تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بدون صدور مجوز حفظ سلامت، مدارس حق بازگشایی ندارند

رئیس ستاد ملی پروژه مهر گفت: بدون صدور مجوز حفظ سلامت و ایمنی، مدارس حق بازگشایی ندارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، آقای علیرضا کمرئی در گفتگو با بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما با بیان اینکه بازگشایی مدارس، کامل مدیریت شده است افزود: از ابتدای مهر فعالیت آموزشی مدارس در بستر‌های گوناگون از جمله آموزش‌های مجازی، تلویزیونی و حضوری مبتنی بر درسنامه‌ها آغاز می‌شود و قرار است به سمت آموزش حضوری حرکت کنیم.
وی با اشاره به اینکه الگویی برای بازگشایی تدریجی، آرام و کم دغدغه، فراهم و به استان‌ها ابلاغ شده است بیان کرد: اولویت نخست آموزش حضوری با مناطق عشایر و روستایی است و همه این مدارس که کلاس‌های آن‌ها ۱۵ نفره و کمتر است مجاز هستند فعالیت خود را آغاز کنند.
رئیس ستاد ملی پروژه مهر گفت: البته کلاس‌های کمتر از ۳۰ نفر از نیمه دوم مهر، فعالیت‌های حضوری خود را آغاز می‌کنند.
آقای کمرئی افزود: مدارس فنی و حرفه‌ای و کاردانش نیز در دروس مهارتی شامل استاندارد‌های مهارت و شایستگی‌های فنی می‌توانند به صورت حضوری فعالیت خود را آغاز کنند.
وی تصریح کرد: دانش آموزان پایه اول ابتدایی نیز، چون باید معلم و محیط درسی را بشناسند و درک انتزاعی آن‌ها از مدرسه بالا نیست می‌توانند یک روز در هفته به صورت مدیریت شده در مدارس حاضر شوند.
رئیس ستاد ملی پروژه مهر گفت: برای حفظ سلامت دانش آموزان در مدارس، شیوه نامه‌ای تنظیم و ابلاغ شده است که مدارس باید آن را رعایت کنند.


آقای کمرئی به جزئیات این شیوه نامه اشاره کرد و افزود: از جمله موارد این شیوه نامه، تأمین اقلام بهداشتی برای مدارس است که منابع مالی آن نیز در حال ارسال به استان‌ها و مراکز آموزشی است.
وی بیان کرد: حدود ۱۲ میلیون دانش آموز در شبکه آموزش دانش آموز (شاد) شناسایی و کلاس بندی شده اند؛ البته ممکن است در هفته نخست مهر با جابجایی کلاس‌ها یا نام نویسی‌های جدید روبرو باشیم.
آقای کمرئی افزود: به طور قطعی، ۹۰ درصد کلاس‌ها در شبکه شاد شکل گرفته است و معلمان می‌توانند در این شبکه با دانش آموزان خود در ارتباط باشند.
رئیس ستاد ملی پروژه مهر با بیان اینکه بیشتر معلمان واکسینه شده اند گفت: واکسیناسیون دانش آموزان شرط بازگشایی مدارس نیست گرچه وزارت بهداشت بر این موضوع اهتمام دارد.
آقای کمرئی افزود: پیش بینی می‌کنیم از آبان سرعت بازگشایی مدارس بر اساس مناطق جغرافیایی افزایش یابد و در پایان آبان مدارس، بخشی یا همه فعالیت خود را به صورت حضوری انجام دهند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بدون صدور مجوز حفظ سلامت، مدارس حق بازگشایی ندارند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..