تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




قدرت نظامی ایران در خدمت صلح و ثبات منطقه است

باکو

سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو گفت روابط حسنه میان دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان ناگسستنی است.

قدرت نظامی ایران در خدمت صلح و ثبات منطقه استبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما  از باکو، سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو گفت: قدرت نظامی ایران در خدمت صلح و ثبات در منطقه است. سید عباس موسوی در مصاحبه با خبرنگاران با اعلام اینکه صلح و آرامش در منطقه فقط توسط کشور‌های همسایه می‌تواند ایجاد شود افزود: همکاری‌های منطقه‌ای، تنها راه حل ایجاد و حفظ صلح پایدار است؛ و باید تلاش کنیم ابتکار همکاری‌های شش جانبه ایران، روسیه، ترکیه، جمهوری آذربایجان، گرجستان و ارمنستان هر چه سریع محقق شود. وی روابط ایران و جمهوری آذربایجان را خوب و برادرانه توصیف و اضافه کرد: هر چند دشمنانِ این روابط حسنه در تلاش هستند میان دو همسایه و برادر جدایی بیاندازند، اما اشتراکات مذهبی، فرهنگی و حتی قومی دو طرف ناگسستنی است؛ و طرف‌های ثالث نخواهند توانست این روابط را تیره کنند.


موسوی اضافه کرد: در دیدار‌ها و جلسات تحلیل بررسی سه جانبه " ایران، ترکیه و جمهوری آذربایجان" بر این اذعان شد که طرف سومی در تلاش بر ایجاد فاصله هاست، اما پیام خوب و سازنده رئیس جمهور جمهوری آذربایجان از جانب دستیار " حکمت حاجی اف " نشان از ارتباط عمیق دو کشور است. سفیر کشورمان درخصوص موضوع کامیون‌های ایرانی حامل سوخت گفت: ما موضوع کامیون‌ها را بررسی کردیم، مشخص شد که شرکت‌های خصوصی اقدام به انتقال کالا کرده اند و ما به شرکت‌های خصوصی هشدار داده ایم که به تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان احترام بگذارند؛ و ما همیشه با جدایی طلبی مخالف بوده ایم و قره باغ بخشی جدایی ناپذیر از جمهوری آذربایجان است. وی تاکید کرد: اطمینان دارم که اشخاص ثالث نمی‌توانند به روابط دوجانبه آسیب برسانند. " سفیر ایران در جمهوری آذربایجان در باره رزمایش‌های مرزی هم گفت: این رزمایش‌ها به طور مداوم برگزار می‌شود و از جانب ایران ماه‌ها قبل به اطلاع همسایه‌ها رسانده شده بود و قدرت نظامی ما در خدمت دوستان است و نمی‌تواند تهدیدی برای دوستان ما تلقی شود "




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «قدرت نظامی ایران در خدمت صلح و ثبات منطقه است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..