تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ساخت سریع ترین هواپیمای مافوق صوت جهان برای نیروی هوایی ایالات متحده

یک استارتاپ فعال در زمینه هوانوردی بسیار سریع قراردادی بزرگ با نیروی هوایی ایالات متحده به منظور توسعه یک هواپیمای مافوق صوت با قابلیت استفاده مجدد منعقد کرده است که می تواند سفر هوایی را برای افراد غیرنظامی بسیار سریع تر از قبل سازد. Hermeus یک استارتاپ توسعه هواپیما مستقر در شهر دوراوایل، جورجیا است که برنده مزایده ای به ارزش ۶۰ میلیون دلار برای ساخت سه هواپیمای اولیه مافوق صوت شده و قصد دارد هواپیماهای بزرگتر و بهتری بسازد. در صورت موفقیت، Hermeus در نهایت می تواند تاج سریع ترین هواپیمای جهان را از SR-71 Blackbird بگیرد. نیروی هوایی ایالات متحده از Hermeus می خواهد بفهمد که این ارگان چه کارهایی می تواند با یک هواپیمای مافوق صوت انجام دهد.

Hermeus استارتاپی که می خواهد سریع ترین هواپیمای مافوق صوت جهان را بسازد

Hermeus استارتاپی که می خواهد سریع ترین هواپیمای مافوق صوت جهان را بسازد

Hermeus استارتاپی که می خواهد سریع ترین هواپیمای مافوق صوت جهان را بسازد

هدف دیگر ساخت و تست موتورهای مافوق صوت است و سپس ساخت و آزمایش سه هواپیمای مفهومی Quarterhorse که هدف نهایی پروژه به شمار می آید. کمپانی Hermeus این پرنده را به عنوان یک هواپیمای خودران یا با قابلیت کنترل از راه دور معرفی کرده که سرعت آن به بالای ۵ ماخ (۵ برابر سرعت صوت) می رسد و تصویر آن در عکس شاخص این مطلب دیده می شود. هواپیمای نظامی SR-71 Blackbird در حال حاضر با سرعت ۲,۱۹۳ مایل بر ساعت معادل ۳,۵۰۹ کیلومتر بر ساعت، سریع ترین هواپیمای جهان به شمار می آید. در صورت موفقیت، Quarterhorse با سرعت حدود ۳۸۳۶ مایل بر ساعت که معادل ۶,۱۳۷.۶ کیلومتر بر ساعت است پرواز خواهد کرد که بدین ترتیب مسافت هوایی بین نیویورک و پاریس را می توان تنها در ۹۰ دقیقه پیمود. در قلب این پروژه، توسعه تکنولوژی موتوری توربین پایه سیکل ترکیبی کمپانی Hermeus قرار دارد.

Hermeus استارتاپی که می خواهد سریع ترین هواپیمای مافوق صوت جهان را بسازد

SR-71 Blackbird

موتورهای سیکل ترکیبی شبیه موتورهای توربینی معمول کار می کنند که در جت های جنگنده و هواپیماهای مسافربری به کار می روند اما سرعت کمتری دارند. در سرعت بالا، موتور شبیه یک رمجت عمل می کند و مقادیر زیادی هوا را از فضای داخل موتور عبور داده تا نیروی پیشرانه بسیار بیشتری تولید کند. موتورهای توربینی رایج نمی توانند نیروی پیشرانه کافی برای مافوق صوت بودن هواپیماها تولید کنند، در حالی که موتور رمجت نمی تواند در سرعت های پایین تر کار کند. در گذشته، این موضوع باعث تولید هواپیماهای مافوق صوت مفهومی شده بود که از دو موتور متفاوت استفاده می کردند که یک رویکرد ناکارآمد و بی فایده بود. موتورهای سیکل ترکیبی اما می توانند هر دو نقش را ایفا کنند و در تمام مدتی که هواپیما در حال پرواز است، نیروی پیشرانه آن را تولید کنند.

Hermeus استارتاپی که می خواهد سریع ترین هواپیمای مافوق صوت جهان را بسازد Hermeus استارتاپی که می خواهد سریع ترین هواپیمای مافوق صوت جهان را بسازد

نیروی هوایی ایالات متحده می گوید در حال تزریق سرمایه برای پیشبرد پروژه Quarterhorse است تا «توسعه هواپیماهای مافوق صوت تجاری و سیستم پیشرانه» آن ها را تسریع بخشد و این بدان معناست که یک روی همه می توانند سوار یک هواپیمای مسافربری مافوق صوت شوند و در زمانی بسیار کوتاه تر از قبل به مقصد برسید. اما این پروژه در آینده اهدافی نظامی را نیز دنبال خواهد کرد. نیروی هوایی ایالات متحده از Hermeus می خواهد تجهیزاتی خاص را در آزمایش های پرواز آینده Quarterhorse به کار گیرد که می توانند بار، سرباز، سنسور، موشک، بمب یا دیگر تجهیزات نظامی باشند.

بیشتر بخوانید: Dark Eagle ؛ سیستم موشکی مافوق صوت جدید ارتش ایالات متحده با سرعت ۵ ماخ

مطلب برای شما مفید بود؟

به مطلب امتیاز دهید

ثبت امتیاز

میانگین امتیازها 1 / 5. تعداد رای: 1

تاکنون رأی داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ساخت سریع ترین هواپیمای مافوق صوت جهان برای نیروی هوایی ایالات متحده»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..