تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پیشکسوتان روحانی عرصه جهاد و مقاومت قم تجلیل شدند

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، هم زمان با هفته دفاع مقدس  آیین تجلیل از پیشکسوتان روحانی عرصه جهاد و مقاومت با شعار «ما مقتدریم» صبح امروز پنجشنبه یکم مهرماه  با حضور مدیر حوزه های علمیه و مسئول دفتر مقام معظم رهبری در در سالن همایش های مرکز مدیریت حوزه های علمیه  برگزار شد.

آیت الله اعرافی ،مدیر حوزه های علمیه در این آیین  گفت: دفاع مقدس اگر چه جنگی بود که بر ما تحمیل شد، اما خیزش و قیام عمومی ملت در جریان انقلاب برای حفظ انقلاب هم بود.

او با اشاره به این که ما نیاز به تهاجم نظامی نداریم، افزود: سلاح ما شهدای ما هستند.

مدیر حوزه‌های علمیه گفت: ظرفیت‌هایی در دفاع مقدس به فعلیت رسیدند که جز در جنگ تحمیلی نمی توانست این ظرفیت ها آشکار شود، در واقع در جنگ ظرفیت‌های معرفتی و انقلابی فرصت بروز و ظهور پیدا کرد و توانست ظرفیت‌های بی پایان را شکوفا کند.

تجلیل از پیشکسوتان روحانی عرصه جهاد و مقاومت قم

آیت الله اعرافی با اشاره به بیانیه امام (ره) در پایان جنگ تحمیلی گفت: الگو‌های صدر اسلام را کی و چطور می‌توانستیم به جهان جدید نشان دهیم جز با دفاع مقدس، انقلاب اسلامی ،شوک به نظام تمدنی فاسد و جریان غرب وارد کرد، و اوج آن در دفاع مقدس بود که کشور‌های مختلف با دستاورد‌های نظامی خود آمدند و در آن تجربه ظرفیت شهدا، ایثارگران، فرماندهی امام و مجاهدت های  مجاهدان راه خدا ظهور و بروز کرد و اگر نبود یک فصل مهم کم داشتیم و بیانیه قطعنامه این را می‌گوید.

او به دستاورد‌های ظاهری، فرهنگی و بین المللی هشت سال دفاع مقدس هم اشاره و عنوان کرد: حوزه هم باید از این دستاورد‌ها به ویژه دستاورد‌های فرهنگی دفاع مقدس بهره بسیار ببرد چرا که حوزه ذاتش جهاد و مقاومت است، اگر کسی این ذات را ندارد با درجه‌هایی از آن ذات هویتی حوزه، فاصله دارد و از حوزه نیست.

مدیر حوزه‌های علمیه گفت: در نظام آموزشی و رشته‌های حوزه، ۴۰۰ گرایش پیش بینی شده است که در چند قلمرو، ارزش‌های دفاع، جهاد و مقاومت گنجانده شده است تا بتوان این ارزش‌ها را بارور کرد.

به گفته آیت اعرافی، در متن درس خارج از جمله حوزه در فقه معاصر و در اولین برنامه پنج ساله حوزه، چهل و دو مضمون و هشت عنوان برنامه و یک مقوله مربوط به ایثار وشهادت گنجانده می‌شود.

انتهای پیام/ش




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پیشکسوتان روحانی عرصه جهاد و مقاومت قم تجلیل شدند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..