تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تعلیم و تربیت اساسی‌ترین مسئله در کشور است/سخنان رئیس جمهور در سازمان ملل، مبتنی بر اقتدار و منطق بود

ساعت: 15:02 منتشر شده در مورخ: 1400/07/02 شناسه خبر: 1770970

در خطبه های نمازجمعه شهرستان‌های آذربایجان‌غربی عنوان شد؛

آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در شهرستان‌های آذربایجان‌غربی برگزار و مطالبی درباره مباحث روز مطرح شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز،  آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در شهرستانهای آذربایجان غربی برگزار و ائمه جمعه مطالبی را درباره مباحث روز مطرح کردند که به شرح ذیل است:

تعلیم و تربیت اساسی‌ترین مسئله در کشور است

حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی در خطبه‌های آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه ارومیه، اظهار داشت: تعلیم و تربیت اساسی‌ترین مسئله در کشور است بنابراین اگر بخواهیم پیشرفت کنیم باید به این مسئله توجه جدی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه مقام معلم و اساتید از بالاترین مقام و منزلت برخوردار است، افزود: چرا که تربیت انسان بر عهده معلمان و اساتید است بنابراین وظیفه تمامی ارگان‌ها و سازمان‌ها کمک به آموزش و پرورش در استان است.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام‌ جمعه ارومیه، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد: شهدا و جانبازان هشت سال دفاع مقدس مایه عزت و سربلندی ایران هستند و ملت ایران مدیون جانفشانی‌ها و تلاش‌های آنان هستند و باید یاد و خاطره آن‌ها زنده نگه داشته و به نسل‌های بعدی انتقال دهیم.

وی افزود: در دوران هشت سال دفاع مقدس رزمندگان جمهوری اسلامی جنگیدند و حتی یک وجب از خاک میهن اسلامی را به دست دشمن ندادند بنابراین این دوران برای ایران بزرگترین سرمایه است و باید این روحیه را حفظ کنیم.

قریشی عنوان کرد: در بیشتر کشورهای دنیا مساله جنگ وجود داشته است اما تفاوتی که مردم ایران با سایر کشورها دارد مقدس بودن دفاع از کشور اسلامی در راستای دستورات الهی بود.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه، ضمن تبریک کسب موفقیت‌ والیبایست‌ها در عرصه جهانی بیان کرد: مسئولان ارشد کشوری باید از ظرفیت مربیان داخلی بیشتر استفاده کرده و از ورزشکاران حمایت کنند و همچنین عدالت بین رشته‌های مختلف رعایت شود.

وی تاکید کرد: درب مساجد استان و سطح شهر همواره باید باز باشند که متاسفانه در حال حاضر درب برخی مساجد بسته بوده و علما باید حدالامکان در مواقع اذان، امکان حضور مردم را در مساجد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فراهم کنند.

سخنان رئیس جمهور در سازمان ملل، عزت و کرامت ملت ایران اسلامی را با قدرت و منطق نشان داد

حجت‌الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نمازجمعه این هفته میاندوآب با اشاره به سخنرانی مجازی رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل، گفت: رئیس جمهور در۱۵۸۳ کلمه جایگاه حقیقی ملت ایران اسلامی را در سخنرانی خویش تبیین کردند.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه رئیس جمهور سخنرانی سنجیده و دقیقی را ایراد کرد، افزود: سخنرانی رئیس جمهور در این مجمع سخنانی مبتنی بر عقلانیت و صداقت انجام گرفت.

وی گفت: سخنرانی رئیس جمهور، عزت و کرامت ملت ایران اسلامی را با قدرت و منطق نشان داد و قدرت پوشالی آمریکا را زیر سوال برد.

حسن زاده با بیان اینکه سالها آرزوی چنین سخنرانی را که مطالبه گر حقوق محرومان باشد داشتیم، تصریح کرد: رئیس جمهور در سخنرانی خود مطالبه گر حقوق محرومان دنیا و صدای تمام مستضعفین دنیا شدند و هنوز هم رسانه های دنیا سخنان رئیس جمهور را تحلیل کرده و از آن به عنوان صدای انقلاب در دنیا طرح می کنند.

وی با بیان اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی کسی جرات تو گفتن به آمریکا نداشت، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران، ابهت پوشالی آمریکا را شکست و یزیدیان زمان را به زیر کشید.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه امروز شعارهای انقلاب اسلامی از سازمان ملل به گوش می رسد، تصریح کرد: امروز دیگر پروژه فشار حداکثری شکست خورده و ایران اسلامی در اوج تحریم می تواند واکسن تولید کند.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور از تحریم ها به عنوان جنگ جدید آمریکا با ملت ها نام برد، گفت: تحریم ها فرصتی برای ساختن کشور شد.

حسن زاده هم چنین سخنانی را نیز در مورد اهمیت گرامیداشت دفاع مقدس و فرارسیدن اربعین حسینی بیان کرد و گفت: همه ما وظیفه داریم در راستای گرامیداشت یاد و خاطره شهدای و ایثارگری رزمندگان اسلام و نیز عزاداری اربعین حسینی تلاش کنیم.

حذف امضاهاى طلایى گام بزرگ براى شفافیت است

حجت الاسلام والمسلمین وحید طالبی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه پلدشت با اشاره به اقدام مهم مجلس و دولت و قوه قضاییه براى کاهش فساد اقتصادى ‌اظهار کرد: حذف امضاهاى طلایى گام بزرگ براى شفافیت است و‌ از اهداف اصلى این طرح، حذف دیوانسالارى و خرید و فروش مجوزها است.

امام جمعه پلدشت با اشاره به دفاع پیشدستانه؛ راهبرد ایران انقلابی در مقابله با تروریستهای مزدور گفت: مفهوم «پیش‌دستانه» یکی از مفاهیم نسبتاً جدیدی است که در حوزه «دفاع مشروع» مطرح می‌شود. دکترین «دفاع پیش‌دستانه» توسل به‌زور را در چندین حالت مجاز می‌شمارد؛ حالت اول آنکه شواهد متقاعد کننده‌ای مبتنی بر وقوع یک حمله مسلحانه قریب‌الوقوع وجود داشته باشد، دوم آنکه دولتی یک بار مورد حمله مسلحانه قرار گرفته و شواهد آشکار و متقاعدکننده‌ای مبنی‌بر حملات آتی دشمن در اختیار داشته باشد. در این حالت نیازی به‌منتظر ماندن دولت قربانی نیست و آن دولت می‌تواند قبل از وقوع حملات آتی به‌دفاع مشروع پیش‌دستانه متوسل شود.

وی تصریح کرد: این اقدام ایران بر اساس حق دفاع مشروع مصرح در قوانین بین‌المللی و در جهت دفاع از کیان ملت و تمامیت ارضی صورت گرفته و ادعای برخی محافل رسانه‌ای و سیاسی مبنی بر نقض حریم عراق توسط ایران ادعایی پوچ و خلاف قوانین بین‌المللی است.

وی با اشاره به اینکه آل سعود در صدد گسترش جنگ نرم رسانه‌اى در منطقه‌ است، اظهار کرد: اخبار رسیده، حاکى از تأسیس قریب‌الوقوع یک شبکه تلویزیونى با نام «آذربایجان اینترنشنال» توسط عربستان است که با هدف دامن زدن به شکاف‌هاى قومیتى و تشدید رویکردهاى تجزیه‌طلبانه صورت مى‌گیرد؛ با توجه به‌تصمیم رژیم سعودى براى راه‌اندازى شبکه آذربایجان اینترنشنال مشخص شده که این رژیم بر اساس دستورالعمل اتاق فکرهاى غربى – صهیونیستى تلاش مى‌کند تا ابعاد شرارات‌هاى خود در حوزه نرم را گسترش داده و منطقه غرب آسیا را که امید است با اخراج تروریست‌هاى غربى و انسجام کشورهاى منطقه رنگ و بوى آرامش را ببیند، باز هم درگیر تنش‌هاى ساختگى جدید کند.

امام جمعه پلدشت افزود: اگرچه عربستان از این عملیات رسانه‌اى خود نیز چندان‌ بهره‌اى نخواهد برد، اما هوشیارى رسانه‌هاى ایرانى به‌ویژه‌ اهالى رسانه، اصحاب قلم، نخبگان بصیر و انقلابى به‌ویژه در مناطق آذرى‌زبان و تُرک‌نشین ایران – که پیشانى بلند دفاع از ایران عزیز است- باید با هوشیارى بیشتر و رصد اقدامات پیش‌روى دشمن براى مواجهه هوشمندانه و مدبرانه با این موج رسانه‌اى آماده باشند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تعلیم و تربیت اساسی‌ترین مسئله در کشور است/سخنان رئیس جمهور در سازمان ملل، مبتنی بر اقتدار و منطق بود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..