تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خطر کمبود اسیدفولیک در مادران باردار

رئیس انجمن نورویورولوژی ایران، نسبت به تبعات خطر کمبود اسیدفولیک در مادران باردار و ابتلای نوزاد به بیماری میلومننگوسل هشدار داد.

به گزارش قدس آنلاین، مهری مهراد مسئول دپارتمان کمیته نورویورولوژی مرکز تحقیقات عملکردی جراحی مغز و اعصاب بیمارستان شهدای تجریش، در آستانه برگزاری وبینار بررسی علل، تشخیص و درمان مننگوسل و میلو مننگوسل و اسپاینا بیفیدا اظهار داشت: این وبینار جمعه دوم مهر از ساعت ۱۰ تا ۱۳ در هتل اسپیناس خلیج فارس با حضور اساتید و صاحبنظران برجسته برگزار می‌شود و جدیدترین دستاوردهای علمی و درمانی درباره بیماری میلومننگوسل مورد بحث و گفتگو قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه گروه‌های مخاطب این وبینار متخصصان اورولوژی، جراحان اعصاب، جراحان اطفال و نورولوژیست ها هستند، گفت: این وبینار به همت انجمن INUS و مرکز تحقیقات جراحی مغز و اعصاب عملکردی FNRC برگزار می‌شود.

مهراد با اشاره به اینکه این بیماری در برخی از مناطق ایران شایع است، افزود: این نوزادان دو تا سه روز بعد از تولد باید حتماً تحت جراحی قرار گیرند چرا که در غیر این صورت دچار مشکل فلج پا و اختلال در اندام تحتانی خواهند شد.

وی گفت: همچنین نوزادان پس از جراحی باید حتماً تحت نظر اورولوژیست باشند تا مشکل ادراری مانند بی اختیاری ادرار و یا رفلاکس ادراری سبب بروز برای مشکل برای آنها نشود.

مهراد ادامه داد: علل مختلفی در ایجاد و بروز این بیماری گزارش شده از جمله یکی از علل شایع این که بسیار محتمل است کاهش اسید فولیک مادر باردار حین حاملگی عنوان شده است.

وی افزود: در صورتی که عملکرد و کارکرد کلیه‌ها در این افراد مورد رصد و ارزیابی قرار نگیرد ممکن است در بزرگسالی بیماران با مشکلات شدید ادراری و حتی مسئله دیالیز مواجه شوند بنابراین در این کنگره جدیدترین دستاوردهای علمی و تازه‌ها در مورد درمان این بیماری مورد بحث و گفتگو قرار می‌گیرد.

منبع: مهر




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خطر کمبود اسیدفولیک در مادران باردار»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..