تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رئیس سازمان حج و زیارت: ظرفیت محدود و شرایط اعزام به اربعین، باعث نارضایتی مردم ایران شد

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی سازمان حج و زیارت؛ علی رضا رشیدیان در جریان سفر به عراق در گفت و گو با سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در نجف اشرف گفت: امسال در پی شرایط کرونایی سهمیه 60 هزار نفری برای زائران ما تعیین شد که این خود در کنار تعیین شروطی چون تزریق دو دز واکسن و اعزام زائران فقط به صورت هوایی خود عامل نارضایتی مردم ما و عاشقان اباعبدالله (ع) بود که سفر اربعین را فرصتی برای زیارت ارزان عتبات می دانستند.

وی تصریح کرد : علی رغم اینکه تلاش کردیم دستورالعمل های بهداشتی را برای حفظ سلامت مردم در جریان روند ثبت نام و روند دریافت گذرنامه و تا صدور ویزا به بهترین نحو رعایت کرده و از حضور و تجمع مردم در شرایط کرونایی جلوگیری کنیم وموفق هم بودیم اما در مرحله بعد از اختیار حج و زیارت خارج بود با توجه به به محدودیت مراکز فروش بلیت و وضعیت نرخ ها و نحوه انجام پروازها شاهد تجمعات و ازدحام مردم بودیم .

وی عنوان کرد : مشکلات متعدد این زائران در فرودگاه و افزایش نرخ بلیت های پروازی علی رغم تعیین قیمت مصوب برای بلیت رفت و برگشت ، معطلی در فرودگاه ها و برخی مسائل دیگر این ناراحتی و دغدغه ها را مضاعف کرد.

وی افزود: در این رابطه طی روزهای گذشته با رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت وگو کردیم تا به حل مشکل زائران کمک کنند تا هم تعداد کافی پرواز و هم قیمت مصوب بلیت برای زائران فراهم شود.

وی با بیان اینکه پیگیری ها از سوی مسئولان اعم از سازمان بازرسی برای برخورد با متخلفان و نیز وزارت راه و شهرسازی وغیره در دست انجام است ، افزود : در فرودگاه نجف اشرف هم مسائلی وجود داشت که در حال رفع است.

وی تصریح کرد : این شرایط در شان زائر ما نیست از این رو تلاش ها بر آن است که زائران ما در چارچوب های قانونی و با حفظ شان و کرامت انسانی شان و نیز سلامت با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی به این سفر اعزام شوند.

وی ادامه داد: برای بازگشت بخشی از زائران هم از مرز زمینی بر اساس اعلام مسئولان شش هزار دستگاه اتوبوس تدارک می شود اما تاکید بر بازگشت زائران به صورت هوایی است که به جهت حفظ سلامت شان اهمیت دارد.

وی ادامه داد: هم اکنون ستادهای حج و زیارت برای هدایت و راهنمایی و خدمات دهی به زائران در کربلا ، نجف اشرف و کاظمین فعال هستند و مباحث بیمه ای و درمانی زائران هم با استقرار درمانگاه در این شهرها و نیز رسیدن آمبولانس های هیات پزشکی آماده است.

**امسال بهترین فرصت برای استفاده از ظرفیت حج و زیارت در مدیریت سفر اربعین بود

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در نجف اشرف گفت : امسال فرصتی طلایی بود تا مدیریت سازمان حج و زیارت برای صفر تا صد سفر اربعین تمرین و آزموده می شد.

حجت الاسلام سید رضی‌الدین کاظمی مازندرانی افزود : ویزای زیارتی توسط سازمان حج قابل مدیریت است ، امسال می توانست بهترین فرصت برای این تجربه و استفاده از ظرفیت مدیریت و توانایی آن در مدیریت سفر اربعین بود.

وی با بیان اینکه سازمان حج و زیارت درمدیریت کامل سفر عمره و تمتع تجربه بسیار خوب و ارزشمندی دارد ، ادامه داد: می شد مدیریت سفر اربعین هم همانند عمره و تمتع به طور کامل به حج و زیارت واگذار شود و صفر تا صد موضوع از تغذیه و تدارکات و اسکان در قالب موکب ها و ترکیب آن با ثبت نام گروه بندی و اعزام میتوانست تجربه و روشی جدید برای مدیریت زائران اربعین بطور تمرینی می بود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رئیس سازمان حج و زیارت: ظرفیت محدود و شرایط اعزام به اربعین، باعث نارضایتی مردم ایران شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..