تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تأثیر فناوری بر طراحی داخلی از آموزش تا ابزارهای آن

تأثیر فناوری بر طراحی داخلی از آموزش تا ابزارهای آن

 تأثیر فناوری بر طراحی داخلی از آموزش تا ابزارهای آن

با پیشرفت سریع فناوری، بسیاری از ما در زندگی شخصی و حرفه‌ای خود درگیر فناوری شده‌ایم. با این حال، آیا فکر می‌کردید که روزی خانه، لباس یا حتی هنر مورد علاقه شما هم بتواند و یا مجبور باشد از فناوری‌های نوظهور استفاده کند؟ بله، امروزه بسیاری از حوزه‌های زندگی ما از جمله دکوراسیون داخلی خانه‌ها، متأثر از فناوری و امکانات آن شده است.

این تأثیرگذاری در ابعاد و موضوعات مختلفی روی داده است و به قدری عمیق و جالب است که ممکن است از تأثیرات آن بر طراحی شگفت زده شوید. ردپای این تأثیرات را می‌توان، در ابزارهای، طراحی، هزینه‌ها و حتی آموزش طراحی داخلی مشاهده نمود. با این نوشته همراه شوید تا با این تغییرات آشنا شوید.

ابزارهای طراحی

یکی از موضوعات مهم در حوزه دکوراسیون داخلی که با تحولات زیادی روبرو شده است، ابزارهای طراحی است. روند خسته کننده و وقت گیر ترسیم دستی جای خود را به طراحی‌های دیجیتالی داده است. طراحان اکنون قادرند ایده‌های خود را سریع‌تر و با دقت بیشتر، حتی در مراحل اولیه طراحی، منتقل کنند.

طراحی دیجیتال هم به طراحان و هم به مشتریان این امکان را می‌دهد که نتایج ایده‌های خود را زودتر ببینند، فضاها را متفاوت ببینند و به صورت سه بعدی کار کنند. به عنوان نمونه Lumion، یک ابزار تجسم سه بعدی در زمان واقعی برای معماران، برنامه‌ریزان شهری و طراحان داخلی است که به مشتری اجازه می‌دهد تا محصول نهایی را قبل از طراحی واقعی و پیاده‌سازی آن مشاهده کند.

پررنگ شدن نقش مشتریان در طراحی

آیا تا به حال برایتان پیش آمده است که ایده‌ای در زمینه دکوراسیون داخلی برای نمونه اولیه داشته‌اید و ندانید از کجا شروع کنید و و یا کجا آن را تولید کنید؟ اگر بله، دیگر نگران این قضیه نباشید. واقعیت آن است که در گذشته مشتریان نقش چندانی در طراحی دکوراسیون داخلی و ارائه دیدگاه‌های خود نداشتند.

بسیاری از مشتریان مجبور بودند بعد از پیاده‌سازی دکوراسیون با فضایی آماده روبرو شوند که بعضاً می‌توانست با دیدگاه‌های آنها فاصله زیادی داشته باشد. اما امروزه برنامه‌های طراحی به کمک رایانه به طراحان این امکان را می‌دهد تا با ترسیم دیجیتالی فضاها، نمایی از دکوراسیون را به مشتریان نشان دهند و آنها هم ایده‌ها، انتقادات و پیشنهادات خود را به راحتی بیان کنند و در آن نقش مؤثر داشته باشند.

باز هم به عنوان نمونه برنامه‌هایی مانند Pinterest به مشتریان و طراحان اجازه می‌دهد تا برای ایجاد فضای خلاقانه با یکدیگر همکاری کنند. همچنین ابزارهای رایگان طراحی، به مشتریان این امکان را می‌دهد تا برای طراحان خود طرح‌های ابتدایی ایجاد کنند و “نتیجه نهایی” موردنظر خود را به نمایش بگذارند و نیاز به رفت و برگشت بین مشتریان و طراحان را به حداقل برسانند.

تأثیر فناوری بر طراحی داخلی از آموزش تا ابزارهای آن

کاهش هزینه و بالا رفتن دقت و کیفیت کار

 به لطف مدلسازی اطلاعات، همه افرادی که در پروژه طراحی همکاری می‌کنند، از جمله مشتری، طراح، معمار و سازنده اصلی می‌توانند به صورت یکپارچه هماهنگ و ارتباط برقرار کنند. این موضوع نتایج مهم و مثبتی داشته و باعث افزایش دقت و به حداقل رساندن خطاها شده است.

گذشته از این، اعمال چنین فرایندی از هزینه‌های اضافی کار کاسته است. در گذشته ممکن بود مصالح و یا لوازمی خریداری شود، اما بعد از عملی شدن دکوراسیون، بسیاری از آن لوازم بنا به دلایل مختلف کنار گذاشته می‌شد؛ این یعنی تحمیل هزینه‌های اضافی. اما امروزه با فناوری‌های نوین، دیگر نیازی به هزینه‌های اضافی نیست.  

همکاری جهانی طراحان داخلی و تعامل آنها با یکدیگر

فناوری‌های امروز، توانایی ایجاد دیجیتالی چیدمان اتاق و به اشتراک گذاشتن آنها را عملاً به طراحان داخلی از سراسر جهان ایجاد کرده است. طراحان با استفاده از برنامه‌های تماس تصویری اسکایپ، واتس اپ و فیس بوک می‌توانند درک بهتری از نیازهای مشتریان خود در سراسر جهان داشته باشند.

تصور کنید که بتوانید با طراحان داخلی از سراسر جهان کار کنید و یک فضا را با همکاری یکدیگر طراحی کنید. قطعاً بهره‌مندی از این شرایط، مزایای خود را دارد و به میزان قابل توجهی بر صرفه جویی در زمان و هزینه تأثیر می‌گذارد.

تبلیغات و فرصت معرفی محصولات

یکی دیگر از تأثیرات مهم فناوری در دنیای دکوراسیون داخلی را می‌توان در فروش بهتر اجناس و لوازم مربوط به این حیطه دید. بر این اساس و به لطف دنیای فناوری شرکت‌های فروشنده لوازم دکوراسیون داخلی همچون مبلمان، اکسسوری‌ها و… بهتر از همیشه به تبلیغ اجناس خود می‌پردازند.

درواقع اینترنت به منبع اصلی بازاریابی و تبلیغات تبدیل شده است و به مشاغل اجازه می‌دهد مستقیماً از طریق ایمیل، واتس‌آپ و سایر شبکه‌های اجتماعی، با مشتریان و مصرف کنندگان خود ارتباط برقرار کنند.به عنوان نمونه پلتفرم‌های مبتنی بر Ikea یکی از پیشتازان جهانی در زمینه مبلمان و محصولات طراحی است که از فناوری برای افزایش فروش محصولات و تعامل با طراحان داخلی استفاده می‌کند.

فناوری همچنین امکان خرید آنلاین محصولات را نیز فراهم کرده است و از این نظر شرایط خوبی را برای مشتریان و فروشندگان به وجود آورده است. گذشته از این، به کمک فناوری، بسیاری از افراد می‌توانند از طریق قسطی و انتخاب آنلاین محصولات خود، به راحتی صاحب کالای مورد نظر شوند. در مواردی بسیاری از سایت‌ها، بدون نیاز به مراجعه حضوری مشتری، بهترین امکانات را برای خریدی راحت و آسان به وجود آورده‌اند.

آموزش طراحی داخلی

فناوری، امور آموزش طراحی داخلی را نیز دگرگون کرده است. پیش از این، یادگیری طراحی داخلی از طریق گذراندن کلاس‌ها و حضور الزامی علاقمندان در کلاس امکان‌پذیر بود، اما امروزه آموزش حرفه‌ای از طریق اینترنت امکان پذیر شده است و ارائه دهندگان دوره‌های آنلاین هزاران دوره از کلاس‌های آموزش طراحی را به صورت آنلاین و مجازی ارائه می‌دهند.

نکته جالب آنکه بسیاری از این دوره‌های مجازی، امکان حضور علاقمندان از سرتاسر دنیا را فراهم آورده است و تنها مختص کشوری خاص نیستند.  و در نهایت اینکه فناوری در ساختن و طراحی خانه‌ها و فضاهای ما بیش از آنچه که تصور می‌کردیم، مشارکت دارد. فناوری صرفه جویی در زمان است و نوآوری‌ها در آن زمینه به کارایی آن در اجرا و ارتباطات می‌افزاید، چه در مد و چه در طراحی.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تأثیر فناوری بر طراحی داخلی از آموزش تا ابزارهای آن»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..