ساعت: 13:50 منتشر شده در مورخ: 1400/07/01 شناسه خبر: 1770782
علی کریمی از بررسی خارج از نوبت لایحه رتبه بندی پس از اعمال اصلاحات در کمیسیون آموزش مجلس خبر داد و گفت: تلاش ما این است که مجلس یازدهم با تصویب رتبه بندی در صحن علنی، هدیهای ماندگار به معلمان تقدیم کنند.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، علی کریمی فیروزجایی صبح امروز در حاشیه آیین شروع آغاز تحصیلی دانش آموزان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح رتبه بندی معلمان به کمیسیون آموزش و تحقیقات و فناوری ارجاع شد و این طرح خارج از نوبت مهرماه در مجلس شورای اسلامی بررسی میشود.
وی با اشاره به اینکه تصویب لایحه رتبه بندی معلمان یکی از اصلیترین اولویتهای مجلس یازدهم است، افزود: در نشست با دکتر قالیباف رئیس مجلس این لایحه برای متناسب سازی با لایحه بودجه ۱۴۰۰ مشمول تغییراتی شد.
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه اراده مجلس بر اجرایی کردن رتبه بندی معلمان در اسرع وقت است تا این لایحه مشمول مرور زمان نشود، افزود مقرر شد کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری نسبت به مصوبه پیشین خود بازنگری کند و مصوبهای متناسب با لایحه بودجه ۱۴۰۰ به صحن علنی مجلس ارائه نماید.
نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی افزود:معلمانی که امسال نیز در اول مهرماه بازنشسته میشوند، مشمول رتبه بندی شده و از مزایای آن بهرهمند شوند و برای سالهای آینده نیز رتبه بندی در احکام دائمی معلمان لحاظ میشود.
کریمی فیروزجایی گفت: با این تصمیم دولت میتواند در لوایح بودجه سالیان آتی نیز ارقام مورد نظر برای رتبه بندی را پیش بینی کند.
عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس افزود: این قانون مهم، طرحی برای پویایی نظام تعلیم و تربیت و ارتقای سطح کیفی آموزش و پرورش در کشور است.
وی با بیان اینکه تصویب رتبه بندی، معلمان را در یک رده و تراز جدیدی قرار میدهد در حالیکه طبق قوانین فعلی معلمان همتراز سایر کارمندان دولت هستند ، گفت: تمام دغدغه یک معلم فقط مسائل آموزشی خواهد بود همانطور که برای استادان دانشگاه نیز بر اساس آیین نامه ارتقا، شرایط جداگانهای تعریف شده است.
نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی از بررسی خارج از نوبت لایحه رتبه بندی پس از اعمال اصلاحات در کمیسیون آموزش خبر داد و گفت: تلاش ما این است که مجلس یازدهم با تصویب رتبه بندی در صحن علنی، هدیهای ماندگار به معلمان تقدیم کنند.
انتهای پیام/