تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تاکید امام جمعه شیراز بر اجرای طرح توسعه حرم شاه چراغ (ع)

آیت الله دژکام امام جمعه شیراز بر اجرای طرح توسعه حرم شاه چراغ (ع) تاکید کرد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز فارس نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز در خطبه‌های امروز نماز با اشاره به نیاز حرم مطهر حضرت شاهچراغ علیه السلام به طرح توسعه گفت: به رغم تدوین این طرح از حدود ۱۱ سال قبل، اما، اما هنو ز به مرحله اجرا نرسیده و مسئولان به ویژه وزیر مسکن و شهرسازی باید با ورود به این موضوع زمینه تسریع در تدوین و اجرای آن را فراهم کنند تا مردم سومین حرم اهل بیت در ایران اسلامی از مزایای آن بهره‌مند شوند.
آیت الله دژکام افزود:تاکید ما در این زمینه تدوین و اجرای بهترین طرح با رعایت تمامی مقررات شهرسازی، معماری و توجه به موضوعات تاریخی است که همکاری مدیران استانی به ویژه اعضای شورای اسلامی شهر و کمیسیون مربوط به حرم مطهر را می‌طلبد.

 وی همچنین در خطبه های امروز نماز جمعه به فرا رسیدن اربعین سید و سالار شهیدان و برپایی موکب های اربعین در بین الحرمین شیراز در این ایام اشاره کردو گفت: موکب هایی که امسال به خاطر شرایط کنونی نتوانستند بساط خدمتگزاری خود را در نجف و کربلا برپا کنند می‌توانند با مشارکت در برپایی موکب های حرم شاه چراغ(ع) عشق و ارادت خود را به ائمه اطهار نشان دهند و از اجر معنوی آن بهره مند شوند.

خطیب جمعه شیراز در ادامه بر ضرورت همکاری تشکل‌های قرآنی و اهل بیتی استان فارس در اجرای طرح نهضت ملی روخوانی قرآن کریم تاکید کرد و از فعالان قرآنی خواست با مشارکت در این طرح که به نام من قرآن را دوست دارند نامگذاری و با محوریت حرم مطهر حضرت شاهچراغ علیه السلام در حال اجراست گام‌های موثری در نهادینه کردن توسعه فعالیت‌های قرآنی در سومین حرم اهل بیت علیهم السلام بردارند .

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز همچنین در بخش دیگری از خطبه های امروز نماز تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار در کشور را یک ضرورت دانست و گفت: خوشبختانه طرحی برای تحقق این موضوع در مجلس شورای اسلامی تصویب شده است اما  توقعی که ما از مجلس انقلابی داریم این است که به همین حد بسنده نکند و اجرایی شدن آن را هم در دستور کار قرار دهد تا متقاضیان راه اندازی کسب و کارها  بامشکلات عدیده ای که درحال حاضر وجود دارد روبرو نشوند.

آیت الله دژکام  بر ضرورت نهادینه کردن تفکر در جامعه تاکید کرد و گفت: مسئولان ،جوانان ،فعالان فرهنگی و پیشکسوتان دفاع مقدس همه باید برای محقق شدن این مهم که از مطالبات مقام معظم رهبری در سند تحول آموزش و پرورش است تلاش کنند.

 و ی گفت: اگر در کشورمان دانشمندانی مثل ملاصدرا، ابن سیناو خواجه نصیرالدین طوسی  هادوباره تکرار نشدند به دلیل این است که به جای پرورش تفکر در جامعه ، تئوری های آمریکایی و اروپایی را به دانش آموزان یاد داده ایم و این موضوع باعث شده  که بهترین مغزها در اختیار کشورهای دیگر قرار گیرد.

 نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به شروع سال تحصیلی جدید و مشخص نشدن تکلیف وزیر آموزش و پرورش از رییس جمهورخواست  وزیری را برای این وزارتخانه انتخاب کند که هم متناسب با گام دوم انقلاب باشد وهم اینکه  بتواند تحول در آموزش و پرورش و پرورش تفکر را محقق کند، همان تفکری  که هم به دنیای مردم کمک می‌کند هم باعث رشد معنویت در جامعه می‌شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تاکید امام جمعه شیراز بر اجرای طرح توسعه حرم شاه چراغ (ع)»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..