تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




معمای واکسن فایزر در ایران

براساس اعلام وزارت بهداشت و جمعیت هلال احمر قرار است که واکسن فایزر به جای کشور مبدا یعنی آمریکا، از بلژیک وارد شود. این مسئله باعث شده تا برخی ادعای عدم کارایی این واکسن‌ها را مطرح کنند. اما اوگور شاهین، سازنده واکسن فایزر پیش از این گفته که واکسن‌های تحت لیسانس کیفیت ثابتی دارند. فرادید| واکسیناسیون کرونا در حالی به مرز ۵۰ میلیون دوز نزدیک می‌شود، که واکسن‌های سینوفارم، آسترازنکا و برکت بیشترین سهم را از واکسن‌های تزریقی داشتند. اما حالا وزارت بهداشت از واردات واکسن فایزر خبر داده است. این مسئله باعث شده تا بسیاری از مردم تا زمان ورود واکسن فایزر به روند واکسیناسیون، از مراجعه با مراکز تزریق واکسن خودداری کنند.

به گزارش فرادید؛ وزارت بهداشت می‌گوید که در روند واکسیناسیون فعلی از واکسن‌های سینوفارم، آسترازنکا، برکت، اسپوتنیک وی و بهارات استفاده می‌کند. اما قرار است دو واکسن آمریکایی فایزر و جانسون نیز به سبد واکسیناسیون اضافه کند.  

طبق آمارها، دو میلیون و ۴۰۰ هزار دز واکسن فایزر، از سوی وزارت بهداشت سفارش داده شده و خرید ۵ میلیون دز واکسن جانسون اند جانسون هم نهایی شده است.

البته این وزارتخانه هنوز مشخص نکرده که این واکسن‌ها چه زمانی وارد ایران می‌شوند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که سازمان غذا و دارو پس از گذشت ۹ ماه، مصرف واکسن فایزر در ایران را تایید کرده است.

پیش از این سینوفارم چین، آسترازنکا انگلیس، برکت ایران، اسپوتنیک وی روسیه و بهارات هند از وزات بهداشت مجوز مصرف اضطراری دریافت کردند.

براساس آخرین آمار وزارت بهداشت، تاکنون ۳۴ میلیون و هفت هزار و ۳۸۰ نفر دوز اول واکسن کرونا و ۱۵ میلیون و ۹۳ هزار و ۲۹۲ نفر دوز دوم واکسن را نیز دریافت کرده‌اند. با این حساب تعداد مجموع دوز‌های واکسن تزریق شده در کشور به شمار ۴۹ میلیون و ۱۰۰ هزار و ۶۷۲ مورد رسید.

معمای واکسن فایزر در ایران
ابهام و جنجال بر سر تزریق فایزر در شرایطی که وزارت بهداشت هنوز مشخص نکرده که واکسن فایزر و جانسون چه زمانی وارد ایران می‌شوند. اما بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی می‌گویند که تا زمان ورود واکسن فایزر و قرار گرفتن آن در سبد واکسیناسیون صبر می‌کنند.

البته ابهام کاربران و مردم، در حالی است که وزارت بهداشت می‌گوید که فایزر تنها به گروه‌های محدودی می‌رسد.

طبق اعلام وزارت بهداشت، قرار است که دو واکسن فایزر و جانسون برای مادران باردار و کادر درمان مورد استفاده قرار گیرد.  

رئیسی، معاون وزیر بهداشت در این رابطه می‌گوید این واکسن‌ها جهت واکسیناسیون مادران باردار و در صورت کافی بودن تعداد واکسن وارد شده به عنوان دوز بوستر برای کادر درمان استفاده خواهد شد.

او همچنین درباره واکسن جانسون هم گفته که این واکسن نیز به زنان باردار، زنانی که قصد بارداری دارند و برخی بیماران خاص که تاکنون واکسن نزده‌اند، اختصاص خواهد یافت.

اما تزریق واکسن فایزر برای برخی گروه ها، با انتقاد و واکنش فعالان سیاسی، اقتصادی و رسانه‌ای مواجه شده است.

منتقدان می‌گویند که وزارت بهداشت باید واکسن‌ها معتبر جهانی همچون فایزر و جانسون را برای تمام گروه‌ها وارد می‌کرد. آن‌ها وزارت بهداشت را به سیاسی کاری و تعلل در در واردات واکسن‌های معتبر متهم می‌کنند.


با این حال، وزارت بهداشت هنوز به این انتقاد‌ها پاسخ نداده است.

معمای واکسن فایزر در ایران فایزر بلژیک و فایزر آمریکا فرق دارند؟ براساس اعلام وزارت بهداشت و جمعیت هلال احمر قرار است که واکسن فایزر به جای کشور مبدا یعنی آمریکا، از بلژیک وارد شود. این مسئله باعث شده تا برخی ادعای عدم کارایی این واکسن‌ها را مطرح کنند.  

اما اوگور شاهین، سازنده واکسن فایزر پیش از این گفته که واکسن‌های تحت لیسانس کیفیت ثابتی دارند.

از طرفی معمولا شرکت‌های داروسازی معمولا برای گسترش تولید محصولات منحصر به فرد خود، به برخی شرکت‌های معتبر دیگر در کشور‌های مختلف جهان، مجوز تولید تحت لیسانس می‌دهند.

تولید تحت لیسانس به این معناست که محصول تولیدی در شرکت فرعی درست با همان فرمول اصلی تولید و عرضه شود.  




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «معمای واکسن فایزر در ایران»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..