تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ثبت رکورد جدید افزایش قیمت گندم در بازارهای جهانی/هشدار برای توجه بیشتر به محصولات اساسی

ثبت رکورد جدید افزایش قیمت گندم در بازارهای جهانی، هشداری است به مسئولان داخلی که توجه بیشتری به تولید این محصول استراتژیک در سالهای بعدی داشته باشند.

به گزارش قدس آنلاین،  امروز نیز در بازارهای جهانی قیمت گندم محصول استراتژیک در جهان، در ادامه افزایش های اخیر خود باز هم افزایش جدیدی را ثبت کرد.

قیمت این محصول که در یکسال گذشته بیش از ۵۰ درصد رشد کرده است امروز نیز رشد ۳ دلار داشت و هر بوشل از این محصول به قیمت ۷۰۸ دلار به فروش رفت.

گندم مهمترین محصول اساسی در جهان به شمار می رود و کشورهای تولید کننده اولویت خود را به تولید این محصول داده اند ضمن اینکه صادرات خود را نیز محدودتر کرده اند تا تامین داخل اطمینان بیشتری داشته باشد.

توجه به تولید و تامین این محصول استراتژیک به ویژه پس از شیوع ویروس کرونا اهمیت بیشتر یافته به طوری که روسیه اعلام کرد صادرات گندم و دیگر محصولات اساسی با ملاحظات بیشتری از سوی دولت انجام شود و حتی عوارض صادرات این قبیل محصولات را دو برابر کرد.

پوتین رئیس  جمهور روسیه اعلام کرد که هر گونه صادرات محصولات کالاهای اساسی ابتدا با اطمینان از تامین نیاز داخل و ذخیره سازی طولانی مدت انجام شود.

تولید محصولات اساسی در سالهای گذشته بیشتر مورد توجه دولتمردان بوده به طوری که در زمان اتحاد جماهیر شوروی این کشور وارد کننده گندم بوده الان به بزرگترین صادر کننده تبدیل شده و آمریکا را نیز پشت سر گذاشته است.

حجم کل تولید غلات روسیه در سالهای گذشته از ۱۰۰ میلیون تن عبور کرده که در حقیقت به اندازه کل تولید محصولات کشاورزی کشور ما است.

ایران علیرغم تجربه خودکفایی گندم در سالهای گذشته کل خرید دولتی امسال حدود ۴.۵ میلیون تن شد که به گفته مسئولان باید ۶ میلیون  تن دیگر برای تامین نیاز داخل وارد شود.

پایین بودن نرخ خرید تضمینی امسال و خشکسالی شدید دو عامل کاهش تولید امسال گندم بود.

دولت سیزدهم نرخ خرید تضمینی گندم را برای سال آینده ۷۵۰۰ تومان تعیین کرده که ظاهرا برای کشاورزان خوشحال کننده است.

سرپرست مجری گندم کشور نیز پیش بینی کرده که تولید گندم در سال آینده به ۱۴ میلیون تن برسد.

منبع: فارس

انتهای خبر/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ثبت رکورد جدید افزایش قیمت گندم در بازارهای جهانی/هشدار برای توجه بیشتر به محصولات اساسی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..