه به تعلیم و تربیت ریشه مشکلات جامعه است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین؛ آئین نمادین آغاز سال تحصیلی جدید با حضور جمعی از مسئولان استانی امروز در دبیرستان صدیقه کبری قزوین برگزار شد.


هدایت‌الله جمالی‌پور در این مراسم با اشاره به جایگاه و ارزش تعلیم و تربیت اظهار کرد: مدرسه، یکی از ارکان توسعه و موفقیت‌های کشورهاست که با تربیت نیروی انسانی، سرمایه مورد نیاز کشور را برای پیشرفت فراهم می‌کند.

وی افزود: امروز وقتی از توسعه صحبت می‌شود انسان به عنوان نقطه تمرکز، مورد توجه قرار می‌گیرد و مسئولیت این مسیر را به دوش می‌گیرد.

عدم توجه به تعلیم و تربیت، ریشه مشکلات جامعه است

استاندار قزوین ادامه داد: اگر امروز در کشور با معضلات جدی مواجه هستیم نشان از این است که در حوزه‌های فرهنگی و تربیتی نتوانستیم اقدام شایسته‌ای را رقم بزنیم؛ همچنین برای همبستگی و انسجام نیاز به تربیت اجتماعی در کشور است.

جمالی‌پور اذعان کرد: اگر به مدرسه فقط به عنوان پایگاه علمی و آموزشی نگاه کنیم قطعا با مشکل مواجه خواهیم شد لذا باید سایر جنبه‌های آن نیز مورد توجه قرار گیرد؛ امروز مفتخریم کشور در حوزه علمی در اوج اقتدار قرار گرفته و مقالات بسیاری در این بین تولید شده است.

وی با اشاره به اینکه نتوانستیم همسان با شتاب علمی در حوزه فرهنگی پیشرفت کنیم، گفت: سرمایه‌گذاری در مدرسه به ویژه در مقاطع پایین یک ارزش افزوده برای کشور است و باید در این حوزه سرمایه‌گذاری موثری صورت گیرد.

این مقام مسئول با اشاره به ضرورت در توجه به نهاد آموزش و پرورش استان قزوین مطرح کرد: باید اقدامات شایسته‌ای برای تغییر باورها نسبت به حوزه آموزش و پرورش در دولت جدید و مجلس شکل گیرد.

جمالی‌پور یادآور شد: اگر بخواهیم به قله‌های بلند توسعه برسیم باید قدردان معلمان باشیم چراکه نقش معلم مانند انبیاست و برای کشور و جامعه از جایگاه ارزشمندی برخوردار است.

خانواده‌ها فرزندان را نسبت به فضای مجازی آگاه کنند

لطف‌الله سیاهکلی نیز در ادامه این برنامه اظهار کرد: شیوه آموزش و آشنایی دانش‌آموزان با قوانین از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه معلم جایگاه عجیب و الگویی در ذهن دانش‌آموز دارد، افزود: یاد دوران دفاع مقدس و رشادت‌های شهیدان به ویژه دانش‌آموزان شهید را گرامی می‌داریم که برای دفاع از ارزش‌های اسلام در این راه شهید شدند.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: در دنیا برای ورود دانش‌آموزان به فضای مجازی، قوانین و مقررات وجود دارد اما در کشور ما چنین قوانینی وجود ندارد؛ برای نمونه هیچ خانواده‌ای در انگلستان محتوای مخالف با طرح IWF  را نباید در اختیار فرزندان قرار دهند لذا ما باید خانواده‌ها را نسبت به محتوای فضای مجازی و استفاده فرزندان آگاه کنیم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «عدم توجه به تعلیم و تربیت ریشه مشکلات جامعه است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..