تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دیدارهای امروز امیرعبداللهیان در نیویورک/عکس

به گزارش خبرآنلاین، حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران و روسلان قزاق‌بایف وزیر خارجه قرقیزستان امروز در نشستی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در خصوص روابط دوجانبه به ویژه همکاری‌های تجاری و اقتصادی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

در این دیدار، وزیر خارجه قرقیزستان با تبریک انتصاب امیرعبداللهیان، پیشنهاد برقراری پرواز مستقیم میان بیشکک و تهران را ارائه و برای استفاده از ظرفیت بندرعباس جهت همکاری‌های ترانزیتی ابراز تمایل کرد.

دیدارهای امروز امیرعبداللهیان در نیویورک/عکس


قزاق‌بایف روابط تجاری و حضور بخش خصوصی را بنیان همیشگی همکاری اقتصادی دوجانبه توصیف کرده و با ابراز تأسف از کاهش این روابط، خواهان افزایش این مراودات شد و برای تسهیل حضور بخش خصوصی ایران در قرقیزستان اعلام آمادگی کرد.

وزیر خارجه قرقیزستان با بیان اینکه شرایط داخلی این کشور بیش از هر زمان دیگری برای حضور فعالان بخش اقتصادی ایران مهیاست، خواهان آن شد که دو کشور مشترکا بر روی همکاری در چارچوب اتحادیه اقتصادی اوراسیا کار کنند. وی همچنین گفت قرقیزستان آمادگی دارد تا در زمینه ساخت کریدور خط آهن میان دو کشور همکاری کند.

در ادامه این نشست، امیرعبداللهیان با اشاره به اینکه سیاست خارجی دولت جدید جمهوری اسلامی ایران اولویت‌بخشی به همسایگان و مناطق مجاور است، از حمایت قرقیزستان از عضویت ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای تشکر و ابراز امیدواری کرد که این عضویت به رشد حجم تجارت میان دو کشور منجر شود.

وزیر خارجه کشورمان ضمن اعلام آمادگی جهت بهره‌گیری از ساز و کارهای جدید برای رشد روابط تجاری دو کشور، یادآور شد که گفت‌وگوهایی جهت همکاری‌های ریلی میان دو کشور انجام و به یک یادداشت تفاهم منتهی شده است، که اکنون نزد مقامات قرقیزستان است و ایران آماده امضای این تفاهم است.

امیرعبداللهیان چارچوب‌های آماده اتحادیه اقتصادی اوراسیا را یکی از راه‌های گسترش روابط تجاری دو کشور توصیف کرد و گفت بخش خصوصی دو کشور به همکاری جدی علاقمند هستند، اما این موضوع نیاز به تقویت دارد.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه بخش خصوصی ایران آمادگی دارد تا در بیشکک مرکز تجاری راه‌اندازی کند، گفت علاوه بر بخش‌های تجاری، شرکت‌های پیشرو دانش‌بنیان ایران هم می‌توانند در این مرکز مستقر شوند.

 امیرعبداللهیان همچنین برای ارائه دسترسی‌های ترانزیتی و تسهیل دسترسی به بنادر جهت صادرات و واردات اعلام آمادگی کرد و بر لزوم فعال شدن کمیسیون مشترک و کمیته‌های دوجانبه میان دو کشور تأکید کرد.

در این نشست طرفین در خصوص وضعیت افغانستان نیز تبادل نظر کردند.


امیرعبداللهیان همچنین با عبدالله شهید رییس مجمع عمومی دیدار و گفت‌وگو کرد. وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار ضمن تبریک انتصاب شهید به ریاست مجمع عمومی، از وی برای سفر به تهران دعوت نمود. دکتر امیرعبداللهیان با اشاره به اهمیت نقش سازمان ملل متحد، بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از مأموریت‌های سازمان ملل و مأموریت رییس مجمع تأکید و برای موفقیت ایشان در مأموریت‌ها از جمله مبارزه با تروریسم آرزوی موفقیت کرد.

‎وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه امروز پدیده تروریسم جهان را گرفتار کرده است، تصریح کرد که ترور سردار شهید قاسم سلیمانی سردار بزرگ صلح، توسط  ایالات متحده در خاک عراق، یکی از  بارزترین نمودهای این تروریسم است. دکتر امیرعبداللهیان یادآور شد که در داخل ایران یک کمیته حقوقی و بین‌المللی برای پیگری این ترور با هدف سپردن آمرین و عاملین این ترور به دست عدالت تشکیل شده است، اما قطعا سازمان ملل متحد هم در این زمینه نقشی مهم دارد.

دیدارهای امروز امیرعبداللهیان در نیویورک/عکس


در ادامه این نشست، وزیر امور خارجه کشورمان به نقش سازنده جمهوری اسلامی ایران در همکاری با دولت‌های منطقه در مبارزه به تروریسم از لبنان گرفته تا عراق و افغانستان اشاره کرد.

 امیرعبداللهیان با بیان اینکه تحریم به ابزاری تروریستی علیه ملت‌ها بدل شده، تصریح نمود که انتظار از مجمع عمومی آن است که با تقویت چندجانبه‌گرایی، در برابر یکجانبه‌گرایی و بی‌قانونی آمریکا بایستد. وزیر امور خارجه کشورمان با ابراز تأسف از اینکه آمریکا به رغم شعارها، تروریسم اقتصادی را به تروریسم سلامت و دارویی پیوند داده، بر لزوم پاسخ جدی جامعه بین‌المللی به این رویکرد، تأکید کرد.

در ادامه این نشست، رییس مجمع عمومی سازمان ملل با تبریک انتصاب امیرعبداللهیان، سفر خود به تهران در سال ۱۹۹۶ برای شرکت در اجلاس سازمان همکاری اسلامی را فراموش‌ناشدنی توصیف کرد.

 شهید سیستم چندجانبه را تنها مسیر و انتخاب جامعه جهانی توصیف کرد و گفت همه‌گیری کرونا نشان داد که کشورها تا چه حد به هم متصل هستند و مادامی که همه در امنیت نباشند، هیچ‌کس در امنیت نخواهد بود. رییس مجمع عمومی سازمان ملل متحد و مجمع عمومی را بهترین مکانیسمی خواند که تاکنون در زمینه جندجانبه‌گرایی ساخته شده است. وی همچنین تأکید کرد که مجمع عمومی تمام تلاش خود را می‌کند تا در راستای مأموریت‌های خود موفق باشد.

 وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارها با جیحون بایرامف وزیر خارجه جمهوری آذربایجان در خصوص روابط دوجانبه بحث و تبادل نظر کرد.

وزیر خارجه جمهوری آذربایجان در ابتدای این دیدار از برگزاری نشست سه‌جانبه ایران، ترکیه و جمهوری آذربایجان در تهران استقبال کرد.

بایرامف روابط دو کشور را دارای پویایی‌های بسیار مثبت و در مسیری درست توصیف و از حمایت‌های ایران از تمامیت سرزمینی جمهوری آذربایجان تشکر کرد.

دیدارهای امروز امیرعبداللهیان در نیویورک/عکس


وزیر خارجه جمهوری آذربایجان با تأکید بر آمادگی کشورش برای همکاری در تمامی حوزه‌ها از جمله حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، تجاری و فرهنگی با جمهوری اسلامی ایران، گفت از طرف جمهوری آذربایجان، شاهین مصطفی‌یف آماده است تا با همتای ایرانی خود در چارچوب کمیسیون مشترک تماس برقرار کند. وی همچنین با بیان اینکه جمهوری آدربایجان آماده است تا پروژه‌های مشترک در حوزه خزر را پیگیری کند، تعاملات و رایزنی‌های منظم در سطوح مختلف را امری ضروری خواند.

در ادامه این نشست، وزیر امور خارجه کشورمان روابط ایران و جمهوری آذربایجان را دارای اهمیت ویژه برشمرد و با ابراز امیدواری از اجرایی شدن توافقات پیشین، یادآور شد که دولت جدید جمهوری اسلامی ایران برای روابط با همسایگان اولویت ویژه‌ای قائل شده است.

 امیرعبداللهیان با بیان اینکه دو کشور در مجامع بین‌المللی و منطقه‌ای از هم حمایت متقابلی داشته‌اند، تأکید کرد که ضروری است که این روح حفظ شود. ایشان همچنین مشترکات دو کشور را عمیق و متنوع خواند و یادآور شد که جمهوری اسلامی ایران همواره از تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان حمایت کرده است.

وزیر امور خارجه کشورمان خاطرنشان کرد که پروژه‌ها و همکاری‌های مهمی در حوزه‌های مختلف از جمله برق، گاز، سدسازی، تجارت و ترانزیت از جمله پایانه ریلی آستارا و همکاری بخش‌های خصوصی و دولتی میان دو طرف تعریف شده و پیگیری خواهد شد. دکتر حسین امیر عبداللهیان بازسازی مناطق آزادشده را زمینه همکاری گسترده دو کشور خواند. وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد که نباید اجازه داد برخی طرف‌های ثالث روابط خوب دو کشور را تحت تأثیر قرار دهند.

وزیر خارجه در این نشست در خصوص تسهیل ترانزیت و تردد کامیونهای ایرانی و همچنین برخی موضوعات کنسولی از جمله دو راننده ایرانی که در بازداشت پلیس آذربایجان هستند با همتای آذربایجانی رایزنی نمود و توافق شد این موضوع در تماس میان دو طرف حل و فصل گردد.

امیرعبداللهیان در ادامه برنامه های خود با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد دیدار و در خصوص همکاری‌ها با سازمان ملل و وضعیت منطقه گفت‌وگو کرد. 

دبیرکل سازمان ملل در ابتدای این دیدار که بیش از ۵۰ دقیقه طول کشید، با بیان اینکه از دهه‌ها قبل با ایران آشنایی دارد و در مسئولیت‌های مختلف به ایران سفر کرده است، همکاری‌های میان جمهوری اسلامی ایران و سازمان ملل متحد را خوب توصیف کرد.

دیدارهای امروز امیرعبداللهیان در نیویورک/عکس


گوترش با اشاره به موضع اصولی سازمان ملل در مردود شمردن خروج آمریکا از برجام، گفت همواره حامی توافق هسته‌ای بوده است.

دبیرکل سازمان ملل با یادآوری اینکه رایزنی‌ها و همکاری‌های سازمان ملل متحد با ایران در موضوعات منطقه‌ای مانند یمن همواره در جریان بوده، گفت سازمان ملل از همکاری‌های گسترده‌تر با جمهوری اسلامی استقبال می‌کند.

آنتونیو گوترش موضع ایران در خصوص افغانستان را موضوعی اصولی خواند و گفت معتقد است می‌بایست در افغانستان دولتی فراگیر تشکیل شود که همه گروه‌ها در دولت صدایی داشته باشند. دبیرکل سازمان ملل همچنین بر لزوم تضمین حقوق همه گروه‌ها، اقوام و زنان در آینده افغانستان تأکید کرد. 

وی با اشاره به اینکه مأموریت سازمان ملل در افغانستان بسیار جدی‌تر شده، تصریح کرد که در همه این موضوعات ایران شریک نزدیک همکاری‌ها با سازمان ملل است.

در ادامه این دیدار، وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه روابط ایران و سازمان ملل و به ویژه دبیران کل همیشه نزدیک و محترمانه بوده است، از نگاه و تلاش‌های سازنده دبیرکل سازمان متحد برای صلح جهانی تشکر کرد.

 حسین امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد که جمهوری اسلامی ایران از ابتکارات سازمان ملل متحد حمایت می‌کند و از مواضع بی‌طرفانه و منصفانه سازمان ملل استقبال می‌کند.

وزیر امور خارجه همچنین با تأکید بر اینکه ایفا نقش جدی و سازنده سازمان ملل در منطقه بیش از هر زمان دیگری لازم است، گفت: از فلسطین تا سوریه، یمن و افغانستان همه‌جا به حضور منصفانه و مسئولانه سازمان ملل نیاز است.

امیرعبداللهیان افزود: وضع انسانی در فلسطین همچنان بعد از دهه‌ها، به دلیل اقدامات اشغالگران و جنایات رژیم صهیونیستی وضعیت ناگواری دارد. راه حل نهایی باید رفراندوم و رأی توسط ساکنان اصلی فلسطین باشد. متأسفانه سازمان ملل در گذشته منفعلانه عمل کرده و من امیدوارم در دوره شما این رویه تغییر کند.

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه به وضعیت سوریه پرداخت و یادآور شد که بخشی از خاک سوریه تحت اشغال خارجی قراردارد. در خصوص یمن نیز این محاصره ضدانسانی باید پایان پذیرد.

 امیرعبداللهیان در ادامه گفت: آمریکا از تحریم علیه ملت‌ها استفاده می‌کند. آمریکا از تروریسم علیه ملت‌ها و اهداف سیاسی خود استفاده می‌کند که بارزترین نمونه آن ترور بزدلانه سردار سلیمانی بود. 

وزیر امور خارجه در پایان با تأکید بر اینکه صدای واحد سازمان ملل در مقابل چنین اقدامات گردنکشانه‌ای ضروری است، تصریح کرد: البته ایران در سطح ملی و بین‌المللی پیگیری‌های خود را انجام می‌دهد تا آمرین و عاملین ترور سردار سلیمانی و همراهان را به دست عدالت بسپرد.

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای امروز خود در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل، با دنیس مونکادا وزیر خارجه نیکاراگوئه ملاقات و در خصوص روابط دوجانبه بحث و تبادل نظر کرد. وزیر خارجه نیکاراگوئه در ابتدای ملاقات سلام گرم رئیس جمهور کشورش برای آقای رئیسی را ابلاغ کرد، و ضمن اشاره به  اینکه گفتگوی تلفنی دو رئیس جمهور بسیار مثبت و سازنده بوده است از حمایت های به عمل آمده از سوی جمهوری اسلامی ایران تشکر نموده و آمادگی نیکاراگوئه را برای همکاری های گسترده در زمینه های مختلف اعلام کرد. 

وزیر خارجه نیکاراگوئه همچنین خواستار برگزاری هر چه زودتر کمیسیون مشترک دو کشور شد. 

وزیر امور خارجه کشورمان نیز با اشاره به تاریخ مبارزاتی دو کشور و اینکه  دو ملت، پیروزی انقلاب خود را در فاصله کم و نزدیک به هم تجربه کرده اند، از این واقعیت به عنوان عامل نزدیکی بیشتری دو ملت یاد کرد.

دیدارهای امروز امیرعبداللهیان در نیویورک/عکس

امیرعبداللهیان تحریم های آمریکا علیه نیکاراگوئه بویژه تحریم های اخیر کنگره و همچنین دخالت های خارجی در امور داخلی نیکاراگوئه را محکوم و آمادگی خود را برای همکاری بیشتر برای مقابله با تحریم های ظالمانه آمریکا اعلام کرد. 

وزیر خارجه در خصوص روابط دوجانبه نیز با اشاره به سطح خوب  و رو به پیشرفت روابط سیاسی ابراز امیدواری کرد روابط اقتصادی نیز به سطح روابط سیاسی ارتقاء یابد. در همین رابطه از برگزاری کمیته مشترک و کمیسیون مشترک اقتصادی استقبال نمود.

امیرعبداللهیان همچنین بر ضرورت  گسترش تجارت دو کشور از جمله در حوزه صادرات اوره، گاز، کالاهای پتروشیمی و دارو به نیکاراگوئه تاکید نمود.

لازم به ذکر است دو طرف در خصوص آخرین وضعیت تحولات منطقه ای و بین المللی تبادل نظر نمودند.

گفتنی است که سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه نیز با انتشار توئیتی به جزئیات دیدارهای امیرعبداللهیان اشاره کرد و نوشت: در سومین روز از نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد( روز گذشته)، وزیر امور خارجه کشورمان با همتایان از نیجریه، ایتالیا، دانمارک، قرقیزستان، صربستان، آذربایجان، ارمنستان، نیکاراگوآ و سنگاپور دیدار و گفتگو کرد. دکتر امیر عبداللهیان در دیدار های جداگانه با رئیس مجمع عمومی و دبیرکل سازمان ملل متحد جامعه بین المللی را به اقدام در قبال یکجانبه گرایی فراخواند.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه دیدارهای خود در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، با ویویان بالاکریشنان همتای سنگاپوری خود دیدار و در خصوص مسائل دوجانبه، به ویژه همکاری‌های تجاری و اقتصادی، گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با یادآوری روابط رو به رشد سیاسی و پارلمانی دو کشور، به چالش‌های موجود در روابط اقتصادی دو کشور پرداخت و خواستار رفع این چالش‌ها شد.

امیرعبداللهیان همچنین با اشاره به توافق حمایت از سرمایه‌گذاری مشترک میان دو کشور، تصریح کرد که لازم است تا کارگروه تجاری و بازرگانی میان ایران و سنگاپور شکل بگیرد. موافقتنامه اجتناب از اخذ مالیات مضاعف که در حال حاضر آماده امضا طرفین است، از دیگر موضوعات مورد اشاره وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار بود.

دیدارهای امروز امیرعبداللهیان در نیویورک/عکس


وزیر امور خارجه همچنین با تأکید بر استقبال جمهوری اسلامی ایران از سرمایه‌گذاری سنگاپور در صنعت نفت و پتروشیمی و همچنین توسعه بنادر و گردشگری، برای همکاری در حوزه‌های امنیتی، مبارزه با تروریسم، مواد مخدر و جنایات سازمان‌یافته و امنیت سایبری اعلام آمادگی کرد.

 امیرعبداللهیان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران برای همکاری با آسه‌آن آمادگی دارد، از برگزاری کمیسیون مشترک دو کشور استقبال کرد.

در ادامه این دیدار، وزیر خارجه سنگاپور روابط میان دو کشور را پایدار، محترمانه و عالی توصیف کرد.

بالاکریشنان با اشاره به سفر رییس‌جمهور این کشور به تهران، بر آمادگی کشورش جهت توسعه همکاری با ایران تأکید کرده و ظرفیت‌های گسترش روابط میان دو کشور را متعدد خواند.

لازم به ذکر است طرفین در این دیدار در خصوص آخرین وضعیت افغانستان و یمن نیز بحث و تبادل نظر کردند.

311311




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دیدارهای امروز امیرعبداللهیان در نیویورک/عکس»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..