تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




گمرک ایران شرایط جدید رجیستری تلفن همراه را اعلام کرد

گروه IT: از این پس روند رجیستری گوشی تلفن همراه در مبادی ورودی به نحوی برنامه‌ریزی شده که ایستایی در مبادی ورودی به حداقل رسیده و محدود به احراز هویت مسافر و گوشی تلفن خواهد شد و مابقی به بعد از ورود منتقل می‌شود.

به گزارش بولتن نیوز، اوایل شهریورماه خاندوزی، وزیر امور اقتصاد و دارایی، در بازدیدی از گمرک امام خمینی (ره) در جریان روند رجیستری تلفن های همراه و چالش های پیرامون آن قرار گرفت و طی آن مسئولان گمرک اعلام کردند با توجه به شرایط حاکم، ایستایی در رجیستری در مبادی ورودی وجود دارد که نیاز به اصلاح فرایند و حداقل حضور است.
به دنبال آن وزیر اقتصاد طی نامه‌ای به رئیس کل گمرک تاکید کرد که با تشکیل کارگروه، شرایطی تشکیل شود که رجیستری حضوری به کمترین زمان کاهش یافته و یا حتی حذف شود.

فقط احراز هویت مسافر و گوشی در مبادی ورودی


به گفته مهرداد جمال ارونقی، معاون فنی گمرک ایران، با توافقات و مصوبات اخیر در گمرکات صرفا احراز هویت شخص مسافر و گوشی تلفن همراه وی در مبادی ورودی توسط گمرک در حداقل زمان ممکن انجام خواهد شد.


بر این اساس از این پس کلیه کنترل‌های لازم بعدی در راستای رجیستر کردن گوشی از جمله کنترل گذرنامه از طریق سرویس ناجا و وجود سیم کارت به نام مسافر ورودی، به طور کاملا غیرحضوری و در فرصت یک ماه از تاریخ ورود مسافر در سامانه مربوطه انجام خواهد شد.


به گفته معاون فنی گمرک ایران هیچ فرآیند اضافی از جمله تکمیل فرم، پرداخت حقوق ورودی و یا سایر فرآیندها در مبادی ورودی گمرک انجام نخواهد شد و به گمرکات تذکر داده شده در صورت وجود هرگونه ایستایی در این زمینه با آنها برخورد خواهد شد.

ارائه برخط سرویس مسافری روی اینترنت


برابر بخشنامه ارسالی گمرک ایران برای ناظرین، مدیران کل و مدیران حوزه های نظارتی و گمرکات اجرایی با موضوع فرایند جدید رجیستری غیر حضوری گوشی تلفن همراه مسافر در مبادی ورودی و گمرکات مجری طرح رجیستری، گمرک ایران به زودی نسبت به ارائه برخط سرویس مسافری بر روی اینترنت اقدام می‌کند و بر این اساس مسافرین ورودی می‌توانند پیش از ورود یا هنگام ورود به کشور نسبت به وارد کردن اطلاعات و IMEI گوشی تلفن همراه خود به شرط کنترل اولیه توسط گمرک اقدام کنند که این موضوع اطلاع رسانی خواهد شد.


به گفته جمال ارونقی ارزش کلیه مدل‌های گوشی تلفن همراه در سامانه، جهت ادامه فرآیند رجیستری تعریف و اعمال شده است، و مسافرین ورودی می‌توانند در هنگام رجیستر کردن گوشی تلفن همراه با مراجعه به سامانه اطلاعات لازم در این خصوص را مورد استفاده قرار دهند.


این تغییرات توسط گمرک ایران در حالی رخ می‌دهد که فرآیند رجیستری از نیمه مهرماه ۱۳۹۹، با تصمیم ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و سایر دستگاه‌های مربوطه باید در مبادی ورودی و به صورت کاملا حضوری انجام می‌شد و تشکیل صف‌های طولانی و معطلی فراوان دراوج شیوع بیماری کرونا موجب اعتراضات زیادی از سوی مسافران و مشکلاتی برای گمرک شد.


بر این اساس در آذرماه ، گمرک ایران در نامه‌ای به ستاد مبارزه با قاچاق کالا با ارائه گزارشی از شرایط موجود درخواست کرد که با توجه به تبعات رویه حضوری، اجرای طرح رجیستری گوشی موبایل، عمدتا به صورت غیرحضوری و پس از انجام استعلامات سیستمی از واحد گذرنامه و در مکانی غیر از مبادی ورودی گمرک انجام شود که به دنبال آن مقرر شد از اول دی‌ اجرایی شود که در دستور کار نیز قرار گرفت، ولی با شرایط جدید این فرایند نیز کوتاه تر و ایستایی کمتر خواهد شد.


متن کامل بخشنامه صادره توسط معاون امور گمرکی گمرک ایران در خصوص فرایند رجیستری به شرح زیر است:

ناظرین ، مدیران کل و مدیران محترم حوزه های نظارت و گمرکات اجرایی


موضوع: فرآیند جدید رجیستری غیرحضوری گوشی تلفن همراه مسافر در مبادی ورودی و گمرکات مجری طرح رجیستری
با سلام
ضمن ارسال تصویر نامه شماره 822308/1400 مورخ 27/6/1400 گمرک جمهوری اسلامی ایران با عنوان مقام عالی وزارت امور اقتصادی و دارایی با ضمایم مربوطه و با توجه به دستور وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی مبنی بر حذف کلیۀ ایستایی های موجود در فرآیند رجیستری گوشی تلفن همراه مسافرین ورودی و انجام فرآیند مذکور بصورت غیرحضوری، مراتب ذیل جهت اجرای فوری در گمرکات مجری طرح رجیستری گوشی تلفن همراه مسافرین ورودی ابلاغ و اعلام می دارد به موجب مفاد صورتجلسات مربوطه، صرفاً باید احراز هویت شخص مسافر و گوشی تلفن همراه وی در مبادی ورودی توسط گمرک در حداقل زمان ممکن صورت پذیرد و کلیۀ کنترل های لازم بعدی در راستای رجیستر نمودن گوشی از جمله کنترل گذرنامه از طریق سرویس ناجا و وجود سیم کارت بنام مسافر ورودی، به صورت کاملا « غیرحضوری » و ظرف مهلت « یک ماه » از تاریخ ورود مسافر، در سامانۀ مربوطه انجام می پذیرد.

باید توجه داشت هیچ فرآیند اضافی از جمله تکمیل فرم، پرداخت حقوق ورودی یا سایر فرآیندها نباید در گمرکات مبادی ورودی وجود داشته باشد و درصورت مشاهدۀ ایجاد هرگونه ایستایی در این زمینه ، وفق مقررات رفتار خواهد شد.
شایان ذکر است گمرک جمهوری اسلامی ایران به زودی نسبت به ارائه برخط سرویس مسافری بر روی اینترنت نیز اقدام خواهد نمود تا مسافرین ورودی بتوانند پیش از ورود یا هنگام ورود به کشور، نسبت به ورود اطلاعات و IMEI گوشی تلفن همراه خود، به شرط کنترل اولیه توسط گمرک، اقدام نمایند و مراتب به طریق مقتضی اطلاع رسانی خواهد شد.
همچنین ارزش کلیۀ مدل های گوشی تلفن همراه در سامانه، جهت ادامه فرآیند رجیستری تعریف و اعمال گردیده است که مسافرین ورودی می توانند درهنگام رجیستر نمودن گوشی تلفن همراه خود، با مراجعه به سامانه ، اطلاعات لازم در این خصوص را مورد استفاده قرار دهند.
این بخشنامه از تاریخ ابلاغ ، لازم الاجراء بوده و مسئولیت حسن اجرای آن برعهدۀ بالاترین مقام اجرایی گمرکات مجری طرح رجیستری بوده و مسئولین نظارت براجرای آن برعهدۀ ناظرین محترم حوزه های نظارت گمرکات خواهد بود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «گمرک ایران شرایط جدید رجیستری تلفن همراه را اعلام کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..