تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




صندوق طلای کاریزما &#15

کاریزما+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، پنجمین صندوق سرمایه گذاری طلا پس از تکمیل سقف پذیره نویسی خود در کمتر از ۶ ساعت، برای سهولت سرمایه گذاران مجوز افزایش سقف واحد‌های قابل صدور خود را از ۱۰۰ میلیون واحد به ۲۰۰ میلیون واحد که معادل دو هزار میلیارد ریال به ارزش مبنا است از سازمان بورس و اوراق بهادار دریافت کرد.

 صندوق سرمایه گذاری مبتنی بر گواهی سکه طلا کهربا، از مجموعه صندوق‌های تحت مدیریت شرکت سبدگردان کاریزما، به عنوان نخستین سبدگردان کشور است که در ۱۹ تیر ماه ۱۴۰۰ در مرحله اول پذیره نویسی شد و همان ساعات اولیه تمام ۱۰۰ میلیون واحد سرمایه گذاری از طرف سرمایه گذاران خریداری شد.

این صندوق در روز ۱۱ مرداد ماه ۱۴۰۰ هم بازگشایی شد و عملکرد مناسبی را داشته است. برای خرید و سرمایه گذاری در این صندوق میتوانید به سامانه معاملاتی خود در تمام کارگزاری‌ها مراجعه کنید و در تایم معاملات یعنی از ساعت ۱۰ الی ۱۵ به خرید و فروش این صندوق بپردازید.

نحوه فعالیت صندوق کهربا

صندوق سرمایه گذاری کهربا از جمله صندوق‌های مبتنی بر کالا است؛ به این معنی که دارایی این صندوق در یک دارایی کالایی سرمایه گذاری می‌شود و ارزش واحد‌های صندوق متناسب با تغییرات قیمت آن کالا تغییر می‌کند. در ایران رایج‌ترین صندوق کالایی، صندوق‌های مبتنی بر اوراق گواهی سپرده سکه طلا هستند.

به دلیل ترکیب دارایی مجاز صندوق که عمدتا متشکل از سکه طلاست، بازدهی صندوق طلای کهربا همسو با بازدهی طلا در بازار فیزیکی باشد. اما به دلیل وجود امکان سرمایه گذاری در ابزار‌های مشتقه و اهرمی، در مواردی ممکن است بازدهی صندوق به نرخ‌هایی فراتر از بازدهی سکه طلا هم برسد.

از آنجا که قیمت طلا در ایران از حاصلضرب نرخ جهانی انس طلا و نرخ دلار در برابر ریال بدست می‌آید، ارزش واحد‌های این صندوق نیز رابطه مستقیمی با نرخ دلار و قیمت انس طلا دارد.

از آنجا که طلا در ایران در بلند مدت همواره روند صعودی داشته، سرمایه گذاری در این صندوق می‌تواند یک سرمایه گذاری بلند مدت خوب برای همه افرادی که قصد سرمایه گذاری دارند باشد. همچنین برای افرادی که نگرانی افت ارزش داراییشان در مقابل تورم را دارند و تاکنون به فکر سرمایه گذاری در دلار یا سکه طلا بودند، این صندوق با توجه به مزایای ذکر شده می‌تواند گزینه بهتری باشد.

نحوه سرمایه گذاری

صندوق کهربا از نوع ETF یا قابل معامله بوده و سرمایه گذاری در آن از طریق کد بورسی صورت می‌گیرد؛ بنابراین سرمایه گذار می‌بایست از طریق یکی از کارگزاری‌های فعال در بورس، کد بورسی دریافت کند و پس از ورود به سامانه معاملاتی آن کارگزار، نماد "کهربا" را جستجو کرده و با تعیین قیمت و تعداد مورد نظر، واحد‌های صندوق را خریداری نماید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «صندوق طلای کاریزما &#15»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..